Skip to main content

Goededag,

 

Helaas is mijn simkaart zojuist kapot gegaan. Het probleem is dat ik in het buitenland ben. Ik probeerde een E-sim aan te vragen maar hiervoor sturen ze een sms ter verificatie die ik uiteraard niet kan openen door de defecte simkaart. Zou iemand mij spoedig kunnen helpen?

 

Hartelijk dank

Noortje

Oei, dat is niet zo mooi. Hoe weet je dat de simkaart stuk is? Wat zijn de verschijnselen? Heb je hem in een andere telefoon kunnen testen?

Je kan een vervangende simkaart aanvragen, dat gaat via MijnKPN. Alleen zal KPN die naar het geregistreerde huisadres in Nederland sturen. KPN verstuurt niet naar het buitenland, het doorsturen naar jou zal een familielid of huisgenoot moeten doen.


Hoi @NC1, welkom hier. 

Wat balen dat jouw simkaart nou net in het buitenland kapot moet gaan. 😞 Je kan nu een vervangende simkaart aanvragen. Deze gaat dan echter wel naar het adres in Nederland. 

Mogelijk kan iemand hier hem doorsturen of jou helpen. 


Hi Basz,

 

Helaas is dat geen optie voor mij. Is er geen mogelijkheid om een E sim aan te vragen?

 

Hartelijk dank

Noortje


Nee, ik ben bang van niet.
Verificatie bij overstappen van simkaart naar E-sim is vereist om misbruik te voorkomen.
Je wil niet dat iemand anders ‘zo maar’ je nummer kan overnemen.


Zoals RBxx al aangeeft: nee helaas niet. Enige optie is eerst een fysieke kaart.