Skip to main content

Hallo, mijn telefoon is in de wc gevallen, nu heb ik de simkaart er wel  meteen uitgehaald,maar deze paste helaas niet in mijn zéér oude telefoon.

Ik heb toen uit nood een prepaid simkaart gekocht bij de supermarkt met een ‘nieuw prepaid telefoonnummer’ (die ik nu gebruik om bereikbaar te blijven)

Nu wil ik op zoek gaan naar een nieuwe telefoon (ongeveer dezelfde) en daar mijn simkaart in doen..volgens jullie medewerker kon dit ( incl abonnement)

Omdat ik niet zeker weet of mijn simkaart het straks wel of niet gaat doen heb ik voor de zekerheid een nieuwe simkaart aangevraagd via mijnkpn.

Echter word er gevraagd om een telefoonnummer ter verificatie via sms….het punt is dat ik dus mijn ‘prepaid telefoonnummer’ heb ingevuld (want bij mijn eigen nummer kan ik nu qua sms niet bij!!) 

Dit ging verder allemaal prima en de simkaart is nu onderweg.

Maar mijn vraag is nu wel :  Welk telefoonnummer hoort er nu bij deze nieuwe simkaart die nu naar mij toegezonden word ? 

Ik ga ervan uit dat dit gewoon mijn eigen nummer is en níet het prepaid nummer !! 

Kan iemand mij meer info hierover geven? 

Alvast bedankt ! :)

Hallo @Lenna1967 ,

Dat wordt gewoon een simkaartje voor je eigen mobiele nummer en niet voor het prepaidnummer. 

 

De eerste vraag is namelijk:

Stap 1: Wat is je mobiele nummer?

Daar zal je gewoon jouw mobiele nummer hebben ingevuld. 

Bij een volgende stap voor een sms heb je dan waarschijnlijk het prepaidnummer ingevuld.  

 

Alleen als je in stap 1 direct het prepaidnummer hebt gevuld, ja dan wordt het anders…...


Stap 1 is meteen het nummer voor de sms verificatie bij mij.

Ik heb de aanvraag wel gedaan via mijnkpn, ik weet niet of dat wat uitmaakt ?


Heb je wel ergens het nummer waar het omging neergezet?

Want als je enkel je tijdelijke prepaid heb benoemd zal je vermoedelijk nu daar een nieuwe simkaart van krijgen 

Anders even bellen met 0800 0402 dat is het snelste.

 


Ik denk dat ik deze week idd even bel of langs ga, mocht mijn verdronken simkaart niet werken.

Stap 1 was het veld voor verificatie, er stond verder geen ander veld waar ik een (ander) nummer in kon vullen, redelijk onduidelijk vind ik !

Dus alleen 1 veld en daarna een verificatie per sms met een code..., thats it !

Ik heb het veld daarna nogmaals ingevuld met mijn eigen nummer waarnaar dus de verificatie sms is gestuurd...wat natuurlijk weinig zin heeft als je niet bij je telefoon of simkaart kan komen.

De enige hoop die ik nu nog heb is dat het wel mijn eigen nummer betreft omdat ik de simkaart heb besteld onder mijn account van 'mijn kpn'

bedankt voor jullie reacties :)

 

 


Hallo @Lenna1967, of voor jouw abonnement nu een simkaart is aangevraagd kan ik nakijken. Zou je dan wel jouw forumprofiel in willen vullen? 


Hoi @Jeroen_dB 

Ik heb zojuist het formulier ingevuld, hoop dat het zo goed is?

Dank alvast voor het nakijken :)


Als het 06-nummer opzoek dat hoort bij het abonnement dan zie ik nu geen nieuw aangevraagde simkaart @Lenna1967. Het snelste heb je  nu een nieuwe simkaart door langs te gaan bij  de KPN winkel in Leiden.  Dan loop je de winkel uit met een nieuwe passende simkaart. 

Via het forum i.v.m. verificatie kan ik geen simkaart jou toesturen.