Skip to main content

Ik ben helaas mijn simkaart verloren in het buitenland. Echter duurt het nog even voordat ik in Nl ben.  Ik zou graag overwillen schakelen naar een E sim maar kan de verificatiecode niet ontvangen om dit te regelen. Is er een andere verificatie manier mogelijk? Of is het mogelijk om de code te versturen naar mijn lokale (mexicaanse) nummer?

 

ik kan ook niet bellen met een medewerker aangezien ik enkel kan internetten op dit prepaid pakket. Chat geeft helaas geen relaas..

 

alvast dank!

 

 Cheers,

Ruben

E-sim kan op prepaid niet geactiveerd. Dat is dus geen optie meer.

Prepaid kan alleen met e-sim als je die al hebt als abonnement. En dat omzet naar prepaid. 

Nu heb je geen abonnement meer; dan is (her) activeren van e-sim niet mogelijk. 

Enige optie nu. Nieuwe sim aanvragen. Gaat naar je Nederlandse huisadres. Bekende die bij je post kan door laten sturen naar je huidige verblijfplaats. 

En helaas... aanvragen van nieuwe simkaart kan alleen telefonisch. Vanuit buitenland met iedere telefoon. 

+3161200 1200

In dit geval kan dat alle dagen. Overdag in Nederland. 

Communiceren kan ook  ia Twitter en Facebook. Sim aanvragen alleen telefonisch. 

Bellen kan ook via Skype. Met tegoed dáár kun je ook gewone nummers bellen. 


Hi,

 

Dank voor je antwoord! Ik heb een ‘normaal’ abonnement bij Kpn lopen is het dan mogelijk om een E sim aan te vragen/ over te zetten? Niemand kan helaas bij mijn post..

 

thanks!

 


Hi,

Dank voor je antwoord! Ik heb een ‘normaal’ abonnement bij Kpn lopen is het dan mogelijk om een E sim aan te vragen/ over te zetten? Niemand kan helaas bij mijn post..

thanks!

 

Nee, helaas niet @Ruben1991 . Als je bij een abonnement wilt overgaan van een fysieke simkaart naar e-sim dan moet een verificatie worden uitgevoerd. Dat gaat via een sms, dus je hebt een werkende simkaart nodig. Als je die verloren hebt dan heb je een vervangende simkaart nodig. Die verstuurt KPN alleen naar jouw huisadres in Nederland.

Zie het Kennisbank artikel bij “Hoe activeer ik e-sim?”: 

 


Niemand kan helaas bij mijn post

Dat is jammer. Want in deze situatie is wel eerst een nieuwe fysieke simkaart nodig om de sms met activatiecode voor de e-sim te ontvangen. 

Niemand kan helaas bij mijn post

Als dat echt niet kan zal het moeten wachten totdat je weer thuis bent. 

Want iemand zou die sim ook in zijn of haar toestel kunnen stoppen. En dan de code per WhatsApp of mail op het moment dat jij met de activatie bezig bent door te geven. Dan hoeft de simkaart niet doorgestuurd.