Skip to main content
Beantwoord

Slecht mobiel bereik buitenshuis met mijn S21

• July 7, 2025
  • 21 reacties
  • 211 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Smartphone geeft bij 1 of twee simkaarten buitenshuis aan of KPN of Alleen noodoproepen of Geen service. En daar is nog steeds niks aan te doen, KPN? Als het weer gebeurt automatisch wat de zendmasten doen wat de smartphone S21 FE van Els aangeeft dan ben ik tijdelijk niet bereikbaar.

Beste antwoord door Sanne van KPN

Check, als je niet de optie hebt om het in een ander toestel te testen dan kun je dus naar een KPN Winkel toe. Mijn collega daar kan de simkaart dan ook met je testen en ik denk dat dat hier de beste optie is. 

Wel zo handig om iemand op locatie te hebben om alles met je door te nemen, en als naar de winkel gaan geen optie is dan raad ik een belafspraak aan. Dan kan mijn collega dit op afstand met je onderzoeken! 
Hopelijk is het dan snel opgelost.

21 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 9, 2025

Shit, ik heb geen tablet bij me nu. Zo lukt schermafbeeelding versturen weer niet.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 9, 2025

Ja, dankzij Internet app van Samsung kan ik wel een schermafbeelding bij deze topic sturen, KPN. Ik gebruik even een hotspot. Anders lukt het misschien niet om het te sturen

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 9, 2025

Als niemand van KPN kan helpen moet ik dan voortaan buitenshuis vliegtuigstand gebruiken in de smartphone S21 FE? Whatsapp, Emailapp van Samsung, Tado en WiZ, kan ik dan niet meer gebruiken en dan ben ik ook telefonisch onbereikbaar, KPN. Dat lijkt mij niet de bedoeling, tocb KPN?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 9, 2025

Als het zo moet dat ik met 5G, 4G+, en 4G geen bereik heb dan is alleen wifi met glasvezel mijn hulp. Super domme zendmasten. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 9, 2025

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 9, 2025

Moet ik mij soms in huis opsluiten omdat ik geen fatsoenlijk bereik heb buitenshuis, KPN? Haha! Als het zo een jaar door gaat dan heeft voor mij onbeperkt bellen en mobiel internetten geen zin meer, KPN. Waardeloze zendmasten in Haren en Nederland helaas. Ik raak een beetje het vertrouwen met KPN Mobiel kwijt, KPN. Ik heb de verlengstuk 5G, 4G+, 4G keihard nodig, KPN. Of ik moet de modem van jullie met glasvezel overal naar toe slepen wat onmogelijk is. Haha! Ik hoop dat mijn frustraties begrepen gaan worden. Tenzij ik met de robot moet bellen. En daar blijf ik vanaf. Die robot van KPN is zo autistisch. Dan raak ik helemaal het spoor bijster. Ik zie met de zendmasten door de bomen het bos niet meer, KPN.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 9, 2025

Ik ben op van de zorgen. Is het wel de bedoeling dat de zendmasten zo vreselijk vaak haperen, KPN? In Hortus Botanicus Haren is het bereik zo extreem slecht dat ik bijna niks meer online kan doen buiten een hotspot om. Ik haat de zendmasten van het Raadhuisplein heel erg buitenshuis. Ik verdien het niet om een onbeperkt abonnement met Unlimited te hebben als de zendmasten blokkeren. Als het zo slecht blijft na vandaag dan vraag ik mij wel af ben ik dan nog wel gelukkig met KPN Mobiel? Want ik haat het dat de zendmasten het af laten weten. Als ik geen glasvezel had gekregen dan bleef mijn vraag is het wel waard om zo extreem slecht bereikbaar te zijn. Ik ben in Nederland maar eigenlijk heb ik het gevoel figuurlijk of ik in Duitsland ben. Daar werken de zendmasten ook niet altijd mee.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 9, 2025

Grr! Wat is het toch? 2025 is het nu maar met de zendmasten lijkt het wel of ik in 2011 leef. Wat zijn de zendmasten super slecht ingesteld, KPN. Zo waardeloos. Help mij, toch KPN.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 10, 2025

Want in het centrum van Haren heb ik geen problemen met de zendmasten gehad gisteren begin van de avond. Ik wil niet Onbeperkt bellen, smsen wat ik daarvoor in de plaats Whatsapp gebruik en sms voor inloggen met bedrijven en KPN Unlimited veranderen naar een bundel om maandelijks te betalen voor het bellen vanwege dat de zendmasten mij kunnen blokkeren buiten het centrum van Haren of in Groningen enzovoorts. Dus ik hoop met heel veel geluk dat mijn berichten gelezen zijn en uitgezocht wordt hoe het probleem opgelost kan worden. Want buitenshuis naar Hortus Botanicus Haren lopen en mijn gegevens geef ik niet met de smartphone uit is te gevarlijk. Stel dat ik een ongeluk krijg en niemand kan bellen. Alleen om de zendmasten van KPN te ontwijken terwijl ik dan misschien op straat verga van de pijn dan is dat niet de bedoeling, toch KPN?

