Skip to main content
Antwoord

Slecht bereik Nieuw Vennep sinds juni, teleurgesteld in KPN’s service en beperkte compensatie

• November 12, 2025
  • 5 reacties
  • 86 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn ervaring delen, omdat ik benieuwd ben of er meer mensen zijn die te maken hebben (gehad) met slecht mobiel bereik — met name in en rondom Nieuw-Vennep — en hoe KPN daar bij jullie mee is omgegaan.

Sinds juni heb ik structureel slecht bereik, zowel binnen als buiten, en ondanks talloze pogingen om dit op te lossen is het probleem nog steeds niet verholpen. Ik heb inmiddels:

• Een nieuwe simkaart laten maken,

• Meerdere telefoons geprobeerd,

• En meer dan tien service-tickets laten aanmaken bij KPN.

Elke keer kreeg ik hetzelfde standaardadvies: “even je telefoon resetten”, terwijl dat overduidelijk niet het probleem was.
Tot mijn verbazing kwam ik er via een tv-uitzending pas achter dat er een antenne in mijn omgeving was verwijderd — iets wat KPN mij nooit heeft verteld. Dat voelde eerlijk gezegd alsof het bewust verzwegen werd.

Na maanden zonder normaal netwerkgebruik kreeg ik uiteindelijk een sms met de mededeling dat ik aan het eind van het jaar in aanmerking kon komen voor compensatie, omdat het probleem tegen die tijd opgelost zou zijn.
Nu zijn we inmiddels weer een maand verder, het probleem bestaat nog steeds, en als “compensatie” krijg ik slechts twee maanden abonnementskosten terug — nog geen €100 — terwijl ik vier tot zes maanden nauwelijks gebruik heb kunnen maken van mijn mobiele dienst zonder WiFi.

Dat voelt gewoon niet rechtvaardig.
De service van KPN in deze situatie vind ik dan ook ronduit teleurstellend: maanden wachten, geen terugkoppeling van de technische dienst, en pas via een tv-programma te weten komen wat er écht aan de hand is.

Daarom mijn vraag aan jullie:
- Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt of dezelfde beperkte compensatie       hebben gekregen?
- En hoe hebben jullie dit aangepakt of opgelost?

Misschien kunnen we samen onze ervaringen bundelen en kijken of er meer gedaan kan worden dan die magere twee maanden compensatie.

Groet,

Dylan 

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@Dylan helstone, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons hebt gevonden en jouw probleem hier deelt.

Het is knap lastig om al sinds juni problemen met jouw telefoon te ervaren. Ik kan me voorstellen dat je hier niet blij van wordt en dat je graag een oplossing wilt.

Je geeft aan de problemen vooral in en rondom Nieuw-Vennep te ervaren. Het klopt dat er daar even geen mast was, zoals ​@PeterG aangeeft. Deze mast is op 30 juli uitgevallen en op 29 september was de nieuwe mast online. Voor die 2 maanden dat er geen mast in jouw omgeving, bieden we jou een vergoeding aan. Volgens de dekkingskaart is de verbinding momenteel goed in Nieuw-Vennep, dus zou je eigenlijk geen problemen meer mogen ervaren.

Maar nu geef jij aan dat jij langer dan 2 maanden last hebt gehad van problemen met jouw verbinding. Je hebt het over 4 tot 6 maanden slecht bereik. Omdat de problemen eerder begonnen dan dat de mast uitgevallen is, doet het mij vermoeden dat er iets anders aan de hand is. De vraag van ​@PeterG over welk toestel jij hebt, vind ik dan ook een hele terechte.

Ik zou je willen aanraden om eerst onze servicetool voor problemen met de mobiele verbinding te doorlopen. Als dat niet werk, dan zou ik of contact opnemen met de klantenservice om een ticket voor de technische dienst aan te laten maken. Of ga even langs bij een KPN Winkel bij jou in de buurt, dan kunnen we samen naar jouw toestel en simkaart kijken. Mijn collega in de winkel kan dan samen met jou besluiten of een ticket voor de technische dienst beter is, of dat het toestel ter reparatie aangeboden moet worden.

5 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 13, 2025

De uitgevallen zendmast is na twee maanden vervangen. Kennelijk heb je een ander probleem wat toevallig samenviel met de mast. 

Compensatie is voor de (vrijwel precies) 2 maanden uitval van de mast.

Die mast was uit de lucht vanaf 30 juli. Sinds 29 september is de nieuwe mast weer in de lucht. Alle klagers hier meldden toen ook weer bereik.

Vervelend dat jij dat nog niet ervaart.

Als jij voor 30 juli en na 29 september ontvangst problemen hebt staat dat los van de problemen met de mast.

Welk toestel heb je? De iPhone 11 en 12 geven problemen op het kpn netwerk. 

Het beste kun je nu met je telefoon naar een kpn winkel. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 14, 2025

Hallo ​@Dylan helstone, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons hebt gevonden en jouw probleem hier deelt.

Het is knap lastig om al sinds juni problemen met jouw telefoon te ervaren. Ik kan me voorstellen dat je hier niet blij van wordt en dat je graag een oplossing wilt.

