Skip to main content

Ik herken dit probleem. Vorig jaar in Duitsland en dit jaar ook weer tijdens 2 uitstapjes naar Duitsland. De kids sim schakelt dan naar een provider met 2g en dan werkt roaming niet. Telefoon staat goed ingesteld met voorkeursnetwerk op 4g. Handmatig een 4g netwerk kiezen werkt maar blijft behelpen, zeker als je onderweg bent. Telefoon verbindt dan weer met 2g indien er even geen bereik is geweest.

De telefoons van mijn vrouw en ik hebben dit probleem niet. 
Profiel is ingevuld en het gaat om het nummer dat begint met 068.

Zou KPN kunnen checken of dit nummer goed is ingesteld mbt roamen in het buitenland? Hartelijk dank.

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Waarom is mijn reactie afgesplitst?? Hier begrijp ik werkelijk niks van.


Hoi @Edu2020, er is voor je vraag een nieuw topic aangemaakt. 
Hoewel jullie hetzelfde probleem ervaren is hier niet een eenduidige oorzaak voor en is het dus niet handig hiervoor twee klanten in 1 topic te helpen.

Ik heb meteen even meegekeken naar de nummers in je profiel, op geen van deze nummers staat dekking in het buitenland geblokkeerd. Het zou dus gewoon moeten werken.

Had je ons buitenlandtopic ook al gelezen? Daar staan nog wat dingen die je kunt proberen.
Kort samengevat kan het een eind helpen een andere provider te selecteren of de APN's “internet” en “Portalmmm.nl” allebei te proberen

 


Dank voor je bericht @Thomas.

Handmatig selecteren werkt wel even maar gaat na even geen bereik te hebben weer terug van Telekom 4g naar Telekom 2g.
zoals eerder gezegd staat de voorkeur in de settings op 4g.

Die portalmmm.nl zal ik een volgende keer proberen.