Skip to main content
Vraag

Sinds enkele weken problemen met hotspot en mobiel internet

• October 10, 2026
  • 1 reactie
  • 12 keer bekeken

Bundel: onbeperkt internet (buitenland 50.000 MB)

Toestel: iPhone 17 Pro

Ik reis regelmatig voor werk en maakte onderweg vaak gebruik van mijn hotspot om te kunnen werken. Sinds een aantal maanden werkt dit amper en kan ik niet eens mail binnenhalen. Ik heb alle instellingen op mijn telefoon nagelopen, zonder succes. In de tussentijd zowel een nieuwe iPhone als laptop gekregen, dus daar kan het ook niet aan liggen. Als een collega zijn of haar hotspot deelt (van Vodafone), werkt het wél. Dit betreft plekken waar ik voorheen geen last had van slecht bereik. 

Ook heb ik steeds vaker überhaupt slecht tot geen mobiel internet op mijn telefoon. Ik moet mijn telefoon dan weer op vliegtuigstand zetten en er vanaf halen om weer te kunnen internetten. Dit probleem is pas van de laatste 2 weken, dus hangt niet samen met het hotspot-probleem.

1 reactie

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@LukaszM 

Welkom op de community van KPN.

Dit is uiteraard niet fijn, als je onderweg voor je werk gebruik wilt maken van data via het mobiele netwerk, zoals het gebruik van je hotspot voor je laptop.
Ook dat het steeds slechter wordt, waardoor er helemaal geen mobiel internet werkt is niet fijn.

Maar gelukkig is er altijd een oplossing om dit probleem te verhelpen, en dat is het resetten van de netwerkinstellingen op je iPhone 17 Pro.
Met het resetten haal je de meeste problemen en fouten weg, zodat je daarna weer probleemloos kunt internetten met je iPhone 17 Pro.

Voer de volgende stappen uit:

• Open de Instellingen-app op je iPhone.
  • Tik op Algemeen.
  • Tik op Zet over of stel [apparaat] opnieuw in.
  • Tik op Stel opnieuw in.
  • Tik op Herstel netwerkinstellingen.
  • Voer indien gevraagd je toegangscode in en bevestig de keuze

Zodra het resetten is afgerond, gaat je iPhone vanzelf weer op stand-by.
Let wel, je moet je iPhone 17 Pro wel weer opnieuw verbinden met je eigen WiFi netwerk thuis.

Laat wel even weten of alles weer probleemloos werkt na het resetten.