Je geeft aan de problemen vooral in en rondom Nieuw-Vennep te ervaren. Het klopt dat er daar even geen mast was, zoals ​@PeterG aangeeft. Deze mast is op 30 juli uitgevallen en op 29 september was de nieuwe mast online. Voor die 2 maanden dat er geen mast in jouw omgeving, bieden we jou een vergoeding aan. Volgens de dekkingskaart is de verbinding momenteel goed in Nieuw-Vennep, dus zou je eigenlijk geen problemen meer mogen ervaren.

Maar nu geef jij aan dat jij langer dan 2 maanden last hebt gehad van problemen met jouw verbinding. Je hebt het over 4 tot 6 maanden slecht bereik. Omdat de problemen eerder begonnen dan dat de mast uitgevallen is, doet het mij vermoeden dat er iets anders aan de hand is. De vraag van ​@PeterG over welk toestel jij hebt, vind ik dan ook een hele terechte.

Ik zou je willen aanraden om eerst onze servicetool voor problemen met de mobiele verbinding te doorlopen. Als dat niet werk, dan zou ik of contact opnemen met de klantenservice om een ticket voor de technische dienst aan te laten maken. Of ga even langs bij een KPN Winkel bij jou in de buurt, dan kunnen we samen naar jouw toestel en simkaart kijken. Mijn collega in de winkel kan dan samen met jou besluiten of een ticket voor de technische dienst beter is, of dat het toestel ter reparatie aangeboden moet worden.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 17, 2025

Bedankt voor jullie reacties en het meedenken.

Er wordt aangegeven dat de zendmast na ongeveer twee maanden al zou zijn vervangen. Dat is op zich goed om te horen, maar ik ervaar helaas nog steeds dezelfde problemen. Zelf weet ik niet precies waar het nu aan ligt — ik kan alleen maar delen wat KPN mij de afgelopen maanden heeft verteld. Van KPN kreeg ik namelijk juist te horen dat het probleem aan het einde van het jaar pas opgelost zou zijn. Ik heb hier zelfs een sms van. Omdat ik momenteel nog steeds slecht bereik heb, ben ik er daarom eigenlijk vanuit gegaan dat dat bericht nog steeds klopte. Juist daarom was ik ook verbaasd dat ik uiteindelijk maar twee maanden compensatie kreeg.

Verder voel ik me eerlijk gezegd behoorlijk van het kastje naar de muur gestuurd. Sinds ik klant ben bij KPN heb ik in totaal drie verschillende telefoons gebruikt. Mijn iPhone 11 is zelfs ingenomen; ik kreeg daarvoor een 12 terug vanwege internetproblemen. Daarna heb ik zelf nog een 13 aangeschaft, maar na verloop van tijd kreeg ik exact dezelfde problemen. Ook heb ik meerdere fysieke simkaarten én e-sims laten maken, maar niets heeft het probleem opgelost.

Dat ik hier nu lees dat de mast vervangen is, verklaart misschien iets — maar mijn probleem zelf is helaas nog steeds niet verholpen. En het ligt echt niet aan mijn toestel, want met mijn zakelijke nummer, bij een andere provider, heb ik nergens last van.

Hoe dan ook: bedankt voor jullie betrokkenheid. Ik heb inmiddels besloten dat ik mijn contract bij KPN gewoon uitzit en daarna overstap. Ik ben hier nu al zo lang mee bezig dat de hoop dat het nog opgelost wordt een beetje begint te verdwijnen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 17, 2025

Ga met de telefoon naar een KPN winkel. Daar kunnen ze direct 'hands on’ een en ander constateren. En mogelijk anders instellen. Dit ligt helaas echt aan je toestel. Het bereik in Nieuw-vennep is weer volgens maatstaven.

Je simkaart is toch niet ouder dan 8 jaar neem ik aan.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik kan me voorstellen dat je verbaasd was over de vergoeding van 2 maanden, als je in de veronderstelling was dat de problemen nog speelden. Wij bieden echter pas een vergoeding aan als de problemen opgelost zijn. Zo weten we precies hoe lang jij last van problemen hebt gehad. Daarmee kan je er dus vanuit gaan dat de problemen met de mast in ieder geval opgelost zijn.

Maar dan is de vraag waarom jij nog problemen met jouw verbinding ervaart. Je hebt meerdere toestellen geprobeerd en je hebt meerdere simkaarten geprobeerd. Met een simkaart van een andere provider heb je geen problemen in jouw telefoon. Logisch dat je dan denkt dat het niet aan het toestel ligt. Waarschijnlijk ligt het probleem in een combinatie tussen jouw telefoon en het netwerk. Maar dat is van een afstand lastig te bepalen. Daarom wil ik je toch nogmaals vragen om naar een KPN Winkel bij jou in de buurt te gaan. Dan kunnen we samen naar jouw toestel en simkaart kijken. Mijn collega in de winkel kan dan samen met jou besluiten of een ticket voor de technische dienst beter is, of dat het toestel ter reparatie aangeboden moet worden.