Skip to main content
Vraag

Sim vervangen door e-sim is mislukt maar nu werkt mijn fysieke simkaart ook niet meer

• 23 January 2025
  • 4 reacties
  • 26 keer bekeken

Ik heb iets meer dan een week geleden geprobeerd mijn fysieke simkaart om te zetten in een e-sim kaart. Dit lijkt niet gelukt te zijn, maar de oude sim lijkt momenteel ook niet te werken. Ik kan nu helaas de e-sim niet opnieuw installeren omdat ik geen sms ontvang (ook niet met sim kaart in apparaat). Ik kan helaas ook niet een nieuwe fysieke simkaart ontvangen omdat ik momenteel in het buitenland ben (waardoor bellen met de klantenservice ook niet gaat). Heeft iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt!

4 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 475 reacties
  • 24 januari 2025

Hoi ​@Edmee1. Welkom op de KPN Community! Ai, lastig dat het niet gelukt lijkt te zijn met de activatie van de e-sim. Als je oude fysieke sim wel is gedeactiveerd, dan zou de nieuwe e-sim normaal wel actief moeten zijn. Heb je al eens je toestel helemaal uit gezet en daarna weer aan? 

Het lastige is dat momenteel dit alleen opgelost kan worden met een nieuwe fysieke sim. En die kan alleen naar je contractadres in Nederland gestuurd worden. Op die geactiveerde sim kun je dan een verificatie SMS ontvangen als je weer je e-sim zou willen activeren. Ik weet niet hoe lang je nog in het buitenland bent, maar dan kan misschien iemand de simkaart op de post naar je doen. Sorry dat het niet makkelijker gaat. Hier komt binnenkort wel een oplossing voor zoals je hier kunt lezen, maar die oplossing is er op dit moment nog niet. 

Als je wilt bellen met onze klantenservice, kan dat ook vanuit het buitenland. Je kunt dan bellen met +31612001200. Zo kun je wel een nieuwe sim aanvragen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 27 januari 2025

Beste Arjan

Bedankt voor je antwoord. Ik ben nog een week of 6 weg. Ik heb er voor nu voor gekozen om de situatie zoals die nu is, te accepteren een het probleem op te lossen zo snel ik weer in Nederland ben. Maar als de nieuwe oplossing vóór die tijd al beschikbaar is, hoor ik dat graag. 
Hartelijke groet, 

Edmee

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 475 reacties
  • 27 januari 2025

Het is even behelpen, maar ik snap dat je met zo'n periode nog te gaan daarvoor kiest. Als de alternatieve manier van activeren beschikbaar komt, dan laat ik het je weten hier. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 27 januari 2025

Super. Dank je wel 

Reageer