Om te zorgen dat het niet nodig is tenzij de smartphone eind van de middag bijna leeg is doordat de zendmasten de smartphone in de weg zitten dan luister ik met koptelefoon met bluetooth verbinding van Fresh 'n rebel naar muziek met Spotify wat ik gedownload heb. En wanneer ben ik dan super gelukkig, KPN? Als ik weer kom op de plek waar ik glasvezel van jullie gebruik, KPN. Glasvezel is zo super goed of het bij familie of de plek is waar ik woon. Gegevens geef ik niet, KPN. Dus mocht ik vandaag weer in de tuinen van Hortus Botanicus Haren online gepest worden is het muziek gebruiken en internet als dat nog lukt met 4G, 4G+ of 5G of smartphone als het nodig is uit laten. Wat een rust. Pfft!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@ElsLobach, begrijpelijk dat je er op zijn zachtst gezegd niet blij van wordt als je geen bereik hebt op plekken waar je het wel nodig hebt. Zelf kom ik ook regelmatig in Haren en ik heb daar met mijn KPN abonnement eigenlijk nooit problemen, dus ik ben benieuwd waar dit hem nu in zit. 

Allereerst ben ik benieuwd wat de dekkingskaart zegt over de locaties waar jij problemen met het bereik hebt. Als daar wordt aangegeven dat het signaal goed moet zijn, heb je dan je toestel al eens herstart sinds dit speelt? 
Zo ja, wat als je je simkaart dan in een ander toestel plaatst. Gaat het dan wel goed met het bereik? Zo ja, dan is de kans groot dat er in je toestel iets niet goed gaat. 
Hiervoor kun je het beste naar de KPN Winkel toe. Mijn collega kan je toestel dan met je doornemen en eventueel opsturen ter reparatie.

Mocht het met een ander toestel ook niet werken, maak dan een belafspraak met ons. Dan kan mijn collega alles met je doorlopen en eventueel een ticket doorzetten naar de technische dienst zodat dit hopelijk snel opgelost wordt. 🙂

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 10, 2025

Smartphone werkt super goed. Loopt alleen met hotspot en zonder hotspot door slecht werkende dekking sneller leeg ondanks met verschillende apps schermtijd gebruiken of geen schermtijd. Servers hebben last van de slechte dekking. Stuur ik wat met Whatsappp krijg ik klokjes die verdwijnen of foto's worden geladen voor het verstuurd is. 😛 Woordfeud kan met een blauw ljntje te veel bewegen om een woord te kunnen spelen op het bord waar server Woordfeud moeite mee heeft. In mijn huis met glasvezel geeft Whatsapp geen klokjes en laden foto's niet tot het gestuurd is. Als ik een woord met Woordfeud speel dan gaat de beurt in 1 seconde naar de tegenstander wat buitenshuis niet zo is. Open ik een website met Chrome dan laad het buitenshuis erg langzaam. NOS app kan foto's bij nieuwsartikelen niet snel aangeven met de mobiele netwerken. Er zijn meerdere problemen maar als ik dat ga benoemen allemaal dan wordt dit bericht te groot.

En omdat het op verschillende plekken gebeurd maar bij De Plantage in Hortus Botanicus Haren het ergste is geef ik daarvan een schermafbeelding van waar ik ben met Google Maps. Ik gebruik een hotspot en wisselen van smartphone gaat niet. 1: ik heb geen reserve smartphone en ga het ook niet kopen. Omdat ik twee simkaarten erin heb. En met een tweede S21 FE heb ik als ik het bij Coolblue in Groningen zou kopen niet alles wat nodig is. Geen documenten, foto's en filmpjes wat de smartphone wat ik nu gebruik wel heeft in het interne geheugen samen met Google Foto's en Onedrive.

2: ik ga niet iemand van mijn familie daarvoor om hulp vragen. Anders steel ik de privacy van mijn familie.

