Skip to main content

Zeer irritant - hier op Amsterdam IJburg hebben we zeer slechte ontvangst, dus ik heb de keuze gemaakt om over te schakelen naar mijn vaste nummer als de mobiel niet bereikbaar is. Helaas is het signaal net sterk genoeg dat het netwerk denkt dat de telefoon bereikbaar is, maar als ik een oproep beantwoord, is er geen geluid, of het geluid is erg vervormd en gebroken. Het enige wat ik elke keer kan doen is mijn mobiele telefoon uitzetten en hopen dat de beller het opnieuw probeert (zodat ik het gesprek op de vaste lijn kan krijgen)..

 

Gezien de opmerking over doorschakelen naar het vaste nummer denk ik dat het gaat om de (slechte) mobiele ontvangst binnen in jouw woning in IJburg. Bij de hedendaagse moderne bouw met veel isolatie kan het mobiele signaal de telefoons binnen steeds moeilijker bereiken. Heb je Mobiel bellen via WiFi (VoWifi) al eens geprobeerd? Zie dit artikel in Beleef KPN: Mobiel bellen met WiFi van KPN


Dank je voor de reaktie. Ontvangst is ook slecht buiten (en de buren klagen over soortgelijke problemen).. Mijn toestel steunt niet VoWifi, en ik ben terughoudend om een anders perfect werkende telefoon te vervangen.


Ontvangst binnen wordt niet onder alle omstandigheden gegarandeerd, maar buiten zou moeten werken.
Dan kan ik alleen adviseren dat jij (en je buren) dat laatste meldt bij KPN klantenservice (0800-0402). Dan kan de technische dienst wellicht een onderzoek opstarten. Hoe meer meldingen hoe beter.


Dank je! Zelfs mijn huisarts zei "Ah ja, IJburg" toen hij me niet kon bereiken… :)


Melding kan alleen per telefoon?


Mijn toestel steunt niet VoWifi

Ah, dat is jammer. Want dat is wel de enige mogelijkheid. 

om een anders perfect werkende telefoon te vervangen

In mijn optiek heeft een perfect werkende telefoon Vowifi anders is ie toch niet perfect?

Let op als je een andere koopt. Niet alle fabrikanten ondersteunen Vowifi bij kpn. En er zijn ook fabrikanten die dat niet met alle modellen doen. 

Wil je zeker weten dat je er een koopt waarop Vowifi op het kpn netwerk wordt ondersteund spiek dan eerst op de kpn website. Die kun je bij kpn kopen maar ook bij andere Nederlandse verkopers.

Het enige wat ik elke keer kan doen is mijn mobiele telefoon uitzetten

Ik zou 'm op vliegtuigstand zetten. 

Als je daarna apart weer wifi aanzet kun je het internet thuis erop gebruiken. En ook bellen via WhatsApp. Officiële instanties maken echter geen gebruik van WhatsApp bellen.

Mijn telefoon is van april 2020 en heb ik toen op Vowifi geselecteerd. Sindsdien bel ik thuis en op andere plekken waar ik ben aangemeld op de wifi daarover. Perfect. Betere verstaanbaarheid ook, zeker als beide partijen dat hebben. Of de ander een vast nummer gebruikt. 


Melding kan alleen per telefoon?

Ja dat is het beste, dan heb je direct contact. Bereikbaar op werkdagen van 8 tot 18 uur, op zaterdag tot 17 uur. Mail en chat is niet beschikbaar.Â