Skip to main content

Ik heb sinds een aantal dagen geen bereik met mijn mobiele telefoon.

kan niet bellen en/of gebeld worden.

 

Hallo @Anke 64 ,

Check even of er bij jou in de buurt een storing is. 

https://www.kpn.com/service/storingen.htm


Heb je het probleem op één locatie of op meer plaatsen? Hebben anderen ook problemen of alleen jij?


Ik heb alles al geprobeerd en gekeken of er een storing in de buurt is. Niet dus volgens KPN. 
Bet probleem geld alleen hier in het dorp, mijn man, dochter en schoonzoon hebben hetzelfde probleem. 
Maar hoor ook al van veel andere mensen hier dat ze dezelfde problemen hebben. 
Er is niemand die echt een antwoord heeft. 
Chatten is niet mogelijk, via de messenger geprobeerd ben inmiddels 3 uur verder nog geen contact. 

Kortom heel vervelend


Hebben jullie al gebeld met KPN klantenservice op 0800-0402 ? Mobiel vanuit het dorp zal niet lukken, dan maar via de vaste telefoon of mobiel vanaf een andere locatie. Als er meerdere klachten komen is er toch wat aan de hand. Dan kan KPN een onderzoek instellen.


Ja zeker hebben we gebeld met de KPN maar daar komen we absoluut niet verder mee. Ze blijven volhouden dat er geen storing is. Ik ben al jaren tevreden klant bij KPN maar waarschijnlijk omdat ik ze nooit nodig heb gehad. Zoals er nu gehandeld wordt vind ik niet kunnen. Ik ben klant…..heb een probleem en met mij meerdere mensen maar word niet gehoord. Voel me nu niet echt serieus genomen.


Ik denk dat de medewerkers aangaven, dat er geen storing bekend was. Pas als er in korte tijd meerdere meldingen binnenkomen, kan er vastgesteld worden dat er een storing is. Dan komt er ook een melding op de storingspagina.

Tot die tijd is een melding een individueel probleem, waarbij gekeken wordt wat er bij jou misgaat.

Als je hoort van meer mensen met het probleem, vraag dan of ze ook bellen met KPN.
Hoe meer meldingen, hoe eerder wordt het een officiële storing.


Anke, ik weet niet waar je woont, hier hetzelfde probleem. 

Al enkele dagen niet te bellen en gebeld worden als ik buiten mijn eigen WiFi kom. Alle zaken die aangegevenworden door KPN geprobeerd,  telefoon herstarten, simkaart schoonmaken en storingen checken ( zijn er niet vlgs KPN). Gebeld met klantenservice, 10 minuten in de wacht er wordt opgenomen en de verbinding is weg. Via de chat geprobeerd, teruggebeld door medewerker. Die gaf aan dat er storing was, zou bijna opgelost zijn. Maar nu nog steeds een probleem met mobiel bellen/gebeld worden en geen actie van KPN in de zin dat er melding is van de storing en wanneer men verwacht dat t opgelost is. 


Ik denk dat de medewerkers aangaven, dat er geen storing bekend was. Pas als er in korte tijd meerdere meldingen binnenkomen, kan er vastgesteld worden dat er een storing is. Dan komt er ook een melding op de storingspagina.

Tot die tijd is een melding een individueel probleem, waarbij gekeken wordt wat er bij jou misgaat.

Als je hoort van meer mensen met het probleem, vraag dan of ze ook bellen met KPN.
Hoe meer meldingen, hoe eerder wordt het een officiële storing.

Maar het is lastig als je niet kan bellen om melding te maken. Niet iedereen weet dat er via je Wi-Fi gebeld kan worden en ik weet niet wie er tegenwoordig nog vaste lijn heeft?


Zoals ik al eerder schreef: 😉
Mobiel vanuit het dorp zal niet lukken, dan maar via de vaste telefoon of mobiel vanaf een andere locatie.


Gisterenavond heb ik uiteindelijk een oproep gedaan via fb. Gevraagd of de mensen die hetzelfde probleem ervaren bij mij in het dorp dit aan KPN willen doorgeven. Mijn partner heeft nog telefonisch contact gehad. Volgens deze mevrouw wordt eraan gewerkt en het probleem zou vandaag opgelost moeten zijn. Afwachten dus maar weer.


