Skip to main content

Ik reis nu al twee weken in de UK, Wales. Het netwerk 4G van KPN ( of locale provider geassocieerd met KPN) is slecht tot nauwelijks bereikbaar. Dit terwijl een collega met zijn NL Vodafone abonnement overal goed bereik heeft.

Is hier een oplossing voor?

Kan ik (gedeelte van ) abonnements gelden terug claimen?

Beste @John Boekelo, welkom! Voor zover ik kan zien, zou je gebruik moeten kunnen maken van: EE, Three, Sky Telecom, O2 en Vodafone. Als je handmatig één van deze netwerken kiest, bijvoorbeeld Vodafone, werkt het bij jou dan nog steeds niet naar behoren? En hebben jullie de mogelijkheid om de simkaarten eens in elkaars toestel te plaatsen? Merk je dan verbetering met jouw simkaart? Er zijn momenteel geen verstoringen voor zover ik weet. 


Beste Marcia,

Dank voor je reactie.

Op mijn Samsung S20 met e-sim heb ik geen mogelijkheid om een andere provider te kiezen (knopje is grijs). Het lijkt erop dat LBO (local  breakout) niet werkt for KPN in de UK. 

Zijn er andere oplossingen mogelijk?

 

 


Vreemd! Het zou zeker moeten werken. Er is in ieder geval geen algemene storing met roaming in het Verenigd Koninkrijk. Kan je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, adres en evt. klantnummer? Ik kijk graag met je mee. Je bent momenteel nog steeds in Wales? Hoe lang ben je daar nog? 


Marcia,

Dank voor je reactie. O2 is het netwerk waar KPN je toestel automatisch mee verbindt. Wanneer je een ander netwerk probeert , bijv Vodaphone, krijg ik het bericht dar mijn KPN simkaart dit netwerk niet toelaat (zie bijlage). Enorm frustrerend, en niet alleen in Wales. Inmiddels via Zuid Engeland in East Anglia, overal hetzelfde probleem. Mijn collega met vodaphone abonnement geen enkel probleem.

 


Beste Marcia, inmiddels mijn profiel gegevens bijgewerkt.


Ik krijg het advies van onze technische dienst om het vaker te proberen. Het is mogelijk dat je de eerste keer deze melding krijgt, maar je moet met Vodafone, EE en 3 zeker kunnen verbinden. 

Overigens zie ik nog niet dat je je forumprofiel hebt ingevuld. Kan het zijn dat je per abuis niet op ‘opslaan’ hebt gedrukt?


Bedankt Marcia voor je reaktie. EE inderdaad vandaag mee kunnen verbinden, kom ik een heel end mee, maar Vodafone ondanks herhaaldelijk proberen wordt niet toegestaan wegens mijn KPN simkaart. Dat laatste vind ik vreemd, en gezien de foutmelding dat het aan de simkaart ligt, zou ik dat graag opgelost willen zien.

Nu wel mijn gewijzigd profiel opgeslagen.

 

Mvg  J

 


ik heb er geen verstand van, maar ik had hetzelfde probleem in duitsland. Ik heb NFC toen uitgezet en toen deed hij het weer prima. Daarna nog in belgie geweest en toen ging het ook prima. 

Misschien toeval? Misschien helpt het. 


Altijd het proberen waard, @jenny73.

 

@John Boekelo op het moment dat je kunt verbinden met een netwerk, dan lijkt het erop dat jouw abonnement goed werkt. Ik vermoed dat het dan bij de kant van Vodafone niet goed gaat. Die lijkt alleen te kunnen verbinden met de simkaart van het eigen netwerk. Advies is om het netwerk te kiezen waarmee je inderdaad wel kunt verbinden!


Net terug uit Engeland, samen met 16 collega caravanners. op 7 verschillend plaatsen geweest. De meesten van ons (30 personen) hadden slechte ontvangst. Één dame niet !!. Had goedkoop samsung toestelletje en nooit een probleem. ????

Denk dat Engeland flink achter loopt