Skip to main content

Ik heb exact hetzelfde probleem met de Xiaomi 12 pro. Heb dual sim en heb het bovenstaande allemaal al geprobeerd en meer.

Simkaart 1 is Vodafone (werk) en simkaart 2 is privé.

Vodafone geen enkel probleem altijd verbinding met data. KPN simkaart geeft de geest na 2 dagen. Geen data maar kan wel bellen. Moet dan het toestel opnieuw opstarten voordat ik de simkaart weer kan gebruiken.

 

Nieuwe simkaart aangevraagd. Ook de simkaarten al omgewisseld. Geen verschil. Lijkt een probleem te zijn bij KPN of hoe de KPN simkaart staat ingesteld op de Xiaomi telefoons

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt (origineel)

Hoi @Justin m, welkom op ons forum! Ook ik heb hier niet echt direct een verklaring voor. Als ik het zoek op internet vind ik wel wat dingen die erop lijken maar ook niets concreets. Heb je de simkaarten ook al eens met elkaar omgewisseld?
Heb je hierover ook al eens contact gehad met de Xiaomi klantenservice?


Goedendag Thomas.

 

Bedankt voor je bericht. 

Ik heb inderdaad de simkaarten omgewisseld. Helaas hetzelfde probleem. Ik heb nog geen contact gehad met Xiaomi hier over.

 

Ik sloeg dit over omdat ik dit alleen met me KPN simkaart heb.


Ik snap die conclusie maar ik heb er helaas ook niet echt een verklaring voor. Als er iets in de instellingen of bij je simkaart verkeerd staat zou hij het helemaal niet meer doen. Als er iets met je bundels of MB's zou zijn zou hij het met een herstart niet op te lossen zijn.


Hallo, sinds een paar weken excact dezelfde probleem met mijn Xiaomi 12.... Simkaart verbinding valt vaak weg, nieuwe simkaart ontvangen en nog steeds het probleem, dus ligt niet aan simkaarten maar aan het toestel zelf, ik ga een rep.verzoek aanvragen bij Xiaomi nl. Heb dezelfde simkaarten ook geprobeerd in mijn oude Asus en geen problemen met simkaart en verbinding. Ik denk als toestel verkeerd op de grond valt dit het probleem veroorzaakt, ondanks dat ik een dikke beschermhoes heb. Misschien dat deze toestellen te gevoelig zijn als je ze een keer laat vallen. Na reparatie laat ik op deze forum weten wat het probleem was.Dit toestel heeft wel dual sim maar ik gebruik er maar 1, ook gewisseld met slot sim 2, probleem blijft. Mvg john


Hallo, sinds een paar weken excact dezelfde probleem met mijn Xiaomi 12.... Simkaart verbinding valt vaak weg, nieuwe simkaart ontvangen en nog steeds het probleem, dus ligt niet aan simkaarten maar aan het toestel zelf, ik ga een rep.verzoek aanvragen bij Xiaomi nl. Heb dezelfde simkaarten ook geprobeerd in mijn oude Asus en geen problemen met simkaart en verbinding. Ik denk als toestel verkeerd op de grond valt dit het probleem veroorzaakt, ondanks dat ik een dikke beschermhoes heb. Misschien dat deze toestellen te gevoelig zijn als je ze een keer laat vallen. Na reparatie laat ik op deze forum weten wat het probleem was.Dit toestel heeft wel dual sim maar ik gebruik er maar 1, ook gewisseld met slot sim 2, probleem blijft. Mvg john

Contact gehad met Xiaomi service, het volgende eerst proberen: 

Instellingen- over deze telefoon: linksboven vlak Miui versie aanklikken, krijg je controleren updates rechtsboven 3 puntjes aanklikken en klik op download nieuwste versie opnieuw, deze met volle accu downloaden, installeren. Daarna toestel opnieuw opstarten en dan instellingen-over de telefoon-alle specs-kernelversie 5x op klikken- simkaart checken, komt daar een kruisje x dan herkent ie simkaart niet en toestel aanbieden voor rep...anders komt er een hele kermis aan nummers te staan als ie wel herkent 

