Skip to main content

Sinds een paar weken is mijn simkaart af en toe niet bereikbaar. Eerst enkele keren per week, toen  enkele keren per dag en nu meestal niet en soms wel. Kaart zit in een poortopener (PalGate). Heeft het jaren goed gedaan. Heb nieuwe simkaart ontvangen, heeft probleem niet opgelost. Dit is wat ze bij Portacon (leverancier) zien:

 

 

Hi @hooglkans! Ik moet bekennen dat ik niet veel verstand heb van Palgate apparatuur. Tot in hoeverre is het mogelijk die apparatuur te resetten? En handmatig in te stellen? Als het mogelijk is om deze apart in te stellen, kijk dan eens of de APN instellingen kloppen. 


Dat is allemaal al gebeurd. In de grafiek zie je dat de verbinding steeds wegvalt. Maar als ik de kaart in mijn mobiel stop gaat het wel goed. 


@hooglkans Als de simkaart wel werkt in een mobiel toestel zit er in ieder geval geen fout in de instellingen aan onze kant. Dan zou namelijk de simkaart ook in je mobiel problemen met de verbinding hebben. Als het aan het bereik van de locatie ligt merk je dat op dezelfde manier. 

Je geeft aan dat het probleem een aantal weken geleden is ontstaan. Zou je voor de zekerheid willen navragen bij Palgate of er een update is geweest? 

Verder wil ik niet zeggen dat de Palgate zelf stuk is. Maar wel dat de kans hiermee vrijwel zeker is dat het in de instellingen van het apparaat zit.