Skip to main content

Oke, ik ben mijn telefoon & simkaart verloren en heb zsm een nieuwe kaart nodig aangezien ik in het buitenland zit en over een paar dagen zal vliegen naar een ander land. 

  1. Ik kan nergens direct met een medewerker spreken,  behalve als je belt..
  2. Bellen gaat nogal lastig zonder telefoon
  3. Ik kan wel inloggen & aanvragen door een SMS code te laten verstuern naar mijn nummer op KPN? 
  4. Ook dat gaat nogal lastig zonder telefoon of simkaart? 

Voelt erg omslachtig en onhandig zo via een forum. 
Ik wil een E-sim aanvragen zsm + nieuwe telefoon hier kopen, Zodat ik vandaag nog verder kan op een nieuwe telefoon. 

Kan iemand mij zsm helpen? 

Hoi @Klant op zoek naar hulp 

Welkom op het Forum van KPN

 

Dat is uitermate vervelend, dat je nu net in het buitenland je mobiele telefoon + simkaart hebt verloren, en nu dus niet kunt bellen, gebeld kunt worden of internetten.

Heb je wel jouw simkaart laten blokkeren??
Zodat kwaadwillende niet op jouw kosten kunnen gaan bellen en internetten??

Om een e-sim te kunnen aanvragen, heb je een fysieke simkaart nodig om daarop de verificatie code te kunnen ontvangen om de e-sim te kunnen activeren, anders is het niet mogelijk.
Dus vandaag alweer kunnen bellen en internetten via je nieuwe telefoon zal niet gaan lukken, via je KPN mobiel abonnement.

Een nieuwe fysieke simkaart kun je telefonisch aanvragen via de telefonische klantenservice, die je vanuit het buitenland kunt bereiken via +31612001200 , ook om je verloren simkaart te kunnen blokkeren mocht je dat nog niet hebben gedaan.
Bellen kun je eventueel vanuit een telefooncel (lijkt mij wel heel duur), maar ook vanuit het hotel of appartement waar je verblijft, of misschien met de mobiel van een eventuele reisgenoot.
Online een nieuwe simkaart aanvragen gaat ook niet lukken, omdat je dan ook een verificatie code nodig hebt.

Alleen wordt een nieuwe fysieke simkaart, alleen verstuurt naar een woonadres binnen Nederland, dus niet naar een buitenlands adres.
Een familielid of een goede vriend/vriendin zou hem dan kunnen doorsturen naar het verblijfadres (in het buitenland) waar jij je dan op dat moment bevind, maar ook daar gaan dan weer enkele dagen overheen.

Het beste wat je nu kunt doen, is een prepaid simkaart kopen bij een lokale provider in het land waar je dan verblijft, zodat je in elk geval weer kunt bellen en internetten.
Via een WiFi verbinding in bijvoorbeeld het hotel of appartement waar je verblijft, kun je via Whatsapp eveneens bellen en videobellen met je familie in Nederland, zorg dan wel dat mobiele data tijdelijk even uit staat.

Zodra je weer in Nederland bent, kun je gelijk langs een KPN Winkel bij jouw in de buurt gaan, en een nieuwe simkaart ophalen, al kunnen ze in de winkel je ook gelijk helpen met een e-sim.


Ik was bezig met een E- Sim te installeren maar uiteindelijk heb ik een fysiek kaart besteld die ik niet nodig heb nu kan ik geen E-Sim installeren en de fysieke kaart annuleren.