Skip to main content
Beantwoord

Slechte verbinding iPhone 11 (4G)

  • 22 May 2024
  • 139 reacties
  • 6217 keer bekeken

Hoi, 

 

Sinds kort heb ik zeer slecht bereik met 4G op mijn iPhone 11. Hij maakt niet tot nauwelijks verbinding. Ik heb al verschillende oplossingen geprobeerd toe te passen (https://www.kpn.com/service/ugs/storing-mobiel-internet en VolTE staat ook aan), maar dit lijkt niet te werken. Zodra ik Wifi-verbinding heb, is er niets aan de hand. 

Wat kan ik doen om dit op te lossen? Op deze manier is mijn telefoon niet goed werkbaar. 

 

Ik hoor het graag!

Ook hier problemen met de Iphone 11 en het mobiele netwerk van KPN. Bij navraag vorige week werd er gezegd dat er dan toch een andere telefoon aangeschaft dient te worden omdat bij de kruistest blijkt dat het niet aan de SIM kaart ligt. De telefoon is niet samen met een zakelijk abonnement aangeschaft dus kun je deze ook niet opsturen. Daar sta je dan als zakelijke klant met 6 aansluitingen. Vorige week maar een nieuwe Iphone aangeschaft van € 890, - en de eerste Iphone 11 van nog geen 2 jaar oud als reserve in de kast gelegd. Bij navraag bij de winkel blijkt dat KPN bezig is het netwerk aan te passen waardoor de problemen onstaan. Nu ook problemen met de 2e Iphone 11 van net 1 jaar oud welke ook niet bij een zakelijk abonnement is aangeschaft. Morgen maar eens bellen met de klantenservice en vragen naar een passende oplossing. Nu nog 5x een nieuwe telefoon aanschaffen gaat ons net wat te ver. 


Ook hier problemen met de Iphone 11 en het mobiele netwerk van KPN. Bij navraag vorige week werd er gezegd dat er dan toch een andere telefoon aangeschaft dient te worden omdat bij de kruistest blijkt dat het niet aan de SIM kaart ligt. De telefoon is niet samen met een zakelijk abonnement aangeschaft dus kun je deze ook niet opsturen. Daar sta je dan als zakelijke klant met 6 aansluitingen. Vorige week maar een nieuwe Iphone aangeschaft van € 890, - en de eerste Iphone 11 van nog geen 2 jaar oud als reserve in de kast gelegd. Bij navraag bij de winkel blijkt dat KPN bezig is het netwerk aan te passen waardoor de problemen onstaan. Nu ook problemen met de 2e Iphone 11 van net 1 jaar oud welke ook niet bij een zakelijk abonnement is aangeschaft. Morgen maar eens bellen met de klantenservice en vragen naar een passende oplossing. Nu nog 5x een nieuwe telefoon aanschaffen gaat ons net wat te ver. 

Vreemd dat jou niet is aangeboden het toestel op te sturen voor de omruilactie ?! Wellicht omdat deze zakelijk was aangeschaft.

het toestel van 1 jaar oud, valt sowieso onder een garantieregeling. Zeker als je deze via KPN hebt aangeschaft. Het zou mij ook een brug te ver zijn.. 


Ik ervaar al 2 maanden slecht bereik op mijn 11 iPhone toestel. Alle tips al opgevolgd en heeft niet geholpen. Zou fijn zijn als jullie in eerste instantie zouden erkennen dat er een probleem speelt en het niet individuele gevallen zijn. 
wanneer verwachten jullie dit probleem op te lossen is daar uitzicht op of zien jullie vele klachten maar hebben nog geen idee bij de oplossing en kan dit nog wel langer duren? Ik zou graag willen weten waar ik aan toe ben. 


Wij hebben hetzelfde probleem hier met een iPhone 11. Sinds een paar weken is de verbinding buitenshuis heel slecht en gaat vaak over naar emergency netwerk. Ik hoor graag wanneer dit opgelost is of wat er gedaan kan worden hieraan. Lijkt dus echt een KPN specifiek issue te zijn in combinatie met iPhone 11 als ik de rest van de berichten op de forumpagina's zie.

 


@DanProjectMan hier is absoluut geen sprake van. We lezen op de community helaas veel verkeerde informatie. Op dit moment is er niets bekend over een mogelijke oorzaak en vragen wij klanten nog steeds om zich bij 0800-0402 te melden. We maken dan tickets aan voor onze technische dienst, zodat we hier verder mee aan de slag kunnen. Zodra er wél concrete informatie is, delen we dit natuurlijk direct in de topics die er op dit moment over lopen. 


@DanProjectMan hier is absoluut geen sprake van. We lezen op de community helaas veel verkeerde informatie. Op dit moment is er niets bekend over een mogelijke oorzaak en vragen wij klanten nog steeds om zich bij 0800-0402 te melden. We maken dan tickets aan voor onze technische dienst, zodat we hier verder mee aan de slag kunnen. Zodra er wél concrete informatie is, delen we dit natuurlijk direct in de topics die er op dit moment over lopen. 

Beste Marcia, bij mij is de ticket bijna een week geleden aangemaakt tot op heden niets gehoord, wekt niet veel vertrouwen op dat er achter de schermen hard aan wordt gewerkt terwijl er een grotere groep last heeft van dit probleem. Het wordt wel erg vervelend nu en tijd dat KPN in actie komt want dit komt niet ten goede van de KPN imago 


@Kpn Sinds een aantal dagen ondervind ik ook problemen van een zeer slechte verbinding met de Iphone 11. Het betreft zowel bellen als gebeld worden en ook mobiel internet. Bellen of internet via mijn wifi verbinding gaat zonder problemen. 
Het probleem is niet locatie gebonden en doet zich voor waar ik mijzelf ook bevind.

