Skip to main content

Roaming staat aan maar het werkt niet. Ben in Australië, In Europa veel gereisd werkte het wel.

Hoi @Koos S, welkom op het forum. Dat klinkt als een hele mooie reis! Het is daarbij wel fijn als je toestel verbinding maakt. Kan je meer vertellen over wat er precies gebeurt?

  • Zie je wel Australische netwerken? Kan je er ook mee verbinden?
  • Heb je jouw toestel al eens opnieuw opgestart?
  • Heb je een bundel actief voor Australië?
  • Is het mogelijk om jouw simkaart in een ander toestel te proberen en te kijken of je daarmee verbinding kunt maken?

 


Ja, netwerk aanwezig en mee verbonden

Opstarten ook geprobeerd

Ik heb geen speciale bundel voor Australië, bestaat dat dan?

Simkaart in ander toestel geen optie. Ik heb wel al telefoontjes uit Nederland ontvangen en heb ook gebeld naar Nederland.


Goed om te lezen dat er wel netwerken zijn waar je mee kunt verbinden en het bellen ook gelukt is. Krijg je met alle beschikbare netwerken die je ziet geen internet? En wat gebeurt er precies als je op internet probeert te gaan?

Buiten de EU geldt er een limiet van € 60,50 voor datagebruik, als dat is bereikt wordt het internet geblokkeerd. Het kan zijn dat dat is bereikt, als dat zo is is daar een sms'je over gestuurd.

Met een buitenlandbundel is het dan nog wel mogelijk om data te gebruiken, via deze pagina kan je daar meer over lezen: kpn.com/buitenland.


Goed om te lezen dat er wel netwerken zijn waar je mee kunt verbinden en het bellen ook gelukt is. Krijg je met alle beschikbare netwerken die je ziet geen internet? En wat gebeurt er precies als je op internet probeert te gaan?

Ja ik zie netwerken, Vodafone AU, Telstra Mobile en YES Optus. Staat op automatisch selecteren maar ik heb ook geëxperimenteerd met handmatig instellen. Ik zie dat mijn data (limiet) in NL niet gebruikt wordt. Factuur die ik krijg is rond de 22 euro dus lang geen 60,50.

In het hotel kan ik Wifi gebruiken en dan ook op internet. Buien bereik van WiFi zou het moeten kunnen via roaming maar er is dan gewoon geen internet.

 


Wifi is handig, maar als je buiten het hotel bent heb je daar minder aan natuurlijk. Daar moet het mobiele netwerk werken.

Kan je jouw forumprofiel volledig (postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contractant, het bewuste 06-nummer en de laatste 3 cijfers van de IBAN) invullen en een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik ook kijken wat ik hierover kan zien.


Dat lijkt me niet zo handig. Kan me niet voorstellen waar je al die gegevens voor nodig hebt. Als je nou zou vragen welk toestel ik heb kan in me iets bij voorstellen maar mijn geboortedatum absoluut niet. Bedankt, laat maar zitten. Jammer dat u geen enkele mogelijke oorzaak heeft kunnen vermelden.


@Koos S

Je boortedatum is inderdaad een beetje vergezocht. Maar je 06 nummer en waar je in Australië bent kan handig zijn voor kpn. Dan kunnen zij in hun systemen kijken of ze kunnen zien wat er aan de hand is. En wellicht aan 1 van de providers vragen of er wat aan de hand is. Daarom is het verstandig om je forumprofiel zo volledig mogelijk in te vullen.

En misschien is het toch een instellingen op toestel die niet goed staat. Welk toestel gebruik je?

 


De gegevens zijn nodig om het abonnement erbij te pakken en de gegevens te controleren. Door de volledige gegevens te vragen weten we zeker dat we met de juiste persoon te maken hebben en jouw gegevens niet door een derde persoon worden benaderd. Die vragen we om jouw privacy dus. Als je ze op het forumprofiel invult in de vakjes waar Privé bij staat is het alleen voor jou en ons moderators (KPN medewerkers) te zien. 

Zonder kan ik helaas ook niet met je meekijken.