Skip to main content

Sinds kort verhuisd naar een nieuwbouwwijk postcode 5245DA Rosmalen. Zowel ik als mijn buren ervaren enorm slecht mobiel bereik binnen en buitenshuis. Gesprekken vallen vaak weg, 5g internet erg traag op mobiel (niet op wifi), wifi bellen verbeterd niks, simkaart is pas 5 maanden oud, op andere plaatsen in het dorp ook geen problemen en goed bereik en volgens jullie dekkingskaart zou de dekking goed moeten zijn... Is er een oplossing?

Hallo @P.Wolf ,

Je geeft aan dat er elders in het dorp geen problemen met het bereik zijn. Als dat het geval is, kan het wellicht zo zijn dat je woning zeer goed geïsoleerd is waardoor het signaal niet goed de woning binnen kan komen. Afhankelijk van welke merk en type toestel je hebt, kan je er dan voor kiezen om te  bellen via de wifi (klik!)


Ook rondom het huis is het bereik slecht. En zoals ik al aangaf bellen via wifi maakt geen verschil. 


OK @P.Wolf ,

Probeer dan eens om jouw telefoon op 4G te zetten. 

Dat zou een (voorlopige) oplossing kunnen zijn. 


Goedemorgen @P.Wolf en welkom hier op onze Community!

OK @P.Wolf ,

Probeer dan eens om jouw telefoon op 4G te zetten. 

Dat zou een (voorlopige) oplossing kunnen zijn. 

Dit is op zich een hele goede tip, heb je dit ook al eens kunnen testen?


Ik blijf ook op 4g 1 tot geen streepjes houden helaas. Buiten 1 tot 2 streepjes en dan zijn de telefoongesprekken ook beter verstaanbaar. Maarja, ik ben natuurlijk niet altijd buiten en zou binnen ook gewoon telefoontjes willen kunnen aannemen/voeren. 

We grappen er dagelijks mee, maar staan vaak ouderwets met onze telefoons in de lucht zoekend naar bereik😅


Ook rondom het huis is het bereik slecht. En zoals ik al aangaf bellen via wifi maakt geen verschil. 

Bellen via wifi gaat via je eigen wifi binnenshuis. Werkt internet via de wifi dan ook niet?


Ik blijf ook op 4g 1 tot geen streepjes houden helaas. Buiten 1 tot 2 streepjes en dan zijn de telefoongesprekken ook beter verstaanbaar. Maarja, ik ben natuurlijk niet altijd buiten en zou binnen ook gewoon telefoontjes willen kunnen aannemen/voeren. 

We grappen er dagelijks mee, maar staan vaak ouderwets met onze telefoons in de lucht zoekend naar bereik😅

In dat geval zou ik je willen adviseren om hier eens contact over op te nemen met onze helpdesk (0800 0402 en geef dan vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken) @P.Wolf! Vanuit daar kan er eventueel een ticket worden aangemaakt voor de technische dienst die dit verder kunnen onderzoeken. 


Reageer