Skip to main content

Hier precies hetzelfde probleem! Heel vervelend want dochter zit nu in Frankrijk zonder databundels e.d. 

En aan/uit werkt ook niet. Alle instellingen gecheckt, klantenservice gebeld, wordt je ook niet wijzer van. APN instellingen,  data ed. gecheckt...

Ben er nu wel klaar mee! Een tip voor KPN: vervang gewoon kosteloos een kids sim voor de simkaarten die niet werken.  

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Met een Kids Sim zou bellen en internet binnen de EU gewoon mogelijk moeten zijn. Wat vreemd dat dit bij jouw dochter in Frankrijk niet werkt, @Kaatjetwee.

Ik begrijp dat jezelf al één en ander hebt geprobeerd. Heb je ook al geprobeerd om handmatig een netwerk te selecteren? En kan je vertellen wat mijn collega van de telefonische klantenservice geprobeerd heeft?

Een tip voor KPN: vervang gewoon kosteloos een kids sim voor de simkaarten die niet werken.  

Wat bedoel je trouwens hiermee? Je kunt de simkaart kosteloos vervangen via MijnKPN. Als je hiermee doelt op het omzetten van het Kids Sim abonnement naar een nieuwer Kids Sim abonnement, dit is inderdaad niet mogelijk.


Je collega gaf aan dat onze dochter op de website allerlei gegevens moest opzoeken en dat in je netwerk moest vermelden. Vaag verhaal met moeilijke termen voor een leek kan ik je zeggen.maar alles is geprobeerd, ook het netwerk handmatig instellen. Ook het aan en uitzetten om opnieuw op het netwerk te komen heeft niet gewerkt. Aangezien ze "alleen" daar was, baalden we dat zij weinig tot niet bereikbaar was.

Feit is dat haar sim niet werkt in het buiteland en ik lees overal dat dat te maken heeft met een oude versie Kids Sim. Dus vandaar mijn tip, vervang dan vanuit KPN de sim. Het is een technisch iets vanuit KPN. Dan is zo'n simkaartje vervangen een kleine service voor vaste klanten toch? Maar ik zal de link om een nieuwe simkaart even proberen. Want we willen dit abonnement gewoon zo houden. Daar zijn wij tevreden over.


Ja, natuurlijk is het balen als je dochter alleen in Frankrijk is en niet goed bereikbaar! Je wilt als ouder toch wel graag in contact met je kind zijn, zeker wanneer ze ver van huis zijn. Mijn collega heeft ongetwijfeld de beste bedoelingen gehad toen hij/zij jullie van alles liet proberen. Al kan ik me voorstellen dat dit ook wel een beetje kan afschrikken als je er niet bekend mee bent.

Ook met de oude Kids Sim zou roaming in het buitenland gewoon mogelijk moeten zijn. Je kunt eerst een nieuwe simkaart proberen, dit is gratis. Als het probleem daarna toch blijft aanhouden, dan is dit misschien iets voor onze technische dienst. Het zou kunnen dat er onder water een instelling verkeerd staat, een instelling waar wij niet bij kunnen. Daarom het advies om dan te bellen met 0800 0402. Mijn collega kan dan een ticket voor je aanmaken, waarna de technische dienst hiernaar zal kijken.


Reageer