Mvg john


Hallo, sinds een paar weken excact dezelfde probleem met mijn Xiaomi 12.... Simkaart verbinding valt vaak weg, nieuwe simkaart ontvangen en nog steeds het probleem, dus ligt niet aan simkaarten maar aan het toestel zelf, ik ga een rep.verzoek aanvragen bij Xiaomi nl. Heb dezelfde simkaarten ook geprobeerd in mijn oude Asus en geen problemen met simkaart en verbinding. Ik denk als toestel verkeerd op de grond valt dit het probleem veroorzaakt, ondanks dat ik een dikke beschermhoes heb. Misschien dat deze toestellen te gevoelig zijn als je ze een keer laat vallen. Na reparatie laat ik op deze forum weten wat het probleem was.Dit toestel heeft wel dual sim maar ik gebruik er maar 1, ook gewisseld met slot sim 2, probleem blijft. Mvg john

Contact gehad met Xiaomi service, het volgende eerst proberen: 

Instellingen- over deze telefoon: linksboven vlak Miui versie aanklikken, krijg je controleren updates rechtsboven 3 puntjes aanklikken en klik op download nieuwste versie opnieuw, deze met volle accu downloaden, installeren. Daarna toestel opnieuw opstarten en dan instellingen-over de telefoon-alle specs-kernelversie 5x op klikken- simkaart checken, komt daar een kruisje x dan herkent ie simkaart niet en toestel aanbieden voor rep...anders komt er een hele kermis aan nummers te staan als ie wel herkent 

Mvg john

Blijkt na een reparatie verzoek bij Xiaomi service nl eerst gecheckt word op imei nummers en wat blijkt? Toestel nieuw gekocht in augustus bij Belsimpel en in July is dit toestel al geactiveerd in Italie....heeft waarschijnlijk niks met probleem van dit topic te maken maar het zegt wel weer eens wat hoe zaken lopen.....ik eis van Belsimpel nieuw toestel en dan zal dit probleem van deze topic voor mij even opgelost zijn. Toestel moet zo ie zo terug voor reparatie want krijg het niet opgelost met nieuwe simkaart en overschrijven van laatste nieuwe update van Xiaomi...het zit hem waarschijnlijk in de hardware toestel.


Jeetje wat een gedoe zeg! Bedankt voor de update @Xiaomi 12 simkaart probleem succes!


Na terugsturen toestel naar belsimpel antwoord gekregen, belsimpel geeft toe dat toestel is geactiveerd in italie en waarom is me niet duidelijk. Ze nemen toestellen af in buitenland en worden daar opengemaakt voor registratie en opnieuw verpakt. Dus is het nieuwe toestel wel degelijk dus gebruikt en niemand weet wat daarmee is gebeurd. Belsimpel zegt dat dit normaal is en ondanks dat de garantie van 2 jaar al ingaat bii xiaomi je de 2 jaar garantie opnieuw krijgt van belsimpel…...bij onderzoek van belsimpel vonden ze een lichte beschadiging op het toestel van 4 maanden oud en kan het zijn dat de garantie volledig vervalt…….doen ze goed bij Belsimpel….dus kortom je koopt een nieuw toestel die al opengemaakt is in buitenland, dan krijg je een probleem met toestel en val je onder de garantievoorwaarden van belsimpel en moet je het daarmee doen…..erg fraai, maar word geupdate dit verhaal


Gekozen voor mijn eigen toestel terug te willen, Belsimpel gaf me een voucher ter waarde van 380 eu ipv mijn toestel, dus ik doe nooit geen zaken meer met Belsimpel omdat de service klote is, en toestel nog niet gemaakt, heb hem een paar dagen getest en nog steeds herkend ie de simkaart vaak niet. Deze eindigd binnenkort in de prullenbak en koop de Google Pixel, helemaal klaar met alles wat met MI te maken heeft.