Skip to main content

Beste,

Per vandaag ben ik zakelijk verbonden aan KPN. Mijn simkaart is echter kapot, hierdoor kan ik geen gebruik maken van de diensten van KPN.
Alle klantenservice pogingen leiden mij uiteindelijk naar SMS-codes en het 0800-nummer van KPN. MijnKPN werkt ook niet, omdat ik mijn product niet kan koppelen zonder deze met een SMS-code te bevestigen. Dit lukt dus niet, omdat mijn SIM-kaart kapot is. De chatbot is uiteraard zo geprogrammeerd dat chat-contact niet met menselijke collega’s mogelijk is.

Ik heb op korte termijn geen mogelijkheid om naar een winkel te gaan, dus zoek nu via deze weg hulp.

Ik heb zo spoedig mogelijk weer een simkaart (e-sim / regulier) nodig om zakelijk bereikbaar te zijn, hoe komen we tot deze oplossing?

Hallo @WiFly ,

Heb je wel gebeld naar 0800-0403? Dat nummer is speciaal voor zakelijke klanten. Vanaf morgen 8.00 weer bereikbaar vanuit elk telefoonnummer. Spreek in : storing. 


Ik ben niet in het bezit van een vaste lijn en heb geen ander telefoon abonnement bij andere providers lopen op dit moment.

Vandaar dat ik ook aangaf dat voor mij bellen en MijnKPN geen zin hebben, omdat hiervoor een werkend telefoonnummer nodig is. Ik ontvang geen SMS of telefoongesprekken en kan dus niet uitgaand bellen.

Daarom zoek ik naar een oplossing die buiten telefonie en fysieke bezoeken om gaan.

Als er niks anders op zit, blijf ik momenteel onbereikbaar voor mijn klanten en wordt het wel een fysiek bezoek in het nieuwe jaar. Maar liever zie ik op zeer korte termijn een oplossing.


Je kunt toch even een telefoon lenen van iemand voor dat ene telefoontje naar 0800-0403? 


In deze tijd mag men toch van een telefonie bedrijf van deze omvang verwachten dat je online ook een oplossing kunt vinden dmv chat oid.
Uiteraard is een telefoon lenen een mogelijkheid, maar dat gaat het principe voorbij en is in mijn situatie niet de oplossing deze avond. 
Mijn vraag is dan ook zo geformuleerd dat ik een oplossing zoek op korte termijn en wellicht kan iemand daar licht op schijnen. Ik bezoek niet een forum voor captain hindsight antwoorden die mij niet verder helpen. Nee had dan ook als antwoord voldaan.
 


Hoi @WiFly 

Ter aanvulling op wat mede forumlid @Noordzee al schreef, wil daar het volgende nog even aan toevoegen, omdat je liever chat.

Om te beginnen zet jouw topic en aangegeven probleem op het verkeerde forum van KPN, je zit nu op het forum voor particulieren klanten van KPN, niet voor zakelijke klanten.

Via de volgende link kom je op het forum voor de zakelijke klanten uit: Zakelijk Forum KPN

Daarnaast het bij de zakelijke klantenservice nog wel mogelijk om een live chat te starten, zodat je met een medewerker jouw probleem kunt bespreken.
Ook is de telefonische zakelijke klantenservice van KPN 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar via het gratis telefoonnummer: 0800-0403

Als je op de volgende link klikt, kom je op de pagina uit van de zakelijke klantenservice en kun je een chat beginnen met een medewerker: Zakelijke Klantenservice KPN
Daar kunnen ze je verder helpen met jouw probleem en je kapotte simkaart, dat gaat niet lukken via dit forum voor particulieren klanten.


Afgezien dat het hier voor particulieren ("consumenten”) is kan er sowieso via een kpn-er van het forum geen simkaart toegestuurd worden. In verband met verificaties kan dat alleen via de tel. klantenservice en natuurlijk een winkel. Van kpn of een partner! Dat laatste is absoluut het snelst. Je loopt binnen een paar minuten bellend de winkel uit.

Ik heb op korte termijn geen mogelijkheid om naar een winkel te gaan, dus zoek nu via deze weg hulp.

Hmm… De winkels van kpn zijn 6 dagen per week open. Sommige zelfs 7. Waaronder ook de XL winkels voor zakelijke klanten.

Geen lange wachttijd in een winkel? Maak dan direct een afspraak. Zoek eerst een winkel; klik dan op de  info & afspraak  maken button. Start: kpn.com/winkel .

 

Toch telefonisch? Iedereen loopt tegenwoordig met een praatpaal op zak; ook collega's. Je mag vast wel even het GRATIS ks nummer bellen.

Particulier/consument/zzp 0800-0402

(groot) zakelijk 0800-0403

 


Excuus @Michel.uit.Arnhem dat dit op het verkeerde forum is beland, werd middels verschillende links uiteindelijk hier gebracht, ook via de zakelijke pagina’s. Dank voor de link naar de zakelijke chat!

@PeterG Jouw eerste zin is precies het antwoord op mijn vraag, die had in eerste instantie al gegeven kunnen worden door @Noordzee.

Ik begrijp niet waarom iedereen hier denkt te helpen door steeds maar weer op het bezoek aan de winkel en het gebruik van een andermans telefoon te hameren. Ik heb toch duidelijk aangegeven dat dit in mijn situatie op dit moment niet mogelijk is? Als dit wel tot de mogelijkheden had behoord, had ik het topic nooit geopend. Jullie schieten hiermee het doel van een forum voorbij, namelijk mensen helpen. Jullie geven standaard antwoorden die men van een chatbot ook voorgeschoteld krijgt en bagatelliseren mijn verzoeken.

Het topic kan gesloten worden, ben inmiddels geholpen in de zakelijke chat ;)


door steeds maar weer op het bezoek aan de winkel en het gebruik van een andermans telefoon te hameren. Ik heb toch duidelijk aangegeven dat dit in mijn situatie op dit moment niet mogelijk is?

Omdat dat HIER, particulier/consument, de enige mogelijkheden zijn om een nieuwe simkaart te verkrijgen. Dus geven we dat antwoord. Ook als iemand aangeeft die mogelijkheden niet te hebben. Hoewel, niet kunnen bellen. Er zijn wel 10 miljoen telefoons in Nederland… Altijd wel een beschikbaar, lijkt mij.

Fijn dat het is opgelost.