Skip to main content

Goedendag,

Sinds de overstap naar KPN ondervind ik problemen met TomTom services die ik niet meer ontvang. Heb al van alles geprobeerd aan de kant van TomTom. Factory resets, apparaten vergeten en weer verbinden etc niks werkt. Ik lees dat voor sommigen andere APN instellingen het probleem hebben opgelost (bij persoonlijke hotspot ‘internet’ naar ‘portalmmm.nl’ veranderen) maar bij mij niet. Als ik de telefoon van iemand anders (2 andere telefoons getest) gebruik met Odido en die verbind met de TomTom werkt het direct. Het gekke is dat na de overstap van Odido naar KPN de TomTom het voor een aantal uur gewoon goed deed totdat ik de grens naar Duitsland over ging. Dag later naar Frankrijk deed hij het in eerste instantie ook niet totdat ik handmatig andere netwerken probeerde. Opeens kreeg ik weer verkeersinfo van TomTom. Toen weer terug naar Duitsland, ook alle netwerken handmatig geprobeerd maar geen succes. Eenmaal terug in Nederland ook steeds niks. Ik snap echt niet hoe eigenlijk al het andere via de hotspot (gamen, twitch etc) gewoon werkt behalve de TomTom. Heeft iemand hier een oplossing voor dit irritante probleem? Als internationaal vrachtwagenchauffeur ben ik heel erg afhankelijk van die verkeers- en flitserinfo van TomTom.

Telefoon is een iPhone 12 Pro Max

Groetjes,

Dennis

Hoi @DennisV8, welkom op onze community! Wat balen dat dit niet meer werkt zeg, ik kan me goed voorstellen hoe onhandig dat is. De dingen die je noemt zijn wel de eerste dingen waar ik aan denk. Vaak is het aanpassen van de APN (en herstarten) voldoende. Of anders kun je andere netwerken proberen.

Ervaar je dit alleen in het buitenland of ook in Nederland?
Zou je bij de instellingen ook eens kunnen kijken of je alléén 4G of 5G kunt instellen? Wellicht werkt het met een van beiden.

Heb je hierover ook al contact gehad met Tomtom? Misschien kunnen die ons de juiste kant op wijzen

Hoi,

Het is ook in Nederland dat ik de TomTom live traffic niet ontvang. 4G of 5G maakt geen verschil, de optie maximaliseer compatibiliteit op iPhone helpt ook niet. Ben al naar een KPN winkel geweest met de TomTom maar die wisten het ook niet op te lossen en denken eigenlijk dat het probleem ‘te’ technisch is en volgens hun kan ik daarom het beste weer terug naar Odido. Dus helaas…

Groetjes,

Dennis

Ik ben nog even op zoek geweest maar bij de meeste mensen is de APN Portalmmm.nl toch wel de oplossing.

Je zou eventueel de APN Advancedinternet nog kunnen proberen maar die is minder veilig dus niet echt aan te raden, in dit topic was dat ook niet echt de oplossing:

Vanuit KPN heb ik er verder ook niet echt een oplossing voor maar als ik zoek op internet lijk je niet de enige met dit soort issues. Ik denk dat het misschien de moeite wel waard is hierover ook nog even contact te hebben met TomTom

Ja APNs heb ik meerdere geprobeerd in Nederland (portal en advanced) en ook in het buitenland andere APNs voor de verschillende netwerken daar. Geen succes, meestal krijg ik überhaupt geen verbinding met het internet meer met andere APNs. TomTom heeft me ook hulp geboden maar ook geen oplossing gevonden. Het kan ook niet aan TomTom liggen want met andere telefoons met andere providers lukt het direct. Heb ook andere simkaarten geprobeerd (van andere providers) in mijn telefoon en dat werkte prima. Dus aan mijn telefoon ligt het ook niet. Had eerst E-sim van KPN en in de winkel hebben ze me een fysieke simkaart gegeven maar daar lag het ook niet aan. Er lijkt gewoon geen oplossing voor te zijn tenzij KPN iets in hun netwerk instellingen veranderd of iets dergelijks maar het lijkt me handiger dat ik dan weer overstap want als chauffeur ben ik behoorlijk gehecht aan die verkeers en flitserinfo. 

@DennisV8 kan dit Topic je wellicht helpen. Jij bent niet de enige welke problemen heeft.

Dankje voor de doorverwijzing. Lijkt er inderdaad op dat het een KPN/iOS probleem is en er nog steeds geen oplossing is voor de meeste helaas.

@ Dennis, is dit nu inmiddels (wel) opgelost ?

@ Dennis, is dit nu inmiddels (wel) opgelost ?

Sinds ik overgestapt ben naar Odido wel ja 😅

Aha, op die manier, tsja, je moet wat hè.
Ik begrijp dat wel, als je er afhankelijk van bent.

Dankje voor de doorverwijzing. Lijkt er inderdaad op dat het een KPN/iOS probleem is en er nog steeds geen oplossing is voor de meeste helaas.

Blijkbaar is het probleem erg lastig om op te lossen, ik ben heel benieuwd wat de oorzaak zal blijken te zijn, als we daar al duidelijkheid over gaan krijgen :/

Maar deze vraag (dit draadje) is beantwoord (!)

Reageer