Skip to main content

Hi,

 

Recent mijn nieuwe telefoon ontvangen; Samsung S23 bij verlenging van mijn KPN abonnement. 

 

Op de S21, mijn vorige telefoon werkte Roblox zonder problemen op mobiel netwerk.

Zaterdag hadden we een lange rit, en wou mijn jongste zoon op mijn telefoon Roblox spelen.

Dit wil dus niet meer.

Zie screenshot onderaan voor de foutmelding.

Ook contact gehad met KPN en Roblox. KPN kan niets betekenen, Roblox heeft de onderstaande tips gegeven.

Dit ook al uitgevoerd, geen verschil helaas.

Op wifi overigens geen problemen!

Wie o wie kan helpen?

Bedankt!

 

Zojuist ook net netwerkinstellingen gereset. Ook daarmee helaas geen verschil 😕


Hi @Elocin! Wat gek dat het ineens niet meer werkt. 😕

Goed dat je al contact met Roblox zelf hebt gehad. De S23 heeft een ARM 1x Cortex-X2 & 3x Cortex-A710 & 4x Cortex-A510 processor, dus dat kan het niet zijn. Zeker omdat het via de wifi wel goed gaat.

Ik lees in een ander topic dat het daar wel goed ging bij andere apps en websites toen bellen via 4G uit werd gezet. Heb jij die ook aan staan in de instellingen op je toestel? Zo ja, zou je die eens uit willen zetten? Ik ben benieuwd hoe het dan gaat. 


Ja die optie heb ik ook geprobeerd. Helaas zonder resultaat. 

 

Nu heb ik gisteren het volgende nog gedaan;

- Hotspot maken met de telefoon van mijn zoon, daarmee verbonden; Geen problemen 

Daarna;

- Hotspot aangemaakt met mijn telefoon, en mijn zoon zijn telefoon ermee verbonden (de s21 waar nooit foutmeldingen zijn geweest) en hij had hetzelfde als mij op mobiel netwerk.

 

Het probleem lijkt dus vanuit KPN te komen?

Ik ga morgen een fysieke simkaart halen ipv een e sim.

Eens kijken of daar verschil mee is


Goed om te weten @Elocin

Dat van die hotspots komt dus aardig overeen met wat er ‘normaal’ gebeurt. Zodra het via jouw toestel in combinatie met het KPN netwerk gaat krijg je dus die foutmelding. 😕

Heb je de fysieke simkaart inmiddels kunnen testen? Hoe gaat het dan? 


Ik kom soms iets verder, maar uiteindelijk kan het spel niet gespeeld worden. 

9/10 keer helaas nog dezelfde foutmelding 😥


@Elocin @Sanne_M 

Zou je de apn instellingen eens willen aanpassen van apn internet naar apn portalmmm.nl?

Misschien dat het probleem gerelateerd is met IPv6. Met apn internet krijg je een IPv6 adres en met apn portalmmm.nl krijg je een IPv4 adres.

 


@Elocin @Sanne_M 

Zou je de apn instellingen eens willen aanpassen van apn internet naar apn portalmmm.nl?

Misschien dat het probleem gerelateerd is met IPv6. Met apn internet krijg je een IPv6 adres en met apn portalmmm.nl krijg je een IPv4 adres.

 

Dit lijkt te werken !

Ik houd jullie op de hoogte


@Elocin  @Sanne_M 

Ik ben benieuwd of het blijft werken. 🙂

Je kunt trouwens apn internet gebruiken en bij de apn instellingen APN-protocol van IPv4/IPv6 naar IPv4 zetten. Dan krijgt je toestel een IPv4 adres in plaats van een IPv6 adres van het mobiele netwerk. Ik vermoed dat Roblox niet helemaal lekker werkt met IPv6.

Maar je kunt ook apn portalmmm.nl blijven gebruiken. Deze apn ondersteund geen IPv6. 


@Elocin  @Sanne_M 

Ik ben benieuwd of het blijft werken. 🙂

Je kunt trouwens apn internet gebruiken en bij de apn instellingen APN-protocol van IPv4/IPv6 naar IPv4 zetten. Dan krijgt je toestel een IPv4 adres in plaats van een IPv6 adres van het mobiele netwerk. Ik vermoed dat Roblox niet helemaal lekker werkt met IPv6.

Maar je kunt ook apn portalmmm.nl blijven gebruiken. Deze apn ondersteund geen IPv6. 

Voor nu in iedergeval heel erg bedankt.

Meerdere games opgestart in Roblox en ze laden nu allemaal direct en goed.

 

Helemaal super!

 

Aanpassingen hebben verder geen invloed op data verbruik of kosten toch? Ben er niet zo in thuis, haha


@Elocin  @Sanne_M 

Fijn dat het nu weer werkt! 🙂

Het wisselen van apns heeft geen invloed op je data verbruik of kosten. Ik wissel af en toe van apn en hebben daardoor nog nooit extra kosten gehad. Ik ga er vanuit dat dat bij jou ook het geval zal zijn.


Topper @Neville! 💚 Die ga ik ook onthouden voor een eventuele volgende keer. 🙂

Fijn dat het nu goed lijkt te gaan @Elocin! Ik bevestig het ook even, het wisselen van apns brengt inderdaad geen extra kosten met zich mee. 


@Neville en @Sanne_M 

 

Beide bedankt voor alle moeite! Vandaag nog probleemloos.

Zaterdag weer een lang ritje gepland, dus dan kan zoonlief zich onderweg weer vermaken haha