Skip to main content

Ik woon in het centrum van Hardenberg, toch een gemeente met 60.000 inwoners, en heb binnen vrijwel geen 4G dekking met KPN.

Zowel niet op een Android telefoon als op een Apple.

Mijn slimme meter doet het daarom ook al maanden niet, in de meterkast is vrijwel helemaal geen dekking.

Mijn meter is niet kapot en pas een half jaar oud.

Is het niet vreemd dat je in een stad zo slechte 4G dekking heb?

Er staan wel masten, hier kan je kijken waar er één in de buurt staat:
https://antennekaart.nl/kaart/4g?lat=52.56680368&lng=6.62329673&zoom=13&providers=kpn

Onder Layout > Sectorlayout kun je zien of je in een mast kijkt, dat helpt namelijk een boel.
Mocht er een mast gunstig staan is er misschien wat aan de hand?


Hoi @Oxynobel welkom op het forum. Dat is natuurlijk bijzonder vervelend. Wat 5Guru aangeeft klopt inderdaad. We proberen altijd te zorgen voor een goede dekking maar door lokale omstandigheden kan dat soms lastig zijn. Is dit een recent probleem of speelt dit al langer?


Het speelt sinds ik daar woon, nu bijna een jaar.

De dekking in de bebouwde kom zou met 4g toch goed moeten zijn.


@Oxynobel Dat zou je wel verwachten maar dat is in de praktijk toch wat genuanceerder. Het blijft een type radiosignaal waar omgevingsfactoren en plaatsing van masten een rol in spelen. Zou je jouw mobiele nummer, postcode en huisnummer eens in jouw profiel kunnen vermelden? Dan kijk ik even mee.


Volgens mij staat de mast hier hemelsbreed 500 meter vandaan.

Ik heb mij profiel bijgewerkt; ik heb internet van KPN en mobiel van Simyo


Hallo @Oxynobel ,

In het centrum van Hardenberg is inderdaad een matige 4G-dekking. Het ligt dus niet aan jou. Je kunt dit zelf ook checken via:

https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm
 

Ik zie dat de 5G-dekking wel goed zou zijn. Mogelijk kun je een andere telefoon gebruiken die 5G ondersteunt? 


Oh, maar mijn slimme meter werkt op 4G.

Slim opladen van mijn auto kan dus ook niet meer…

 

Het is toch raar dat in zo'n plaats in het centrum geen dekking is?


Eens, maar dat is op meer plekken in Nederland zo. In mijn dorp hebben we nu sinds twee jaar een zendmast van KPN. Daarvoor was er nog nooit enige ontvangst mogelijk. Het hele dorp zat daarom bij de concurrent.Â