Skip to main content
Antwoord

Slecht mobiel bereik Nieuw Vennep

• August 25, 2025
  • 9 reacties
  • 439 keer bekeken

Hallo,

Zoals velen merken wij een slecht mobile bereik in Nieuw Vennep. Wat ik gelezen heb is vanwege de verbouwing bij het Bols gebouw.

Het gevolg is dat mobiel niet te gebruiken is buiten WIFI gebieden. Wij gebruiken mobiel voor onze zaak veel buiten. Daarom kunnen wij geen zakelijke transacties doen via mobiel als we buiten zijn.

Het kan toch niet zijn dat we tot eind 2025 hiermee te maken hebben?

Kunt u aangeven wanneer er een tijdelijke oplossing komt?

Gr Koen

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@PeterG 

Het is géén noodmast, maar gewoon een nieuwe reguliere zendmast die daar blijft staan zover ik het heb begrepen.
Al wordt op antennekaart nog over een tijdelijke vakwerkmast gesproken, maar die loopt vaak achter op de feiten.

En de nieuwe KPN antenne’s zijn gisterenmiddag (maandag 29 september 2025) officieel in werking getreden, dit heb ik van een andere community lid uit Nieuw-Vennep mogen vernemen.
Als het goed is zou er dus weer een goed bereik moeten zijn op 4G en 5G.

9 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Hapsnurk 

Welkom op de community van KPN.

Het is bij KPN bekend, dat een deel van Nieuw Vennep zonder of met een slecht bereik te maken heeft op het mobiele netwerk van KPN.
De zendmasten van de mobiele netwerken zijn van het dak van het Bols Gebouw afgehaald, in verband met renovatie van het gebouw.

Het is momenteel nog niet bekend, wanneer KPN een nood-zendmast kan en mag plaatsen, ter vervanging van de weggehaalde zendmast op het Bols Gebouw.
Want ook voor een nood-zendmast dient de Gemeente Haarlemmermeer een vergunning te geven, plus dat de eigenaar van het stuk grond of ander gebouw daar toestemming voor wilt geven.

Alle belangrijke informatie dat al gegeven is over het probleem in Nieuw Vennep, lees je in het volgende topic:

Lees de inhoudt van deze topic even rustig door.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • August 26, 2025

Hi ​@Hapsnurk, flink balen dat je momenteel met een minder goed bereik te maken hebt 😕

Ik zie dat Michel je al van extra informatie heeft voorzien, en ook een topic heeft gedeeld waar meer in te lezen valt. Ik wil je dan ook aanraden om dat topic in de gaten te houden.

Excuus voor het ongemak, ik hoop dat er snel een (tijdelijk) mast geplaatst kan worden!

• Deelnemer
  • August 28, 2025

Hallo,

Dank je wel voor aanvullende  info.
Nog even dit,

Ik begrijp dat er tijd nodig is om een tijdelijke nood mast met zender te plaatsen.

Echter de verbouwing van Bols gebouw was lang van te voren bekend.
Mogelijk heeft KPN hier de info gemist.  Dat kan.

Maar er zijn omstandigheden dat het mogelijk moet zijn om een tijdelijke mast met vergunning te plaatsen.   Bij evenementen lukt het ook om op korte termijn, een noodvoorziening te plaatsten. 
Ook bij op korte termijn aangekondigde events is het mogelijk om ook snel te acteren.

Ik huur met regelmaat een auto waarbij ik middels een app/gsm de auto moet openen.
Dat lukt niet omdat ik een slecht mobiel bereik heb. Gemeten waarde is  -123Dbm (. Wat overeenkomt met zeer slecht/zwak signaal. 

Graag uw reactie

Als voorbeeld 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • August 29, 2025

Hi ​@Bapper,

Als moderator van onze community, ben ik niet betrokken bij het proces van het plaatsen en onderhouden van zendmasten, dus ik weet niet hoe deze specifieke situatie zich heeft ontwikkeld. Wat ik wél weet, is dat het ons helemaal niets positiefs oplevert als onze klanten problemen ervaren met hun abonnement. Wij zijn erg trots op onze goede dekking (wereldwijd de beste mobiele dekking), en zullen er dan ook alles aan doen om ons netwerk zo goed mogelijk te laten functioneren. Ik heb er dus alle vertrouwen in dat mijn collega's die wél over het zendmastennetwerk gaan, niets minder dan hun best doen om zo snel mogelijk een mast geplaatst te krijgen ter vervanging van deze mast.

Een extra mast plaatsen bij evenementen, is hier niet mee te vergelijken, dus dat ga ik dan ook niet doen. Ik snap dat het echt enorm vervelend is dat het niet goed is nu, maar hoop ook dat je begrijpt dat wij een mast zullen plaatsen zodra dat mogelijk zal zijn!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 30, 2025

Als het goed is is er nu weer bereik ​@Hapsnurk ​@Bapper ​@Michel.uit.Arnhem . Ook KPN zit nu in de grote noodmast.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@PeterG 

Het is géén noodmast, maar gewoon een nieuwe reguliere zendmast die daar blijft staan zover ik het heb begrepen.
Al wordt op antennekaart nog over een tijdelijke vakwerkmast gesproken, maar die loopt vaak achter op de feiten.

En de nieuwe KPN antenne’s zijn gisterenmiddag (maandag 29 september 2025) officieel in werking getreden, dit heb ik van een andere community lid uit Nieuw-Vennep mogen vernemen.
Als het goed is zou er dus weer een goed bereik moeten zijn op 4G en 5G.

Robert van R
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • October 2, 2025

Heb zowel met Simyo als Youfone nog steeds zo goed als GEEN 4g/5g (op serieus amper 2G snelheid) en bellen zonder wifi gaat ook nog steeds niet. Odido en Vodafone van de familie is nog steeds perfect. Overigens woon ik in Getsewoud-Zuid en de klachten waaronder op Radar gingen over Noord. Bizar dat het nog steeds niet is opgelost. Irritant is ook dat je 4g of 5g ziet staan en 1 of 2 streepjes die echter niet betekenen dat je internet of bellen beschikbaar hebt 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 2, 2025

Beste ​@Robert van R je kunt je het beste melden bij de betreffende providers Simyo en YouFone.

Ik heb op het forum van Simyo hier nog geen klachten over gelezen. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 3, 2025

Wat zuur dat je nog steeds problemen ervaart ​@Robert van R 😕 Ik sluit me wel aan bij JanD: aangezien je niet een KPN klant bent, kunnen wij je hier op dit forum voor KPN klanten niet verder helpen. Dat je providers gebruik maken van het KPN netwerk, maakt daarin geen verschil. Jouw abonnement ‘bestaat’ niet in onze systemen, waardoor we niets voor je kunnen uitzoeken, herstellen of aansturen. Bij de klantenservice van je providers Simyo en Youfone kunnen ze dat wel, dus ik wil je ook aanraden om dit probleem daar aan te kaarten!