Skip to main content
Beantwoord

Simkaart nieuw Sim Only activeren voor vertrek naar buitenland

• April 7, 2025
  • 9 reacties
  • 85 keer bekeken

Goedemorgen, 

Per 1 mei gaat mijn sim only abonnement voor 12 maanden bij KPN in, met nummerbehoud stap ik over vanaf Odido. Nu ben ik vanaf 22 april voor 3 maanden in het buitenland en las ik dat je voor die tijd je sim kaart moet activeren omdat dat in het buitenland niet kan/lukt, omdat je verbinding moet maken met het KPN netwerk. Ik heb dit activeren online geprobeerd maar dat lukt niet, ik kan ook geen code krijgen die ik hiervoor nodig heb omdat ik nog geen actief abonnement heb. Ik heb gebeld met de klantenservice maar beide personen die ik gesproken hebben wisten niet echt hoe het zat en uiteindelijk zei de laatste dat hij met een collega had gesproken en dat m’n sim kaart waarschijnlijk al geactiveerd is, maar ik vond dit niet echt geruststellend, dus fijn als iemand hier er nog even naar kan kijken en kan zorgen dat wat ik kan/ moet regelen voor ik vertrek, rond is, zodat ik m’n telefoon gewoon kan gebruiken vanaf 1 mei.

Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie! 

Hartelijke groet,

Karlijn 

Beste antwoord door Jan van KPN

Goedemorgen ​@Karlijn-1985 , volgens mijn systeem is je simkaart inmiddels actief dus ik ga er vanuit dat alles inmiddels werkt zoals het hoort! 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 9, 2025

Goedemorgen ​@Karlijn-1985 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Kan me heel goed voorstellen dat de informatie die je hebt gekregen niet echt geruststellend is dus goed dat je ons ook via deze weg benadert! Mocht het tegen de tijd dat je in het buitenland zit niet werken, dan kun je ons via X bereiken of via Facebook om er voor te zorgen dat je simkaart alsnog wordt geactiveerd. Ik kan dit eventueel ook voor je doen maar ben niet altijd aanwezig! Mocht je geen X of Facebook hebben, vul dan je profiel hier in (inclusief het simkaartnummer en die mag je dan bij 'persoonlijke opmerkingen' plaatsen. Links - of rechtsom gaat dit goedkomen en hopelijk heb ik je hier alvast enigszins mee gerust kunnen stellen 🙏🏻

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 9, 2025

Dank je Jan, fijn dat het sowieso goed gaat komen en m’n Sim kaart nummer had ik al in m’n profiel onder persoonlijke opmerkingen ingevuld, dus mocht je daar nu al iets mee kunnen, dan hoor ik het graag! 

Groeten,

Karlijn 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 9, 2025

Dankjewel ​@Karlijn-1985 :)
Op dit moment kan ik er nog niks mee omdat het abonnement eerst nog actief moet worden maar dat gaat goed komen. 1 mei is op een donderdag en dan ben ik zelf in principe gewoon aan het werk. Als je me die dag even een PB stuurt of even in dit topic reageert, dan kan ik er voor zorgen dat je simkaart wordt geactiveerd! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 30, 2025

Goedemorgen Jan, ik stuur alvast een berichtje; ik heb een sms van KPN ontvangen dat morgen 1 mei tussen 11:00 en 15:00 mijn telefoonnummer wordt overgezet van Odido naar KPN. Ik hoop dat het goed komt of dat je kunt helpen om te zorgen dat het goed komt 😊 

Alvast bedankt! 

Groetjes uit Italië, Karlijn 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 30, 2025

Hoi ​@Karlijn-1985 , dank voor je reminder!

Ik ga hier morgen een blik op werpen en omdat je abonnement vanaf 1 mei actief wordt, ga ik er vanuit dat ik je simkaart voor je kan activeren :) Ik laat het je morgen natuurlijk even weten! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 1, 2025

Dank je Jan! Ik ga nu zo m’n nieuwe sim kaart erin doen en dan hoop ik dat het goed komt! Ik heb helaas geen wifi dus ik kan dan geen berichten meer sturen tot ik weer netwerk (of wifi elders) heb. Nogmaals dank voor je hulp en fijne dag! Groetjes, Karlijn

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 1, 2025

Goedemorgen ​@Karlijn-1985 , volgens mijn systeem is je simkaart inmiddels actief dus ik ga er vanuit dat alles inmiddels werkt zoals het hoort! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 1, 2025

Jaa hij doet het, dankjewel Jan!! 😁

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 1, 2025

Fijn om te lezen en heel erg graag gedaan ​@Karlijn-1985, nog een hele mooie tijd toegewenst in het buitenland en mocht je ons nog een keer nodig hebben, laat het dan vooral weten :)