JvdPoll ik woon trouwens in Oude-Tonge op Goeree Overflakkee 


Anke 64, dan hoop ik dat het vandaag idd opgelost gaat worden. Dan heb ik ook weer mobiel bereik en internet 😉. Voorlopig al 6de dag geen gebruik kunnen maken van bundels. Kijken of KPN ook daar een oplossing voor heeft...


JvdPoll woon jij ook in Oude-Tonge of in de omgeving? Ik ben eerlijk gezegd nog wat sceptisch maar wacht deze dag maar weer af. Ben idd heel benieuwd of ze oplossingen hebben wat betreft de bundels


Anke 64, woon ook in Oude-Tonge. Geloof eerlijk gezegd ook niet dat het vandaag opgelost gaat worden, de bundels (of het niet kunnen gebruiken) evenmin. Er is nu ook geen KPN medewerker die hier reageert, niet op uw eerste melding en ook niet op latere berichten…

Toch teleurstellend. 


Hoi @JvdPoll 
Dit is geen chat dat je direct antwoord krijgt.
Dit is een klanten helpen klanten forum.
Ook KPN moderators komen hier langs maar dat duurt meestal enkele dagen.
Dus even geduld.
Wil je direct antwoord dan kun je beter 0800 0402 bellen.


Hoi @huistijger en @JvdPoll Ik weet dat hier niet direct gereageerd wordt door een medewerker. Bellen heb ik en meerdere mensen al zo vaak gedaan. Maar KPN blijft gewoon ontkennen dat er een storing is. Je word gewoon niet serieus genomen en dat vind ik een heel kwalijke zaak. Ik ben gewoon klant met een heel groot probleem maar KPN weigert er iets mee te doen, ze geven als antwoord alle standaard oplossingen en als laatste het advies om naar een KPN winkel te gaan. Hoezo???? Kunnen die een storing oplossen. Echt het stoom komt uit mijn oren zo langzamerhand. 


Hoi @huistijger,

Gebeld met 0800-0402... Al meerdere keren.  Gechat met KPN, teruggebeld door KPN. Al met al na 6 dagen nog geen oplossing… In het verleden andere ervaringen met moderators in dit forum gehad. 

Misschien snapt u dat ik toch enigszins teleurgesteld raak in KPN...


Mijn reactie was op de opmerking van @JvdPoll :

 Er is nu ook geen KPN medewerker die hier reageert, niet op uw eerste melding en ook niet op latere berichten…

Toch teleurstellend. 

Waarschijnlijk werd gedacht dat er a la minuut gereageerd wordt, maar zo zit het forum niet in elkaar.
Ook ik ben gewoon klant van KPN.


Hi @Anke 64 en anderen,

Op 1 augustus is er een storingsmelding in onze systemen verschenen over Oud-Tonge, het heeft dus inderdaad een aantal dagen geduurd blijkbaar voordat dit goed door ons op is gepikt, excuus daarvoor!

De storing zou per 4 augustus verholpen moeten zijn, is dat ook hoe jullie het ervaren of hebben jullie nog steeds problemen met het bereik?


Hi @Anke 64 en anderen,

Op 1 augustus is er een storingsmelding in onze systemen verschenen over Oud-Tonge, het heeft dus inderdaad een aantal dagen geduurd blijkbaar voordat dit goed door ons op is gepikt, excuus daarvoor!

De storing zou per 4 augustus verholpen moeten zijn, is dat ook hoe jullie het ervaren of hebben jullie nog steeds problemen met het bereik?

@Maja_ het lijkt idd opgelost. Wat ik mij wel afvraag is waarom het zo lang heeft moeten duren. Ik kan me niet voorstellen dat jullie niet een melding vanuit jullie systemen krijgen  dat er een storing is... Of dat je het terugziet in het verbruik van belminuten/internetbundels.  Die hebben een hoop mensen niet kunnen gebruiken. Goed verdienmodel 🥺, of gaan jullie alle KPN klanten in Oude-Tonge compenseren....


Fijn dat het inderdaad weer ok is!

Als een zendmast een verminderde werking heeft, wordt dat lang niet altijd automatisch gedetecteerd. Doorgaans wordt er echter vrij snel nadat meerdere klanten uit dezelfde regio contact met ons opnemen een melding aangemaakt bij de storingsdienst. Dat jullie meerdere dagen hebben moeten bellen voordat de storing daadwerkelijk op werd gemerkt is dus niet gangbaar en ik vraag mij persoonlijk óók af waarom dit zo lang heeft geduurd. Er wordt niet gemonitord op verbruik dus op die manier kunnen we een storing niet detecteren.