Skip to main content

Ik vind het heel erg jammer dat KPN zo’n dip in het netwerk heeft dat in het centrum van Bennekom er gewoon geen 5G bereik is, en zeer slecht 4G. Als je in het centrum bent, is bellen bijna onmogelijk, en internetten al helemaal. Wanneer gaat KPN dit bereik verbeteren? Vodafone heeft hier volop 5G bereik. Ik zit er nu aan te denken om weer terug naar Vodafone te gaan, als KPN dit niet snel oplost.

Heeft iemand van KPN hier iets op te melden? @Thomas@Bram_@Bart_Z@Lisa?

Dekkingskaart KPN

 

Dekkingskaart Vodafone
Geen tot nauwelijks bereik in Bennekom centrum: geen internet en bellen lukt niet

 

Ook hier drama met bellen. Ik woon in de hoven wijk. Daar kan ik regelmatig mensen terug bellen als er weer eens tijdens een gesprek alles weg valt. Is er al vooruitzicht wanneer kpn eens de woorden van/ beste netwerk van Nederland gaat nakomen en dus een extra mast gaat plaatsen?

 

 


Thuis gebruik je toch 'bellen via wifi' ? @V. Buizer 


@PeterG in huis ja. In m’n tuin nee. In de wijk nee. Centrum Bennekom ook niet. Toch allemaal plekken waar je wel bereik mag verwachten. Of is mobiel bellen enkel nog maar via wifi? In dat geval kan je beter via whatsapp bellen. Stuk goedkoper dan een abonnement. 
 

Dus mijn vraag zal ik anders formuleren:

2 jaar geleden is er op dit forum al melding gemaakt van slecht bereik in Bennekom. Daar werd toen aangegeven dat het proces van extra antennes plaatsen lang kan duren. In tussentijd is het netwerk ogenschijnlijk beter geworden. In de praktijk niet. Meerdere mensen hebben dit hier aangegeven maar ook bij de technische dienst. Ondanks deze herhaaldelijke meldingen is er tot op heden toch weinig veranderd. 
 

Mijn vraag is dus: is er enig zicht op het structureel verbeteren van het netwerk door bijplaatsen van extra masten(en) net zoals de concurrentie doet of is dit proces van bijplaatsen, zoals eerder in mijn verhaal, een proces wat nog meer klachten nodig heeft en langer dan 2 jaar duurt?

zo ja, wat kan ik doen om dit proces serieus te laten versnellen? Ook een melding doen? Druppel op een gloeiende plaat met veel loze adviezen verwacht ik gezien de bovenstaande reacties.

 


In augustus 2022 is er een extra mast in gebruik genomen bij sportpark De Eikelhof, waardoor een deel van Bennekom vanaf dat moment een beter bereik heeft gekregen. Onze technische dienst blijft meldingen van jullie ontvangen over het slechte bereik dat nog aanwezig is in delen van Bennekom, en geeft aan dat er veelvuldig geprobeerd is om het bereik te verbeteren met de bestaande masten. Dit is echter niet mogelijk, er zal alleen verdere verbetering kunnen worden bereikt door het plaatsen van nog een extra mast. Dit is in onderzoek maar een nieuwe mast zal hoe dan ook niet op korte termijn gerealiseerd kunnen worden. De komende maanden of wellicht zelfs jaren zal er dus niet iets veranderen aan het bereik zoals het nu is.

Ik had graag ander nieuws voor jullie gehad, maar kan het niet mooier maken dan het is.