Skip to main content

hier ook hetzelfde probleem, maar alleen in Spanje! Voorheen altijd goed internet, maar nu:

  • helemaal geen connectie
  • wel connectie maar geen data
  • 3G heel even in beeld en dan weer weg, elke 2 seconden
  • of soms werkt het gewoon (dus instellingen staan goed)

alle tips geprobeerd. Momenteel iOS 17.6.1 iPhone 15.

Weet niet of het sinds 17.5.1 is maar zou zo maar kunnen. In Nederland geen problemen ervaren.

Vermoedelijk komt dit nadat er even geen bereik is geweest, dan heeft ie moeite weer verbinding te maken, maar dat weet ik niet zeker.

 

dank!

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

Nog een ander netwerk in Spanje geprobeerd @Kaidhdjsj ?

De verbinding in Spanje staat kpn overigens buiten. Je iPhone (Apple) maakt zelf verbinding met dat netwerk. 


Hallo @Kaidhdjsj ,

In het buitenland is het mobiele netwerk niet overal even goed als in Nederland.

Wat kan ik doen om goed bereik te hebben in het buitenland?

Als KPN-klant in het buitenland ben je te gast op het netwerk van een buitenlandse provider. We hebben als provider afspraken over roaming met providers in het buitenland, maar dat betekent niet dat wij inzicht hebben in of invloed hebben op de kwaliteit van het netwerk van deze provider. 

 

Tips voor goed bereik in het buitenland

Als het ene netwerk niet goed (genoeg) werkt, kun je handmatig een ander netwerk kiezen in de instellingen van je toestel. Dat kan verschil maken. Net als in Nederland heeft provider A op bepaalde locaties beter bereik dan provider B of andersom. Handmatig een ander netwerk selecteren doe je als volgt:


Welkom op de community @Kaidhdjsj, zoals je ziet hebben we jouw reactie afgesplitst naar een eigen topic. Het probleem waar je op reageerde is niet hetzelfde als wat jij ervaart.

Noordzee en Peter geven je al een paar tips die je kunt proberen, heb je dat al kunnen bekijken en proberen?


Dag @Jasper van KPN 

 

Ja, ik ben momenteel in Spanje, en zal proberen een netwerk zelf te selecteren, en (per netwerk) bekijken of het beter is.

 

Overigens heeft mijn vriendin last ban hetzelfde, iPhone 11 met up-to-date iOS. En las ik inderdaad over netwerkproblemen van iPhone gebruikers in de US, dus wellicht is het inderdaad een Apple probleem.

Ik zal mijn bevindingen hier delen! Echter dat zal wel wat tijd kosten..

 

Dank voor de reactie


@Jasper van KPN ik heb momenteel hetzelfde probleem met mijn iPhone 15 Pro (op iOS 18.1) en ik zit ook in Spanje. Bij sommige apps krijg ik wel berichten binnen zoals WhatsApp, maar bijvoorbeeld Booking.com (zowel website als app) werken niet.  


Welkom op de community @Lars_7392572394. Er zijn hierboven al meerdere suggesties gegeven, probeer die eerst.

Wij hebben in het buitenland geen eigen netwerk, zoals Noordzee ook al noemde. Wij hebben daardoor geen zicht op dat netwerk, en er zijn dingen die je hiervoor kunt proberen.


Reageer