Ik ga dit posten. Is deze reactie op het Forum geplaatst ook als ik uitgelogd ben dan ga ik de hotspot van Hortus Botanicus Haren weer uit doen.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 12, 2025

Check, als je niet de optie hebt om het in een ander toestel te testen dan kun je dus naar een KPN Winkel toe. Mijn collega daar kan de simkaart dan ook met je testen en ik denk dat dat hier de beste optie is. 

Wel zo handig om iemand op locatie te hebben om alles met je door te nemen, en als naar de winkel gaan geen optie is dan raad ik een belafspraak aan. Dan kan mijn collega dit op afstand met je onderzoeken! 
Hopelijk is het dan snel opgelost.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 12, 2025

Buitenshuis ga ik de belafspraak niet doen. Want ik ben dan niet op mijn adres. Gegevens daarvan laat ik weg. En naar de KPN winkel ga ik liever niet aan de Herestraat in Groningen. Omdat ik daar vanwege probleem wifibeheer op donderdagavond 3 juli door een jongen niet goed geholpen werd. Die zei als je belt met KPN kunnen je gegevens uitgelezen worden. Ik werd dus eigenlijk zonder hulp weer naar hyis gestuurd. Dus ik moet nog maar nadenken wat ik wil. Of een belafspraak en het op die manier doen of de KPN winkel. Maar dan een andere KPN winkel volgende week.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 12, 2025

Met hulp van Mijn KPN en robot Dot kon ik dankzij een belafspraak bellen met een medewerker die vanalles heeft uitgezocht en ik heb een beetje meegeholpen en daarna stuurde medewerker Laurens deze mail

en de stappen heb ik uitgevoerd. Alleen bleven na mobiele netwerken resetten de mobiele netwerken mij nog pesten. Twee simkaarten gaven geen service aan.

Wat in quick panel van de smartphone S21 FE goed te zien was bij Oproepen Sim1 Berichten Sim1 en Mobiele gegevens Sim 2. De mobiele nummers geef ik niet op het forum. Hopelijk kan er verder uitgezocht worden wat er met de simkaarten sim 2 en sim 1 aan de hand is. Want medewerker Laurens kon ik geen storingen met de zendmasten vinden en buiten wifi om gebruik ik wel data met Unlimited van KPN heeft medewerker Laurens gezegd. Bij het resetten van de twee simkaarten kreeg ikgeen meldingen online. Wifi daarna aangezet van familie. Hup, meldingen kreeg ik weer. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 16, 2025

Vandaag werkte de zendmasten in Hortus Botanicus Haren na 09:40 uur weer erg slecht in De Plantage in Haren. Waardoor Whatsapp steeds blokkeerde met klokjes. Filmpjes versturen was zo traag dat ik uit moest kijken dat de smartphone buiten De Plantage niet nat werd. En stuurde ik mailtjes dan werkte dat moeizaam en kwam het wat Emailapp van Samsung aan gaf eind van de ochtend begin van de middag in de wachtrij uit. Door opnieuw te versturen hielp ik Outlook, Gmail of webmail van KPN. Server Outlook geblokkeerd of Gmail of webmail van KPN. 😛 En ook Woordfeud blokkeerde na 15:00 uur. Server had geen contact meer met de zendmasten. Kreeg ik alleen Geen service of alleen noodoproepen dan kon server Woordfeud niks laten zien. En ging naar buiten lopen De Plantage uit gaf server Woordfeud aan bij welke potjes ik op een beurt moest wachten en bij welk potje ik aan de beurt was. Spotify raakte ook in de war. Of Home gaf beperkte albums aan en als ik het in smartphone uit multiwindow veegde en weer activeerde kreeg ik dit weer te zien. 

Na 13:00 uur belde ik met iemand van tandartspraktijk Werleman. Ging telefonisch goed tot de ander zei, hallo, met wie spreek ik? Hallo, hoort u mij?, en ik verbrak de verbinding en belde opnieuw dat het telefonisch netwerk van KPN slecht was.

En na 15:45 uur liep ik Hortus Botanicus Haren uit en langs de Biotoop aan de rechterkant van de kerklaan naar mijn huis in Haren. Verstuurde appjes. Klokjes gaf server Whatsapp aan.

Belde met Torenlaan Haren. Eerste melding dat het wifi of mobiele netwerken een paar keer proberen nodig had. Daarna niet aangemeld met netwerk telefonisch. Kreeg na die melding toch nog dit scherm te pakken. Wat om 15:56 uur was. En 15:58 uur. 

