Skip to main content
Beantwoord

Slecht mobiel internet in Italië

  • 5 September 2024
  • 6 reacties
  • 57 keer bekeken

Mijn vrouw en ik zitten beiden bij KPN. Ik heb slecht of geen internet bij mijn vrouw gaat het goed.

 

wat zijn nu de juiste APN instellen die van mijn vrouw zijn anders.

 

namleijk:

portalmmm.nl

kpn

en een wachtwoord wat ik niet kan zien

 

 Bij mij staat er gewoon internet


graag hoor ik hoe ik mijn internet werkend kan krijgen, heel storend dit. Door het slecht internet hebben wij zojuist de trein gemist in Rome doordat ik de tickets niet kon downloaden.

Hoi @Thomas89 

Welkom op de community van KPN.

Je kunt gewoon dezelfde APN instellingen die je vrouw gebruikt, ook instellen in je eigen smartphone, dat is geen enkele probleem.
De kans is dan groot, dat het internet ook weer probleemloos gaat werken op je eigen smartphone.

Je kunt hiervoor een handige tool gebruiken, zodat je stap voor stap wordt uitgelegd wat je moet doen, deze tool bereik je via deze link: Toestelhulp - Internet Handmatig Instellen

Laat vervolgend nog even weten of het je is gelukt.


Bedankt voor je reactie.

De link met uitleg is niet juist zo is het ingesteld en zo werkt het niet.

 

het wachtwoord wat mij vrouw heeft kan ik niet zijn. Is onzichtbaar gemaakt met sterretjes. Ik kan het dus niet overnemen.


@Thomas89 

bij zowel de gebruikersnaam als het wachtwoord moet je niets invullen. 
Ik heb ook nog een vraag. Maak je gebruik van VPN? Dan zou je ook eens VPN uit kunnen schakelen op je mobiel. 


Nee maak geen gebruik van VPN

ik heb van alles geprobeerd maar mijn internet blijft gewoon veel slechter als die van mijn vrouw. Door het te veranderen van Internet naar Portal helpt wel wat. Maar een foto downloaden vanaf whatsapp gaat bij mij in 2 minuten en bij mijn vrouw direct. Heel frustrerend 


@Thomas89 zitten jullie dan op hetzelfde netwerk in Italië. Wat je ook kan proberen is om handmatig een ander netwerk te kiezen. Meestal kiest je telefoon automatisch een netwerk, maar dat kan je ook handmatig zelf doen. 


Bedankt voor je reactie.

De link met uitleg is niet juist zo is het ingesteld en zo werkt het niet.

 

het wachtwoord wat mij vrouw heeft kan ik niet zijn. Is onzichtbaar gemaakt met sterretjes. Ik kan het dus niet overnemen.

 

Hoi @Thomas89 

Graag gedaan uiteraard.

Bij wachtwoord hoef je helemaal niets in te vullen, dat vakje blijft dus helemaal leeg, net zoals mede community lid @Hoopvol al aangaf in zijn reactie.
Die sterretjes bij de instellingen van je vrouw zeggen helemaal niets, en staan daar in feite voor de sier of om te doen lijken dat er een wachtwoord is.

Daarnaast adviseer ik je om handmatig voor het mobiele netwerk van TIM te kiezen, deze heeft in het algemeen de beste 4G en 5G dekking in Italië.
 


Reageer