Skip to main content

Hallo, recentelijk heb ik mijn abonnement bij jullie omgezet naar sim only omdat ik voor een aantal maanden in het buitenland verblijf.

Omdat ik een nieuwe iphone heb gekocht (in Amerika) die alleen maar esim ondersteund wil ik graag mijn simkaart omzetten naar esim.

Dit heb ik in de KPN app proberen te doen middels de stappen die jullie op internet beschrijven. Ik krijg echter niet de mogelijkheid om na ‘meer opties bekijken’ voor ‘simkaart vervangen’ -> esim, te kiezen.

Nou heb ik op internet gelezen dat omdat het een Amerikaans toestel is er mogelijk een regio slot op zit. Echter staat er bij aanbiedervergendeling ‘geen simkaart beperkingen’ waaruit ik opmaak dat dit het probleem niet is?

Maar ik weet niet goed wat wel, zouden jullie mij kunnen helpen? 

Ook wat de opties zijn mocht het Amerikaanse toestel het probleem veroorzaken. Ik heb namelijk wel gelezen dat het te omzeilen is maar ik weet niet goed hoe en of dit inderdaad het probleem veroorzaakt.

 

Alvast bedankt en fijne jaarwisseling

Hallo @I_e 

 

Als je de melding geen simkaart beperkingen ziet zou je inderdaad geen probleem moeten hebben om een andere provider te gebruiken, dat kan je bijv. hier lezen: https://support.apple.com/nl-nl/HT213448

Je hebt wel een goede Wifi verbinding op het moment dat je de KPN e-sim probeert te installeren?

Wat je kan proberen is om eerst een Amerikaanse e-sim erop te zetten, wellicht lukt het daarna wel om de KPN e-sim erop te zetten.

Een lokale Amerikaanse e-sim is sowieso handig in de US of Canada (mocht je daar zijn) om te bellen aangezien je geen belbundels meer kan bestellen voor die landen.

 

Jij ook alvast fijne jaarwisseling.