Om 16:02 uur kon ik wel met een begeleidster bellen van Torenlaan Haren. Die gaf aan dat aan haar kant telefonisch ze het wel op kon pakken maar voor ze iets van mij hoorde was ik weer weg met de verbinding. Gelukkig was de verbinding om 16:02 uur wel weer goed en na 16:02 uur de zendmasten ook weer vlakbij het Raadhuisplein in Haren. Balen heeft geen zin maar leuk is het niet. Ik hoop dat jullie iets kunnen met deze informatie, KPN.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dan raad ik je aan om nogmaals te bellen ​@ElsLobach of een belafspraak te maken. Mijn collega's daar kunnen zien wat de vorige keer besproken is en het vanuit daar verder met je oppakken. 

Immers niet de bedoeling dat je zoveel problemen ervaart met het mobiele netwerk dus ik hoop dat de oplossing nu snel in zicht is!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 16, 2025

Als ik denk aan de belafspraak van zaterdag en ik de mobiele netwerken mocht resetten wat niet helpt dan vraag ik mij af of een tweede belafspraak wel zo zinvol is. Zou het niet beter zijn als ik naar een KPN winkel ga van het weekend en dan niet naar de Herestraat in Groningen maar een andere KPN winkel? Als ik dan in de winkel weer problemen ervaar met de zendmasten en servers zoals met de Emailapp van Samsung met Outlook, Gmail, webmail van KPN, Woordfeud, Tado, WiZ enzovoorts dan geeft dat beter aan de knelproblemen dan bellen en te horen krijgen dat er niks aan de hand is. Dan wordt ik blij gemaakt met een dooie mus.  Zelfs deze server van het Forum van KPN doet raar ook al gebruik ik wifi. Alleen als ik inlog zie ik deze laatste reactie. Uitgelogd niet op het Forum van KPN. Merkwaardig en vreemd. Ondertussen heb ik weer slecht bereik met wifi samen. 

Wifi uitgezet. Server YouTube geblokkeerd. 

En server Tado ook. Wifi heb ik aangezet. Anders is schermafbeeldingen plaatsen niet mogelijk.

Ik haat KPN unlimited. Servers moeten niet blokkeren. Zo zonde. Als het morgen weer gebeurt in De Plantage dan is uitschakelen van de smartphone S21 FE misschien een optie. Ik vind het z'n rare magie. Met glasvezel op mijn adres wat ik niet geef voel ik mij zo zorgeloos en bevrijd. En gebruik ik mobiele netwerken dan voel ik mij onzeker en lach ik het seg om de buitenwereld niet te laten weten dst ik niet bereikbaar ben.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 16, 2025

Als ik alleen met een belafspraak geholpen kan worden wat totaal geen zin heeft is er maar één optie over. Naar de Hortus Botanicus Haren gaan en De Plantage om te werken en daar de smartphone uit laten en weer aan doen na het werken. Smartphone loopt nu ook leeg. Niet vanwege gebruik glasvezel maar blokkade mobiele netwerken wat de zendmasten veroorzaken. Ik laat de smartphone met opzet leeg lopen en laad het in mijn huis waar ik geen zendmastproblemen samen met wifi heb omdat glasvezel super goed werkt het weer op. Is het leeg kan ik ook geen schermtijd meer gebruiken. Wat een rust. Ik heb nu 12% stroom met de S21 FE smartphone en de levensduur is 1 uur en 51 minuten.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 16, 2025

Ik heb vanavond 4 keer met de klantenservice van KPN gebeld. 4 keer meld de domme robot dat de klantenservice gesloten is. In mijn huis en bij familie kan ik de allerbeste glasvezelverbinding van KPN gebruiken. Wat superveel rust geeft. Maar die rust ben ik buitenshuis kwijt. Mocht ik morgen weer last hebben dat 4G, 5G en 4G+ uitvalt dan bel ik met Odido. Om te overleggen wat de mogelijkheden zijn om van KPN Mobiel naar Odido te gaan. KPN Thuis blijf ik vast houden bij KPN.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Als de zendmasten voor problemen zorgden dan zouden we een hoop meldingen vanuit Haren moeten hebben en dat is niet het geval. Vandaar dat ik je toestel uit wil sluiten. Je kunt een belafspraak maken of naar de KPN Winkel, mijn collega kan het toestel dan met je doornemen. 

Dan kan het via die weg verder opgepakt worden en hopelijk is de oplossing dan snel gevonden!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 23, 2025

Ik ben bij Odido mobiel aangesloten met veel geluk. Zou dit gesprek gesloten kunnen worden? Als dat niet kan dan wil ik het Forum niet meer gebruiken.