Skip to main content

Na mijn verhuizing twee jaar geleden vanuit het bos in Bennekom, waar ik sowieso al een slecht mobiel bereik had, ben ik verhuisd naar een woonwijk in het dorp zelf. Omdat ik ervan uitging dat ik het verder met mijn mobiele telefoon afkon, heb ik de vaste telefoon de deur uitgedaan.

Helaas blijkt de mobiele ontvangst hier allerbedroevendst, inkomende gesprekken hier in huis leiden meestal tot de klacht dat ik wegval. Ik heb op mijn telefoon ook 'bellen via wi-fi’ aangezet, maar dat maakt ook helemaal niets uit want de sterkte van het wifi-signaal varieert sterk.

Naar buiten lopen tijdens een haperend gesprek helpt ook niet. 

Is dit een bekend euvel hier in de Halderbrink-buurt, ligt het aan mijn telefoon, of moet ik denken aan het versterken van mijn wifisignaal?? Graag een reactie. 

Ik heb geen zin meer in een vaste telefoon, want waarom zou ik slecht presteren belonen door verdere diensten af te nemen?

Hallo @Frits9, welkom.

Ik kan begrijpen dat het heel storend is wanneer jouw verbinding telkens weg valt. Heb je al eens gekeken op onze dekkingskaart? Dan kan je zien of de dekking in jullie dorp goed genoeg is/zou moeten zijn.

Bellen via Wifi zou wel de meeste problemen moeten oplossen, ik begrijp dat dat voor jou helaas nog niet het geval is. Je zou de simkaart kunnen testen door deze in een ander toestel te stoppen, bijvoorbeeld die van je partner of vrienden. Mocht Bellen via de Wifi dan nog niet lukken dan kan het aan de Wifi of simkaart liggen, niet meer aan het toestel. 

Hebben andere mensen uit jouw omgeving met KPN ook problemen met bellen?