Skip to main content

Ik ondervindt nu sinds ongeveer anderhalve week problemen met mijn service. Als ik mijn telefoon herstart (iphone 12) heb ik voor een paar minuten verbinding en werkt alles, bellen, smsen en mijn mobiele netwerk, maar na die paar minuten is dit niet meer het geval en heb ik geen service meer. Ik heb al het een en ander gedaan om dit probleem op te lossen, zo heb ik meerdere keren mijn netwerkinstellingen gereset, ik ben overgestapt van een fysieke simkaart naar een e-sim, ik zit op de nieuwste versie van ios, en ik heb zelfs mijn telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen. Door dit laatste werkte alles weer voor zon 2 uur en toen kreeg ik weer dezelfde melding. Ik heb apple al benadert voor dit probleem en al de oplossingen die zij boden werkte niet, dus lijkt het mij dat het probleem dan bij KPN ligt. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Hoi @Romeo55 

Welkom op het forum van KPN

Er zijn momenteel problemen tussen het mobiele netwerk van KPN, en de Apple iPhones uit voornamelijk de series 11, 12 en SE.
Hierdoor valt met regelmaat het 4G en/of 5G netwerk weg, waardoor je naar het oude 2G netwerk gaat, waarop je vrijwel niets kunt (behalve bellen en sms’en).

De technische dienst van KPN is (in samenwerking met Apple) inmiddels druk bezig met een passende oplossing voor dit vervelend probleem.

Vanuit KPN wordt geactiveerd om sowieso te bellen met de telefonische klantenservice via het gratis telefoonnummer 0800-0402, zodat er ook van jouw probleem een ticket aangemaakt kan worden voor de technische dienst.

Via de volgende topic lees je meer over deze storing, plus de updates vanuit de moderatoren:

Problemen met de iPhone

 

 


Hi @Romeo55, jammer dat al je inspanningen niet meer hebben opgeleverd. Goed dat je het aankaart.

Er zijn een paar dingen die je zelf kunt proberen, je kunt even kijken of stap 2 en 3 nog iets opleveren:

  1. Zet je toestel uit en weer aan.
  2. Plaats de simkaart in een ander toestel om te zien of het daar wel werkt.
  3. Stel de netwerkinstellingen opnieuw in via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Helpt dit niet? Bel dan onze klantenservice op 0800 - 0402 om een melding voor de technische dienst te maken. Vertel zoveel mogelijk over je probleem: wat je ervaart, hoe lang al, waar precies, en wat je al geprobeerd hebt. Zo kan de technische dienst sneller helpen en houden ze je op de hoogte van je melding.


Hi @Romeo55, jammer dat al je inspanningen niet meer hebben opgeleverd. Goed dat je het aankaart.

Er zijn een paar dingen die je zelf kunt proberen, je kunt even kijken of stap 2 en 3 nog iets opleveren:

  1. Zet je toestel uit en weer aan.
  2. Plaats de simkaart in een ander toestel om te zien of het daar wel werkt.
  3. Stel de netwerkinstellingen opnieuw in via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Helpt dit niet? Bel dan onze klantenservice op 0800 - 0402 om een melding voor de technische dienst te maken. Vertel zoveel mogelijk over je probleem: wat je ervaart, hoe lang al, waar precies, en wat je al geprobeerd hebt. Zo kan de technische dienst sneller helpen en houden ze je op de hoogte van je melding.

Werkt niet. Stop met deze antwoorden. 


Reageer