Skip to main content

Hallo TD mensen, ik heb een vraagje aan jullie. 

De mobiele telefoon gaat uit ze eigen uit wifi stand naar telefoon stand en dit gebeurt als ik gewoon thuis ben. Je zou dan denken dat je Wifi niet goed werkt, maar niets is minder waar, de andere telefoons werken goed en hebben daar geen last van. Mijn telefoon de Galaxy S20 FE 5G heeft daar vaak last van , je merkt het aan het trage opbouw van internet of vragen stellen. het totaal van 4 G is dan ineens op. Nog nooit mee gemaakt dat ik zo veel verbruikte. Wie weet gaat de automatische verbinding van Wifi naar Lijn verbinding niet goed. Laat me eens weten wat jullie er van denken en wat te doen daaraan. Alvast bedankt ! Gr. Rudolfo

Hallo @Rudolfo1 ,

Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is.


@Rudolfo1 

De bovenste optie 'Oversch. naar mobiele gegevens' even uitschakelen en kijken of dit het probleem verhelpt:

Apps - instellingen - Verbindingen - Wi-Fi - 3 puntjes rechtsbovenin - Intelligent Wi-Fi

 

 


Noordzee, bedankt voor uw snelle reactie. Ik heb zitten zoeken maar deze 73 jarige krijg het niet voor elkaar. Ik kijk op instellingen. wifi en dan uw tekst slimme netwerk wissel, maar geen instellingen, o ja de nw 6e G wel gehad. Kunt u uitleggen waar ik dat kan vinden.

Gr, Rudolfo


welke route moet ik volgen

 


Sebas14, deze stond al uit, moet ik het weer aanzetten?

 


reactie retour

 


Noordzee, bedankt voor uw snelle reactie. Ik heb zitten zoeken maar deze 73 jarige krijg het niet voor elkaar. Ik kijk op instellingen. wifi en dan uw tekst slimme netwerk wissel, maar geen instellingen, o ja de nw 6e G wel gehad. Kunt u uitleggen waar ik dat kan vinden.

Gr, Rudolfo

@Rudolfo1 

Apps - instellingen - Verbindingen - Wi-Fi - 3 puntjes rechtsbovenin - Intelligent Wi-Fi

Die optie uitzetten.

 

 

Dat bedoel ik dus met deze reactie: 

 

Hallo @Rudolfo1 ,

Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is.

 

 

 


Nee die staat uit


@Rudolfo1 

Eén ding is zeker, je hebt op jouw telefoon gebruik gemaakt van het mobiele netwerk en niet van WiFi. Ik adviseer je om iemand uit jouw directe omgeving even te laten kijken naar de instellingen op jouw telefoon. Via het forum gaat dit zo niet lukken.