Skip to main content

op 28 juni besloot ik om mijn abonnement te wijzigen in een Samsung A23  met abonnement

er kwam een bevestiging met de voorwaarde en kosten, en dat het spoedig geleverd zou worden.

echter enkele uren later sober bericht, toestel is niet gelijk leverbaar wij gaan het zo snel mogelijk leveren.

29 juni bericht uw toestel is verzonden volg uw track en trace code, raar dacht ik nog

4 dagen op een rij zitten wachten op PostNL vier  keer het bericht sorry wij hebben uw bezorgmoment niet gehaald en tenslotte uw pakket is zoek wij starten een procedure op, het lijkt de paarse krokodil wel

je zou zeggen we ontbinden het contract en sturen een nieuwe , nee dat gaat niet

het is 9 juli ondertussen en ik heb nog geen telefoon, ben ik de enige pech vogel of lopen hier meer mensen tegen aan KPN en Postnl blijven hier zeer ernstig in gebreken

Hi @Geduld houd op en welkom op het forum! 

Begrijpelijk dat je wilt weten wanneer je je toestel nu mag verwachten. Zeker als je dan bericht hebt gehad dat het toestel zoek is. 
Fijn dat ze automatisch een onderzoek gestart hebben. Het onderzoek duurt maximaal 5 werkdagen als het pakket volgens de Track en Trace niet afgeleverd is en dat is hier het geval zo te lezen, dus je zou binnenkort bericht moeten krijgen met de resultaten van het onderzoek en de vervolgstappen. 

Hopelijk heb je snel duidelijkheid en daarmee ook je toestel snel in huis!


bedankt voor deze reactie, maar helaas heb ik nog van KPN of PostNL tot op heden wat vernomen.

je zou zeggen ik ga naar een andere provider, maar dat is op dit moment nog niet eens mogelijk wil je het telefoonnummer behouden KPN zet het nummer niet over zolang dit loopt.

een ding weet ik zeker, ik bestel nooit meer een telefoon online  


Wat vreemd dat je niks vernomen hebt. 😥 Als je op de bestelstatus kijkt, zie je daar dan ook bij de Track en Trace staan dat er een onderzoek gestart is? 

PostNL hoort je namelijk formulieren op te sturen zodra het onderzoek gestart is. Hoe snel het onderzoek afgerond is hangt af van hoe snel de formulieren ingevuld en opgestuurd zijn naar hen. Heb je die formulieren wel ontvangen?


Sanne heel leuk dat je reageert, maar je hebt het allemaal over formulieren invullen, wat moet ik daar invullen, dat ik niks ontvangen heb, een beetje raar, ik heb niets zoek gemaakt. ik heb een bestelling gedaan bij KPN, en die moet er zorg voor dragen dat dit verloopt zoals afgesproken. en niet een toelever bedrijf in dit geval PostNL ik krijg de indruk dat het aan mij ligt dat die telefoon weg is

werk het af en liefst zo snel mogelijk, ik heb geen telefoon besteld omdat ik zo leuk vond, maar omdat het toestel aan vervanging toe was, en bepaalde apps niet meer naar behoren werkte


Die indruk wilde ik je zeker niet geven. 😦
Ik ben alleen aan het controleren of je van PostNL al wel ontvangen hebt wat nodig is om het onderzoek voort te zetten. Dat is dus niet zo, dus ben ik nog benieuwd wat je ziet als je in je bestelstatus kijkt. Zie je daar staan dat het onderzoek gestart is?


daar staat al een week onderzoek, maar daar is het ook bij gebleven

en ondertussen duurt de bestelling drie weken, maar Sanne daar kun jij niets aan doen, dit is het systeem.


Fijn dat dat er staat, dan is het onderzoek in elk geval gaande en geregistreerd. 

Het is dan inderdaad afwachten op bericht van PostNL. Ik heb geen inzage in dat onderzoek helaas, maar je kunt nog contact met PostNL opnemen om te vragen hoe het onderzoek ervoor staat.
Ze zijn ook bereikbaar via Facebook, mocht je dat prettiger vinden. Hopelijk is er dan toch snel duidelijkheid en hoef je niet lang meer op je toestel te wachten!