Skip to main content
Beantwoord

Simkaart KPN werkt niet in draadloze 4G router van T-Mobile

• March 16, 2025
  • 15 reacties
  • 154 keer bekeken

Ik heb zins kort abonnement bij kpn. Heb een 4g router met antenne van t mobile voor draadloos 4g internet want zit op een camping en daar geen vast internet. Hiervoor zat ik bij Vodafone en functioneerde alles gewoon. Nu ik bij kpn zit werkt het simkaartje wat ik speciaal voor de router heb niet . Heb pincode verwijderd dus hoef simkaart niet meer te activeren maar nog steeds geen internet . Wat te doen ??? 

Beste antwoord door Neville

@Niels Middel 

Ik adviseer je om de kpn klantenservice te bellen. Er is hier te veel welles nietes. Wat alleen maar verwarring geeft. Ik denk dat je moet aangeven dat je een data simkaart (097 nummer) nodig hebt voor je router en dat je "waarschijnlijk" een 06 nummer hebt gekregen. 

PS: Een 06 nummer zal ook werken in een router. Alleen is het niet de bedoeling dat je een 06 nummer daarvoor gebruikt. Daarom zijn er 097 nummers om de schaarste van 06 nummers op te vangen.

Hier een stukje wat de ACM tegen de providers zegt.

Hier de link.

https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers/nummers-en-codes-voor-telecomaanbieders/06-en-0970-nummers-voor-spraak-en-data#:~:text=Telecomaanbieders%20mogen%2006%2Dnummers%20alleen,gebruikt%20u%20voor%20andere%20toepassingen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

15 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 16, 2025

Beste ​@Niels Middel is het een datasim met een 097-nummer?

Want alleen een datasim met een 097-nummer mag gebruikt worden in een mifirouter.

Een 06 mobiel nummer mag niet gebruikt worden in een mifirouter en kan en mag door de provider geblokkeerd worden i.v.m. de regelgeving van de ACM

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 16, 2025

Beste Jan.

Als eerst bedankt voor je reactie ! Heb het duidelijk aan kpn uitgelegd dat ik een sim nodig had voor mijn tel en 1 voor mijn router. Dus neem dan aan dat ze daar dan rekening mee houden . Maar het zijn beide 06 nummers . Heb kpn ook al gebeld hierover maar zij weten het ook niet en hebben mij hierheen verwezen 🤷‍♂️ 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 16, 2025

Een 06 nummer mag alleen in een mobiele telefoon.

En… moet die router van Odido niet terug naar hen na beëindiging van je abonnement daar? Ik denk ook maar zo dat er sim-lock op die router zit.

• March 16, 2025

Een 06 nummer mag alleen in een mobiele telefoon.

En… moet die router van Odido niet terug naar hen na beëindiging van je abonnement daar? Ik denk ook maar zo dat er sim-lock op die router zit.

Ik vraag me ook af waarom je zo graag een simkaart van KPN in een router van T-Mobile/Odido wilt doen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • March 16, 2025

Ik denk ook maar zo dat er sim-lock op die router zit.

Geen sim-lock maar de router (Huawei B2368) heeft een aangepaste firmware voor T-Mobile en je kan de APN instelling niet veranderen. Met de originele Huawei firmware (gekochte router) zou TS geen probleem hebben.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 16, 2025

aangepaste firmware

Komt dus feitelijk op hetzelfde neer.

Kortom. Abonnement beëindigd → dat ding moet retour Odido (vh. T-mobile).

En voor de kpn kaart zelf een eigen 4G router aankopen.

Anders gaat het niet werken voor TS.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 16, 2025

Oké ga ik dat doen . Nog tips voor bepaalde router ?

Maar heb dan nog steeds sim kaart met 06 nr dat gaat dan toch nog niet werken ook niet op de nieuwe router 

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • March 16, 2025

@Niels Middel 

Kun je de kpn simkaart uit de router halen en deze in je toestel zetten. Dan kun je zien of je kunt internetten met de kpn simkaart. Mocht dat wel werken dan is de simkaart in orde.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 16, 2025

Dat internetten gaat wel lukken ​@Neville  en ​@Niels Middel , het mag alleen niet in een mifirouter en gaat KPN blokkeren.

Als je nog binnen de 14dagen bedenktijd zit kun je dat abo nog stoppen ​@Niels Middel 

Je kunt je mobiel ook als hotspot gebruiken, daar heb je geen mifirouter voor nodig en kun je toch je 06 nummer gebruiken.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • March 16, 2025

@JanD 

En als het nummer voor de router toch een 097 nummer is en geen 06 nummer?

En waarom werkt een Vodafone simkaart wel in de Odido router? Zie eerste bericht van ​@Niels Middel

Daarom vraag ik mij af of de kpn simkaart voor de router in orde is. En als het een 06 nummer is dan kan kpn deze volgens mij omzetten naar een data simkaart 097 nummer.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 17, 2025

Beste ​@Neville waarom een simkaart van KPN niet werkt in een mifi-router van een andere provider kan ik uiteraard niet beantwoorden.

@Niels Middel zou dat het beste zelf aan Odido kunnen vragen.

KPN kan een 06-nummer niet omzetten naar een 097-nummer om dat de bundels bij 06-nummers niet overeenkomen met de bundels van 097-nummers.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 17, 2025

Dus het komt er dan op neer dat ik met de bundel die ik nu heb 1 sim voor tel en 1 sim voor router beide 06 nummers het niet gaat lukken ook al koop ik een andere router . Omdat kpn die ene simkaart niet kan omzetten naar een 097 nr 🙈

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 17, 2025

Ik verwacht dat het in een andere 4G router wel kan werken. Gewoon met het 06 nummer / abonnement. 

Maar eigenlijk mag een 06 abonnement niet in een internet only toepassing. 

Maar de mobiele internet only abonnementen hebben bij kpn maand bundels van slechts 1 of 10 GB. Hoe krom.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • Antwoord
  • March 17, 2025

@Niels Middel 

Ik adviseer je om de kpn klantenservice te bellen. Er is hier te veel welles nietes. Wat alleen maar verwarring geeft. Ik denk dat je moet aangeven dat je een data simkaart (097 nummer) nodig hebt voor je router en dat je "waarschijnlijk" een 06 nummer hebt gekregen. 

PS: Een 06 nummer zal ook werken in een router. Alleen is het niet de bedoeling dat je een 06 nummer daarvoor gebruikt. Daarom zijn er 097 nummers om de schaarste van 06 nummers op te vangen.

Hier een stukje wat de ACM tegen de providers zegt.

Hier de link.

https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers/nummers-en-codes-voor-telecomaanbieders/06-en-0970-nummers-voor-spraak-en-data#:~:text=Telecomaanbieders%20mogen%2006%2Dnummers%20alleen,gebruikt%20u%20voor%20andere%20toepassingen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 17, 2025

Oké ik ga ze nogmaals bellen . Bedankt voor alle reacties 👌