Hoi @Robi Rutgers
Welkom op de community van KPN.
Gelukkig is er een goede oplossing voor jouw probleem.
Je kunt namelijk zelf een nieuwe eSIM aanvragen, door middel van een iDEAL betaling van 1 cent met het bankrekeningnummer waarmee je maandelijks de KPN facturen betaald.
Na het betalen van 1 cent, kun je probleemloos een nieuwe eSIM activeren op je smartphone.
Klik op de volgende link, en je komt direct uit op de pagina waar je de eSIM kunt aanvragen:
E-sim installeren en activeren met iDEAL
Hierbij heb je jouw KPN klantnummer niet nodig!!
Jouw KPN klantnummer staat trouwens op het eerste blad (voorblad) van je factuur.
Links op het voorblad tussen “Factuur KPN Mobiel (in het groen)” en je bankrekeningnummer in.
Hi Michel.
Dat heb ik geprobeerd, maar hij geeft aan dat die me niet verder kunnen helpen en dat ik contact op moet nemen met de klantenservice. Helaas kan ik die dus niet bellen omdat mijn sim niet geactiveerd is..
Hoi @Robi Rutgers
Oké, dat is uiteraard vervelend.
Dan zit er helaas niets anders op, dan langs een KPN Winkel bij jouw in de buurt te gaan.
Een medewerker van de KPN winkel kan jouw alsnog voorzien van een werkende eSIM op je smartphone, waarna je al bellende de winkel uitloopt.
Neem wel een geldig legitimatiebewijs mee naar de winkel, want daar wordt om gevraagd ter verificatie dat jij de contractant bent.
Het moet wel een KPN winkel zijn, voor het geval je een andere telecomwinkel binnen wilt lopen.
Hi Michel,
Ik zit de aankomende maanden in het buitenland. Daarom had ik bij jullie een super unlimited bundel afgesloten. Ik ben dus ook niet in de gelegenheid om naar een KPN winkel te gaan en heb om die reden om een E-sim gekozen. Dit is dus ook geen optie.
Hoi @Robi Rutgers
Als het niet werkt met een iDEAL betaling en je kunt niet even langs een KPN Winkel om het daar te regelen, wegens het feit dat je momenteel in het buitenland verblijft, zijn er geen andere opties meer.
KPN doet niet aan het versturen van QR-codes om een eSIM te kunnen activeren, alles hierom trend verloopt digitaal via de website en de Mijn KPN App.
En als dat niet lukt, kun je langs een KPN winkel gaan om het daar alsnog te regelen.
Mijn advies hierin zal dus zijn, koop een prepaid simkaart of eSIM van een provider in het land waar je momenteel verblijft, zodat je in elk geval weer bereikbaar bent.
Zodra je weer terug bent in Nederland, ga je langs een KPN winkel om daar een eSIM te activeren.
Welkom op de community @Robi Rutgers, dat is een lastige situatie inderdaad. Michel legt de opties al duidelijk uit, vanuit het buitenland is er, als de iDEAL optie niet lukt, geen andere mogelijkheden. Als je weer in Nederland bent kan je het activeren, en tot die tijd kan je het met een lokale (e)simkaart overbruggen.