Skip to main content

Hallo, ik zit sinds kort bij kpn omdat ik graag goed internet wil hebben doordat mijn wifi zo slecht is. Ik betaal hiervoor dus ook extra voor de snelste unlimited data plan. Ik heb overal snel internet op mijn mobiel behalve in mijn huis of andere grote (kantoor)gebouwen, want dan is mijn internet belachelijk traag. Is er iets wat ik hier aan kan doen? Want nu heb ik niet veel aan mijn abonnement en kan ik net zo goed voor een goedkopere gaan. Ik woon in de buurt van Lindengracht bij café Thijssen.
Alvast bedankt!

Hoi @Matthew04 

Welkom op de community van KPN.

Het is inderdaad niet fijn, als je in je eigen woning een traag 4G of 5G internetsnelheid behaald op je smartphone, ook omdat WiFi er ook al slecht is.
Dus ik ben eens voor je gaan kijken, en ben tot de conclusie gekomen, dat je precies tussen twee KPN zendmasten inwoont, maar ook dat beide masten een eind van je woning afstaan.

Ze staan namelijk op de volgende locaties:

  • Westerstraat 187, Jordaan, Amsterdam (Daklocatie)
  • Kamer van Koophandel, Centrum, Amsterdam (gebouw naast het ij en achter het CS)

Omdat beide zendmasten ver van jouw woonlocatie afstaan, en er veel (hoge) gebouwen tussenin staan, zorgt dit voor een verminderde dekking en snelheid op de Lindengracht, vlakbij Café Thijssen.
De gemiddelde downloadsnelheid die je daar (in gunstige gevallen) kunt behalen, is 68 Mbit/s.

Het ziet er ook niet naar uit, dat daar op korte termijn iets aan zal gaan veranderen, aangezien het plaatsen van een extra zendmast lang kan duren.
Zo moet KPN daarvoor een vergunning krijgen van de Gemeente Amsterdam, maar moet ook de eigenaar van het gebouw (waar KPN een mast op wilt plaatsen) zijn medewerking en toestemming geven, los van het feit dat er ook glasvezel en elektra zou moeten worden aangelegd voor de zendmast.

De enige provider met een zendmast aan de Lindengracht is Odido, deze staat op het dak van de Lindenmarkt.

Binnen grote gebouwen komt het signaal van het mobiele netwerk (van alles providers) slechter binnen, mede door de constructie van het gebouw, veel metalen en dubbel glas.
Hier kan weinig aan gedaan worden, al hebben sommige grote bedrijven en ziekenhuizen indoor dekking via één van de mobiele netwerken.


Oke, bedankt voor het uitzoeken. Helaas moet ik dan maar mijn abonnement hier opzeggen en richting Odido gaan.


Oke, bedankt voor het uitzoeken. Helaas moet ik dan maar mijn abonnement hier opzeggen en richting Odido gaan.

Hoi @Matthew04 

Ik heb dit graag voor je gedaan!
Zolang je nog binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen zit (herroepingsrecht) kun je zonder een reden te hoeven geven, je mobiele abonnement bij KPN opzeggen.

Doe dit dan wel telefonisch, via het gratis telefoonnummer van de klantenservice 0800-0402.
Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in: Opzeggen en je wordt doorverbonden met de afdeling opzeggingen en contractbeheer.

Na de wettelijke bedenktijd van 14 dagen, kun je helaas niet zomaar meer opzeggen, tenzij je kiest voor afkoop van het abonnement.
 


Reageer