Skip to main content

Ik ben regelmatig voor langere tijd in Engeland. Ik heb een mobiel abt met unlimited calls en internet maar toch heb ik regelmatig geen verbinding. Dat is meestal niet zo heel erg maar afgelopen week werd mijn retourvlucht naar Amsterdam geannuleerd en lukte het mij niet met KLM te bellen om een andere vlucht te regelen. Uiteindelijk kon ik net lang genoeg via een slechte verbinding met mijn zus bellen om het haar te laten regelen dus werd mijn probleem opgelost.

Een paar jaar geleden was de verbinding in Engeland altijd probleemloos. Waarom is dat nu niet meer? Ik heb geprobeerd Vodafone in te stellen maar dat werd geweigerd. 

Hebben jullie een oplossing KPN? Een medewerker van de klantenservice kon mij niet verder helpen.

Dat is spijtig Eveline en om eerlijk te zijn is het zo op afstand moeilijk te bekijken hoe de dekking ter plaatse is. Het switchen naar een ander netwerk kan dan helpen. Een andere optie, indien beschikbaar kan dan bellen via Wifi zijn. Ik hoop dat je dan toch een passende oplossing kan vinden. Netwerken waar we mee samenwerken zijn bijvoorbeeld: EE Limited, Virgin Media O2 en Vodafone United Kingdom. Ik hoop dat je een passende oplossing kunt vinden!


Dank voor je reactie Remco. Bellen via wifi lukte ook niet. Wifi kon geen verbinding maken. Ik heb echt alles geprobeerd. Een medewerker van een KPN winkel waar ik het nagevraagd heb vroeg zich af of het er mee te maken kon hebben dat er zo veel mensen op de luchthaven waren die allemaal tegelijk gebruik van het netwerk wilden maken. Dat zou kunnen kloppen aangezien ik gedurende de nacht, toen de luchthaven nagenoeg leeg was, wel kon bellen en internetten. Het mobiele netwerk in Noord Engeland is zo ie zo niet om over naar huis te schrijven. 


Ja capaciteit kan dan inderdaad ook een factor zijn. Mijn ervaring is dat mobiele netwerken in het buitenland ook vaak niet zo fijnmazig zijn als in Nederland, neemt niet weg dat dit behoorlijk hinderlijk is. Was dat toen tijdens die grootschalige storing op de luchthavens vorige week in Groot Brittannië? Dat kan ook een rol hebben gespeeld.  


Het was de nacht van do. 24 op vrij. 25 augustus.


Nee dit was dan eerder, dan heb ik niet direct een verklaring vrees ik. 


Het is niet anders Remco. Dank voor het meedenken.


Graag gedaan, post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen betekenen!