Skip to main content

Maar komt er op neer het kastje die ik heb aangeschaft van bijna 1100 euro is onbruikbaar en waarvoor ik hem heb gekocht me mobiel te ontlasten die werd warm accu vreet stroom heb verder geen netwerk in het buiten gebied waar ik woon heb het snelste beste abonnement afgesloten en ken er niks mee ja via mobiel maar om te gamen niet ideaal wat kan ik nu doen?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @Mj11111, voor jouw vraag is er een eigen topic aangemaakt. Alle onnodige posts zijn verwijderd, zodat de KPN community zich kan focussen op jouw probleem. 

Uit de afbeelding maak ik op, dat jouw Playstation niet online wil komen. Je maakt gebruikt van een data simkaart gok ik zo?
Kun je iets meer informatie geven over de Mifi router die je gebruikt etcetera? 


Hi Jeroen tof dat je andwoord en de topic verplaatst heb had er geen idee hoe zo forem in elkaar steekt 

Nee ik gebruik.een normale simkaart met de dikste snelste abo van kpn 

Soms pak hij wel en soms  niet als die werk ben ik gelukkig en heb ik nat type 2 met een latency van rond de 25 

Gebruik de m6 pro van Netgear 


Kun je in plaats van apn internet eens apn portalmmm.nl proberen in je router.


Moet je daar nog wat anders bijzetten was daar gister ook mee aan het klooien en in 1 keer pakte hij 


Nee ik gebruik een normale simkaart met de dikste snelste abo van kpn 

In een mifirouter mag uitsluitend een datasim gebruikt worden met een 097-nummer.

Lijkt me verstandig om een goedkoop datasim abo te nemen bij KPN en dan kun je data delen met je normale 06-nummer @Mj11111 


dat is zeer beperkt met data en aangezien ik nergens op een landlijn ben aangesloten 

Is 75 gig niet genoeg 

Tis het zelfde formaat simkaart en hij pakt de ene keer wel en de andere keer niet als ik weet wat de reden is dat hij soms wel of niet pakt ken het opgelost worden er wordt zo mooi geadverteerd beste snelheid onbezorgd gamen maar in de praktijk is dat toch anders zeg maar 


... er wordt zo mooi geadverteerd beste snelheid onbezorgd gamen ...

Op een mobiele telefoon. Daar is die kaart voor bedoeld. Niet in een MiFi router. KPN heeft gewoon geen SIM kaart voor in een MiFi router met onbeperkt internet. Zo'n dienst bied KPN niet aan.

Heeft al eens naar Starlink gekeken? 


Ja heb er na gekeken naar dat is niet handzaam werk op een schip en woon in buitengebied dan is zo Netgear kastje idiaal

Waarom doen al me simkaarten het er in en is het alleen met kpn die het verhinderd die heb de beste prestaties 

Maar wat is het voor een onzin ik mag toch weten waar ik die simkaart in stop betaal er immers genoeg mee en er gebeuren geen abnormale dingen mee 

Maar om een hotspot voor gamen te maken klinkt leuk met een mobiel maar ten eerste je mobiel gaat er van naar de kloote de accu en raakt constant overhit 

Plus van uit zo kastje ken je een directe kabel Internet kabel gebruiken 

Is er een oplossing voor los van wel of niet mag 


Moet je daar nog wat anders bijzetten was daar gister ook mee aan het klooien en in 1 keer pakte hij 

 

Het volgens mij een IPv6 probleem. Apn portalmmm.nl maakt geen gebruik van IPv6. Alleen IPv4. Apn internet maakt wel gebruik van IPv6. 

 

Zoals je het nu ingesteld hebt is goed en zou moeten werken.

 

Je kunt trouwens ook het volgende proberen. 

APN internet 

PDP IPv4  (in plaats van IPV4V6.)

Dit zou ook moeten werken. 

 

 

Ter aanvulling. 

Door PDP op IPv4 te zetten krijgt je router geen IPv6 adres met apn internet, maar een IPv4 adres. 

Als je PDP op IPv4v6 of IPv6 zet met apn internet krijgt je router een IPv6 adres. Het kpn netwerk heeft een voorkeur voor IPv6 in het geval van IPv4v6.

 


... ik mag toch weten waar ik die simkaart in stop...

Nee, dat mag niet. Wetgeving van de ACM:

https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers/nummers-en-codes-voor-telecomaanbieders/06-en-0970-nummers-voor-spraak-en-data

"Telecomaanbieders mogen 06-nummers alleen gebruiken voor mobiele telefonie."

Wat u doet is geen telefonie.


Reageer