Skip to main content

Ik ben in Zuid-Afrika en wat ik ook probeer, roaming doet het niet. Ik heb alle instellingen geprobeerd, en niets werkt. Ik heb een Samsung a52. Kan het zijn dat er iets in mijn abonnement niet goed staat? Ik had het vorig jaar ook in Bali.

Bedoel je nu dataroaming of kan je überhaupt geen gebruik maken van jouw telefoon? 


Hoi @JaneyB, ik ben ook wel nieuwsgierig naar de antwoorden op de vraag die WJB hierboven stelt. Werkt het in andere landen wel? Heb je ook de respectievelijke bundels geactiveerd en heb je Roaming ook ingeschakeld?
We hebben een handig topic met nog wat tips en trucs:

 


Ik bedoel dataroaming. WiFi doet het wel (als het er is uiteraard, maar dataroaming dus niet. Maakt niet uit of ik automatisch een provider selecteer of handmatig. Ik had geen roamingbundel, die heb ik nu wel aangezet maar ook dat maakt niets uit. In Europa kan ik wel roamen. Met deze gsm ben ik voor het eerst buiten Europa en hij roamt dus niet. Met mijn vorige gsm heb ik dit probleem ook gehad  dus ik vraag me af of het probleem bij KPN ligt. Mijn man heeft Vodafone en kan overal roamen. Is wel erg vervelend ondertussen.....


Ik had geen roamingbundel, ...

Wees dan blij dat je ook geen verbinding kon maken want je had echt de hoofdprijs betaald.

 


Ik snap nog steeds niet waarom ik een bundel moet kopen om te kunnen roamen. Ik wil alleen in noodgevallen kunnen roamen, en dus niet gelijk een bundel moeten kopen. Bovendien werkt die bundel dan weer alleen in bepaalde landen blijkbaar. In Quatar kon ik weer niet roamen. Als dit het systeem is van KPN, dan overweeg ik over te stappen naar een andere aanbieder. Ik wil dus graag weten of het lugt aan mijn instellingen of aan KPN. 


Ik snap nog steeds niet waarom ik een bundel moet kopen om te kunnen roamen. 

Je hoeft helemaal geen bundel te kopen om te "roamen" maar dan betaal je dus wel de hoofdprijs.

In Zuid-Afrika betaal je dan €2,50 per MB en voor je het weet (kan secondenwerk zijn) ben je zo €60,50 verder en als je daarna aangeeft dat je wilt blijven "roamen" dan loopt de rekening voor je het weet in de honderden euro's.


Maar dat was dus het probleem… zonder bundel werkte roaming gewoonweg niet. 


Maar dat was dus het probleem… zonder bundel werkte roaming gewoonweg niet. 

Persoonlijk zou ik ook niet anders willen, ik moet er niet aan denken dat er buiten de EU data verbruikt wordt waar je vervolgens een exorbitante prijs voor moet aftikken.

Voor die 100MB van zo'n databundel van €9,99 zou je in Zuid-Afrika zonder databundel €250,- kwijt zijn en voor die 500MB van een databundel van €39,99 zelfs €1250,-. Wil je dat echt?

 

Heb je ooit jouw datalimiet op €0,- laten zetten?


Daar gaat het niet om. Ik wil in noodgevallen een beroep kunnen doen op roaming, dat is alles, en dat lijkt bij kpn niet te kunnen. Jammer dat de helpdesk totaal onbereikbaar is voor dit soort vragen. 


Dit hoort ook gewoon te werken zonder bundel hoor, zolang je roaming aan hebt staan en je nog niet aan de €60,50 zit moet je gewoon kunnen internetten.
Als dat niet werkt kun je de stappen in het eerdergenoemde topic proberen, specifiek even een ander netwerk proberen of even een andere APN instellen (“portalmmm.nl” of “internet”) en je toestel bij iedere wijziging te herstarten.
Als dat hem niet oplost is de volgende stap je simkaart in een ander toestel te proberen om die uit te sluiten of een andere simkaart in jouw toestel.

Als jouw simkaart in een ander toestel ook niet werkt na het doorlopen van al deze stappen kunnen we daar een ticket voor aanmaken.


Ik had dat alles al geprobeerd, en niets hielp, behalve de simkaart in een ander toestel. Lijkt mij dat het toch niet nodig zou moeten zijn om aan anderen te moeten vragen hun simkaart er even uit te halen om een kwestie die bij mij speelt op te lossen.... Ik heb een Samsung a52 van nog geen 2 jaar oud, dus daar zou niets geks mee moeten zijn. Ik denk toch echt dat er iets is met de instellingen of mijn abonnement: mijn vorige toestel had ook roaming problemen.


Als je simkaart in een ander toestel wél werkt moet het dus iets met dit toestel zijn. Of dat betekent dat het toestel niet goed werkt of er een instelling toch ergens niet goed staat kan ik op afstand niet zien.
We hebben op onze site nog een handige toestelhulp voor buitenland instellingen voor dit toestel: Buitenland - Bellen, sms en internet Samsung Galaxy A52

Als het daarmee niet op te lossen is, is mijn advies hier even mee langs een winkel te gaan als je weer terug in Nederland bent. Je zou deze vraag ook bij de samsung klantenservice neer kunnen leggen, misschien weten die nog iets.