Skip to main content

Hallo,

Ik woon tijdelijk midden in een nationaal park tegen de Duitse grens aan. Mijn vrouw werkt van thuis uit en is dus afhankelijk van goed internet. Aangezien het een buitengebied betreft is er verder ook geen kabelaansluiting oid. Ik ben dus afhankelijk van 4g/3g. Nu heb ik een 4g router gekocht (tot link TL-MR6400) en een sim only abonnement met onbeperkte data afgesloten bij KPN. Via de telefoon krijg ik nog wel signaal, maar via de router krijg ik alleen signaal als ik daar de data roaming aanzet en dus van het Duits netwerk gebruik maak. De max te gebruiken data van 22gb was binnen 1 week op (kinderen op Netflix, etc). Ik ben niet technisch ingesteld wat dit betreft . Dus niet met gekke termen komen ajb.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt voor jullie reacties/oplossingen.

Hallo @RuudP78, welkom op het Forum.  Als je in een buitengebied woont is een 4G router natuurlijk een ideale oplossing. Erg jammer dat de router dan met het Duitse netwerk verbindt en niet met het KPN Netwerk.

Het probleem ontstaat hier in de router. De router kiest namelijk zelf met welk netwerk deze verbinding maakt. Normaliter kiest de router dus voor het sterkste netwerk, maar je kunt, net als bij een mobieltje, zelf instellen met welk netwerk jouw 4G router verbinding maakt. Ik heb er naar gekeken en ik heb kunnen vinden dat de makkelijkste manier om zelf het netwerk te kiezen via de TP-link app is. Ik heb zelf geen gebruik gemaakt van deze app, maar het zou niet erg gecompliceerd moeten wezen. Laat me weten of dit lukt!

Als ik je nog ergens anders mee kan helpen hoor ik het graag. :grin:

 

 


Reageer