Skip to main content

Hola!

Ik heb een bundel voor data in Zuid-Afrika gekocht. Deze werkt echter niet. Ik heb het volgende geprobeerd:

- Roaming uit en aanzetten 

- Kort in vliegtuigmodus en terug 

- Opnieuw opstarten 

- Verschillende netwerken geprobeerd 

- APN instellingen gewisseld

- SIM in een andere telefoon 

Niets werkt, helaas. Zijn er nog andere opties om het werkend te krijgen?

Hallo @Le Raar , @wjb weet hier veel van en wil je misschien wel helpen, ik heb hem even ingeseind.

Succes.

 


Ik ben vaak in Zuid-Afrika geweest maar ik heb altijd een simkaart van MTN SA in het tweede simslot van mijn OnePlus 5T gehad. Daarnaast heb ik geen mobiele telefonie van KPN maar van de, naar mijn mening, beste mobiele provider Odido. Ik heb dan ook geen enkele ervaring met bundels van KPN.


Ik had vandaag in een andere plaats ineens wel werkende roaming, heel vreemd. Wellicht plaats afhankelijk? 

Voor gebruik ik wel de wifi punten :)


Welkom op de community @Le Raar. Het kan inderdaad per locatie verschillen. In het buitenland hebben wij geen eigen netwerk, dus gebruik je lokale netwerken. Hoe de dekking daarvan is, is voor ons niet in te zien.  Er zijn wel een aantal dingen die je kunt proberen: 

Een lokaal prepaid simkaartje, zoals wjb noemt, kan daarbij ook helpen. Dat scheelt vaak ook in de kosten.


Ik merk hoe zuidelijker je zit, de buiten EU bundel niet werkt. Ik zit nu noordelijker en nu werkt het prima ✌️


Reageer