Skip to main content
Vraag

Sinds nieuw toestel en abonnement, op werk geen bereik meer

• July 2, 2025
  • 5 reacties
  • 27 keer bekeken

Ik heb al jaren een abonnement bij kpn , Ik heb afgelopen maand een nieuw toestel en bijbehorend abonnement genomen. Ik heb thuis uitstekend internet maar op mijn werk, in Waddinxveen totaal geen bereik meer.

Wat kan ik hieraan doen? Heb wifi al uitgezet maakt geen verschil.

Toestel opnieuw opgestart terwijl ik aan het werk was ook geen verschil.

Als mensen mij bellen krijgen zij te horen dat het toestel niet bereikbaar is.

5 reacties

• July 3, 2025

Hallo ​@Gerald76 

Ondersteunt jouw mobiel ook Bellen via Wifi?
Zo ja dan kan je dat aanzetten om toch bereikbaar te zijn:

Mobiel via wifi: bellen en sms’en via je internetverbinding

Mobiel via wifi is een aanvulling op 4G Bellen, ook wel VoLTE (Voice over LTE) genoemd. Met 4G bellen schakelt je toestel niet meer terug naar 2G om te kunnen bellen, maar blijft op het 4G netwerk. Mobiel via wifi zorgt ervoor dat je toch kunt bellen en sms'en ook al heb je geen mobiele (4G) dekking. Het toestel schakelt automatisch over naar wifi wanneer de mobiele dekking onvoldoende/afwezig is.

…

Is mijn toestel geschikt?

Vrijwel alle nieuwe Smartphones van de laatste paar jaar ondersteunen Mobiel via wifi, en in veel telefoons staat het ook al standaard aan vanaf productie in de fabriek. Wellicht moet je je SmartPhone wel eerst even updaten naar de nieuwste software om Mobiel via wifi te gebruiken. Updates naar de laatste software raden we sowieso altijd aan.

Mobiel via wifi aan- of uitzetten

Wil je Mobiel via wifi gebruiken of uitzetten? Ga naar hulp bij instellen Mobiel via wifi.

Bron: https://www.kpn.com/beleef/blog/mobiel-bellen-met-wifi-van-kpn

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 3, 2025

Dat staat al aan, gisteren deed hij het opeens wel heel raar allemaal 

• July 3, 2025

Misschien had het te maken met de storing van eergisteren:

Gelukkig werkt het weer.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Gerald76. Welkom hier.

Is het nog steeds goed?  

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 4, 2025

Hallo Erwin,

Ja nog steeds goed ik heb zeker anderhalve week geen bereik gehad op andere plaatsen thuis was er niets aan de hand en sinds eergisteren opeens niets meer aan de hand!