Skip to main content

Totaal geen mobiel bereik meer binnen. Bellen via WIFI werkt ook niet meer, terwijl dat bij de vorige provider geen probleem was. Onder telefoon>instellingen > bellen via Wifi staat aan. Simkaart in andere telefoon geprobeerd, netwerkoperators staat op auto. Als ik ga bellen krijg ik de melding niet aangemeld bij netwerk.

Wat kan ik nog meer doen om met mijn Samsung A54 bereikbaar te zijn thuis?

Hoi @tash2605 

Welkom op het Forum van KPN

 

Ik ben eens voor je gaan uitzoeken, wat de situatie is van het mobiele netwerk van KPN in het Brabantse dorp Sterksel, waar ik eerlijk gezegd nog niet eerder van heb gehoord.

Om te beginnen, de dekking van het KPN netwerk in en om het dorp Sterksel:

  • Het 4G netwerk: is er prima dekking tot een downloadsnelheid van 100 Mbit/s, dus van het 4G+ netwerk kan binnen het dorp zelf geen gebruik gemaakt worden. Maar net buiten het dorp is 4G+ wel volledig beschikbaar.
  • Het 5G netwerk: Deze is zowel binnen als buiten het dorp optimaal, waarmee je dus een goede dekking zou moet ervaren.

Waar staan de KPN zendmasten:

  • Sterksel heeft zijn eigen KPN zendmast, en deze staat aan de Albertlaan 13, Kloostervelden, net buiten het dorp Sterksel, en is bevestigd aan een kerk.
  • Een andere KPN zendmast staat aan de Spoorwegovergang Pastoor Thijssenlaan, maar staat wel wat verder van het dorp vandaan.

 

Ik adviseer je daarom ook, om de netwerkinstellingen in jouw smartphone te gaan resetten, zodat de eventuele fouten eruit gehaald kunnen worden, en de juiste netwerkinstellingen ervoor terug geplaatst worden.
Hiermee los je al veel problemen op.

Hierbij het stappenplan om de netwerkinstellingen te resetten:
 

Heb je een iPhone:

Ga naar 'Instellingen’ > 'Algemeen' > 'Zet over of stel oapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.

Heb je een Android toestel:

In de meeste gevallen kun je de optie voor het resetten van netwerkinstellingen vinden bij Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > opties-symbool > Netwerkinstellingen resetten, of bij Instellingen > Mobiele netwerken > Stel gegevens opnieuw in.

 

Mocht dit geen effect hebben, dan kan het ook nog aan je simkaart liggen.
Deze zou je dan bij een KPN Winkel bij jouw in de buurt, kunnen wisselen voor een nieuw exemplaar.
Neem wel een geldige legitimatie bewijs mee naar de winkel, daar wordt om gevraagd.

 

Laat even weten of het je is gelukt, maar ook of het probleem daarmee is opgelost.


Hoi @tash2605 

Tevens heb ik met een willekeurige postcode uit het dorp Sterksel, voor je gekeken of er toevallig een storing of werkzaamheden zijn, maar die zijn er dus niet.

Er zijn geen storingen of werkzaamheden in jouw buurt

We hebben dit op de volgende postcode voor je gecheckt: 6029 RB.


Helaas niet geholpen. Postcode is 6029td. Mijn vriend, ook kpn heeft ook gern bereik neer sinds enkele dagen... en bellen via wifi werkt ook niet, is dat probleem op te lossen?


Hoi @tash2605, welkom hier. 

Meerdere telefoons hebben dus helemaal geen netwerk meer? Ook niet in andere toestellen?

Dit is echt alleen binnenshuis? 

Zodra je buiten bent werkt het weer?
 

Wat ik wel gek vind is dat bellen via wifi niet werkt. Mocht er iets zijn met de masten, dan hoor je nog via wifi te kunnen bellen. 

Dit kon ook nog wel eens in de aansluiting zitten. Kun je jouw profiel van gegevens voorzien inclusief beide nummers. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt dan kijk ik eens mee. 


Ik heb het profiel aangepast met nr en postcode. Dank alvast


Ook zowel ik als mijn partner hebben hetzelfde probleem. Geen bereik binnen en rondom onze woning (/woonplaats). Onze postcode is 6029TN.

Wij hebben beide KPN enige provider die hier normaliter bereik heeft. Ook de werktelefoon van mijn partner (die voor bereikbaarheidsdiensten voor acute patiëntenzorg gebruikt wordt) werkt op dit moment niet, hetgeen voor veel problemen zorgt.

 

De storing is er nu al sinds afgelopen zaterdag. Is er enig zicht op een oplossing? Zo niet moeten wij op korte termijn andere oplossingen gaan zoeken.

 

M.v.g.

 

A Valenta


Ok dus meer mensen last op Kloostervelden te Sterksel die ineens geen bereik meer hebben. @A Valenta jullie wonen vlak bij ons en hier ook werktelefoon en telefoon die voor hulp wordt gebruikt als moeder op noodknop drukt ég belangreik dat het werkt. Hebben jullie geen mogelijkheiid (meer) om via Wifi te bellen?


Bellen via WiFi werkt meestal wel bij ons, maar is wel instabiel en valt af en toe ook weg. Maandag had zijn diensttelefoon bijv. 12 gemiste oproepen ondanks dat bellen via wifi aanstond. Via WhatsApp is helaas ook geen oplossing, want die telefoon wordt door een vaste lijn gebeld. Het probleem lijkt met name in onze hoek/wijk te liggen inderdaad. De storing staat ook wel gewoon online, dus het is bekend, maar die wordt elke dag gewoon met een dag verlengd, zonder dat er duidelijk wordt wat de oorzaak en de reële verwachting van de eindtijd is.


Hoi @tash2605 & @A Valenta 

Het is inmiddels duidelijk wat er aan de hand is, qua bereik in jullie dorp Sterksel.
Het betreft toch een storing aan de KPN zendmast aan de Albertlaan (Kloostervelden) in Sterksel, wat uitermate vervelend is voor jullie, aangezien jullie momenteel minder goed tot slecht bereikbaar zijn op jullie mobiel.

Momenteel is dit de laatste update:

 

Postcode

6029 TN

Status

open

Starttijd

9 december 2023 om 20:00

(Verwachte) eindtijd

14 december 2023 om 00:00

Type storing

Storing Mobiel internet en/of bellen

Melding

Door een storing werkt internet of bellen op je mobiele toestel misschien minder goed. Sorry hiervoor. Wij zijn hard bezig het zo snel mogelijk op te lossen zodat je weer kan internetten of bellen op je mobiele toestel.

 

Hou er altijd rekening mee, dat er eventueel onderdelen voor deze zendmast besteld moeten worden, om deze storing te kunnen oplossen, mochten die betreffende onderdelen niet direct op voorraad zijn.
In dat geval wordt de verwachte eindtijd verlengd, al zal KPN altijd zijn uiterste best blijven doen, om de oplos tijd zo kort mogelijk te houden.

Ik hoop uiteraard, dat jullie nog voor het weekend weer volledig gebruik kunnen maken van jullie mobiele telefoon.