Skip to main content

Sinds ik gescheiden ben kan ik geen mb’s meer delen met mijn kinderen omdat ik niet meer op hetzelfde adres woon. Is hier een oplossing voor? 

Hallo @RobGtB ,

Nee, tenzij je hun inschrijft op jouw adres. 


Buitengewoon spijtige situatie. Zeker als de kinderen nog jong zijn waarbij ze afwisselend bij de ene of de andere ouder zijn.

Maar het abonnement kan natuurlijk maar op 1 adres geregistreerd staan. De andere ouder kan dan geen mbs delen. 


@RobGtB De kinderabonnementen kunnen niet op hun eigen naam staan (ik ga er vanuit dat ze minderjarig zijn) dus staan op naam van je ex? In dat geval kan het inderdaad niet. Oplossing zou zijn om die abonnementen over te zetten op jouw naam middels een contractovername.:

https://www.kpn.com/service/administratie/wijzigen/contract-overnemen.htm

 

 


Oplossing zou zijn om die abonnementen over te zetten op jouw naam middels een contractovername.:​​

Maar dan kan die "ex" ... die overigens gewoon de vader/moeder van de kinderen is ... weer geen mb's delen. Dus dat is geen oplossing.

Als er meerdere kinderen zijn zou je de abonnementen nog een beetje kunnen verdelen tussen de beide ouders...


Oplossing zou zijn om die abonnementen over te zetten op jouw naam middels een contractovername.:​​

Maar dan kan die "ex" ... die overigens gewoon de vader/moeder van de kinderen is ... weer geen mb's delen. Dus dat is geen oplossing.

Als er meerdere kinderen zijn zou je de abonnementen nog een beetje kunnen verdelen tussen de beide ouders...

Klopt maar dat zal de keuze moeten zijn. 1 van beide ouders deelt de MBs met de kinderen. 

NB: ik gebruikte bewust het woord ex om geen aannames te doen over vader/moeder etc..


Als de kinderen bij jouw zijn en jullie zijn buiten je wifi thuis, dan kunnen ze gebruik maken van het (wifi)hotspot op je telefoon. Dat werkt natuurlijk alleen als je telefoon niet verder dan een meter of 6 van die van hen is natuurlijk.

Het is in deze situatie niet mogelijk dat beide ouders kunnen delen. Alleen de ouder met hetzelfde adres waarop het abonnement staat als de kinderen.


Oké ik ben al iets verder. Aanvullende informatie; het gaat om 2 kinderen van 17 en 20. Die van 17 heeft een kids-abonnement. 
vraag; kunnen ze hun adres bij KPN aanpassen naar mijn adres, ondanks dat dit formeel niet klopt? Ze verblijven hier wel regelmatig. 


Het kids abonnement zit volgens mij gekoppeld aan het abonnement van een ouder. Ik denk dat daarvan het adres niet gewijzigd kan worden.

Bij het andere abonnement kan een verhuizing doorgeven worden. 


Klopt. Dat kids abonnement kan niet overgezet, dat zal gekoppeld zijn aan de ouder waar hij nog woont. Maar of hij op zijn 17de nog wel een kids abonnement wil is mijns inziens een tweede. Ook al is het voor jongelui tot 17 jaar en 364 dagen. Daarna dient het sowieso omgezet naar gewoon abonnement en maakt het adres op zich niet zo uit.

Er zijn genoeg uitwonende studenten die via het adres van hun ouders daar nog MB's van krijgen. Die hebben hun mobiel allemaal nog op het ouderlijk adres.


Hi @RobGtB, ik zie dat de community je al te hulp is geschoten met de nodige uitleg en hoop dat het inmiddels gelukt is om het adres van die van 20 te wijzigen in MijnKPN! Na het wijzigen kan je dan het mobiele nummer koppelen en dan gaat Mb's delen ook weer lukken 😊


Hoi Maja, het is nog niet helemaal opgelost. Mijn dochter staat op mijn adres, maar er zijn nu nog 2 dingen die niet kloppen;

  • mijn dochter komt niet meer voor in het lijstje van met wie ik mb’s kan delen. 
  • mee app geeft aan dat mijn mb’s op zijn terwijl ik nog niets heb gedeeld. Ik vermoed dat dit komt omdat ik het voorheen op automatisch had staan. Waarschijnlijk lijkt het dan voor de app dat de mbs wel zijn afgeschreven.

is dit via dit forum op te lossen? Of kan ik wellicht met een medewerker spreken? Alvast bedankt, Rob 


Als het je voorkeur heeft kan je altijd even bellen @RobGtB, je kunt hiervoor terecht bij onze klantenservice via 0800 - 0402, maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur. Ik zie de kidssim (is dat je dochter?) op een ander adres staan dus als je daar niet meer mee kan delen dan zou dat moeten kloppen. Het andere nummer zie ik er echter wél goed bij staan.

En krijg je te zien dat ál jouw Mb's op zijn? Zie je dat als je wat wil delen? Of ook als je jouw verbruik bekijkt in de app?


Het adres van mijn jongste dochter met de kidssim is aangepast. Een dag of 4-5 geleden. Dat staat ook goed in de app en op de website. Lijkt wel of dat niet goed wordt overgenomen door jullie systeem. Kan dat kloppen? 
 

verder zegt de app inderdaad dat mijn mb’s op zijn.  Maar dat komt omdat ik automatisch deelde. Die werden toen wel afgeboekt bij mij maar niet bijgeboekt bij mijn dochters omdat die toen een ander adres hadden. 


Zou je, zodat ik zeker weet dat ik de juiste gegevens bekijk, jouw eigen nummer én het nummer van het kind van 20 in het opmerkingsveld van je profiel willen zetten @RobGtB? En het adres dat je in hebt gevuld, dat is ook je huidige adres?


Ja heb ik nu gedaan. Ik zag dat mijn oude adres nog in mijn profiel van dit forum stond. Ik heb het eerder al wel aangepast in mijn account van KPN. Bij zowel mobiele telefonie als televisie & internet. 

 

Dus mijn adres en dat van de jongste met Kidssim is aangepast en gelijk aan elkaar. 


Aaah ok dat verklaart een hoop, ik snapte al niet precies hoe het zat omdat ik jouw 2 klantnummers al op verschillende adressen zag staan 😉

Het zou nu allemaal goed moeten staan, kan je dat bevestigen? 


Ja het is gelukt, bedankt! 


Top, graag gedaan 😊