Skip to main content

 

Beste kpn. Ik zit in Amerika. Koop een kaartje (simkaart) ik doe dat kaartje erin. Werkt niet telefoon geeft aan HALLO en kan er verder bijzonder weinig mee.Ik heb een nieuw toestel bij jullie gekocht wat simlock vrij zou zijn. Ik heb al wat op internet gezocht maar kan het niet vinden. Jullie bellen is ook geen optie ivm de kosten. Ik ben hier elke dag aan het werk en heb zsm weekend internet nodig. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik deze simkaart kan gebruiken?  

Met vriendelijke groet 

 

Hi @Regiolock,

Een simlock werd in het verleden door een provider op een toestel gezet om te voorkomen dat er een simkaart van een andere Nederlandse provider in kon worden gebruikt. Dit doen we echter al jaren niet meer, je toestel is dus sim lock vrij.

Gezien je forumnaam, zal je al wel door hebben dat je nu te maken hebt met een regiolock en niet met een simlock. Met een regiolock zorgt een producent van mobiele telefoons ervoor dat hun toestellen alleen gebruikt worden op de markt waarvoor ze bedoeld zijn. Zo worden smartphones die je in bijvoorbeeld Azië koopt niet in Europa gebruikt, en andersom. Je heft een regiolock doorgaans op door 5 minuten te bellen met een simkaart uit de markt waarvoor de telefoon bedoeld is. Als je nu dus 5 minuten gaat bellen met je KPN simkaart, zal je daarna de andere simkaart moeten kunnen gebruiken.

Mocht dat niet werken, dan kun je navragen hoe dit zit bij de producent van je toestel. Providers staan helemaal los van deze blokkade, wij kunnen hier dus ook niks aan veranderen. Succes!