De aanbevolen testen cq “oplossingen” zoals aan/uitzetten enz. halen niets uit.
Graag met spoed een echte oplossing !


Nu is er inmiddels een een ticket aangemaakt.
Advies simkaart wisselen. Echter blijft het probleem onopgelost.
Tot op heden geen terugkoppeling ontvangen van KPN.
Overstappen naar een ander netwerk dan?​​​​​​​


@DanProjectMan hier is absoluut geen sprake van. We lezen op de community helaas veel verkeerde informatie. Op dit moment is er niets bekend over een mogelijke oorzaak en vragen wij klanten nog steeds om zich bij 0800-0402 te melden. We maken dan tickets aan voor onze technische dienst, zodat we hier verder mee aan de slag kunnen. Zodra er wél concrete informatie is, delen we dit natuurlijk direct in de topics die er op dit moment over lopen. 

Ik heb gebeld en mij werd geadviseerd een nieuw toestel te kopen.

slechtste advies dat ik in tijden heb gehoord en dat lag niet aan de helderheid van mijn klacht. En nee er is niets doorgezet aan de technische dienst, ook niet door een senior.

maar liefst 5x gebeld en mijn toestel inmiddels een week kwijt “ter diagnose”.

die was reeds gedaan door Apple: toestel prima in orde.

ben normaliter (en al jaren) tevreden klant, maar ik ben erg blij dat ik de mogelijkheid heb om van provider te wisselen. En de wisselende info komt grotendeels vanuit KPN medewerkers, maar dit euvel is zowel bij Apple als KPN bekend.


@DanProjectMan hier is absoluut geen sprake van. We lezen op de community helaas veel verkeerde informatie. Op dit moment is er niets bekend over een mogelijke oorzaak en vragen wij klanten nog steeds om zich bij 0800-0402 te melden. We maken dan tickets aan voor onze technische dienst, zodat we hier verder mee aan de slag kunnen. Zodra er wél concrete informatie is, delen we dit natuurlijk direct in de topics die er op dit moment over lopen. 

Ik heb gebeld en mij werd geadviseerd een nieuw toestel te kopen.

 

Dat is inderdaad een slecht advies..

 

@ allemaal: we zijn het druk aan het onderzoeken. Ik kan me voorstellen dat als er een ticket wordt aangemaakt, en mijn collega's van de technische dienst constateren dat jouw probleem inderdaad onder dit grotere issue blijkt te vallen, dat ze dan geen contact opnemen. Ik zal navragen of dit het geval is! Maar als er nog geen ticket loopt voor je ( @DanProjectMan ), zou ik toch adviseren nog eens te bellen. 


Identiek probleem. Zeer vervelend gezien ik veel onderweg ben voor werk. 


@DanProjectMan hier is absoluut geen sprake van. We lezen op de community helaas veel verkeerde informatie. Op dit moment is er niets bekend over een mogelijke oorzaak en vragen wij klanten nog steeds om zich bij 0800-0402 te melden. We maken dan tickets aan voor onze technische dienst, zodat we hier verder mee aan de slag kunnen. Zodra er wél concrete informatie is, delen we dit natuurlijk direct in de topics die er op dit moment over lopen. 

Ik heb gebeld en mij werd geadviseerd een nieuw toestel te kopen.

 

Dat is inderdaad een slecht advies..

 

@ allemaal: we zijn het druk aan het onderzoeken. Ik kan me voorstellen dat als er een ticket wordt aangemaakt, en mijn collega's van de technische dienst constateren dat jouw probleem inderdaad onder dit grotere issue blijkt te vallen, dat ze dan geen contact opnemen. Ik zal navragen of dit het geval is! Maar als er nog geen ticket loopt voor je ( @DanProjectMan ), zou ik toch adviseren nog eens te bellen. 

Er loopt een ticket voor mij en inmiddels ook een klacht. Echter zijn er meerdere dingen aan de hand op het netwerk en dat maakt het voor de medewerkers niet makkelijk om alles te troubleshooten! 


Hoi KPN, 

 

Ik heb inmiddels een maand geleden dit bericht aangemaakt. Ik heb gebeld met KPN, er zou een ticket zijn aangemaakt met de technische dienst die mij vervolgens weer binnen 5 werkdagen zouden terugbellen. Dat is uiteraard nog niet gebeurd. 

 

In de tussentijd zit ik nog steeds met een telefoon zonder stabiel mobiel netwerk. Ik betaal wel elke maand netjes mijn rekeningen, maar veel heb ik er niet aan. Ik ben zwaar aan het overwegen om over te stappen naar een nieuwe provider (terwijl ik dit helemaal niet hoef, want ook tevreden geweest de afgelopen jaren). 

 

Wat kunnen jullie nog voor mij betekenen? Klopt het dan andere providers dit probleem niet ervaren in combinatie met een iPhone 11? 

 


Hoi KPN, 

 

Ik heb inmiddels een maand geleden dit bericht aangemaakt. Ik heb gebeld met KPN, er zou een ticket zijn aangemaakt met de technische dienst die mij vervolgens weer binnen 5 werkdagen zouden terugbellen. Dat is uiteraard nog niet gebeurd. 

 

In de tussentijd zit ik nog steeds met een telefoon zonder stabiel mobiel netwerk. Ik betaal wel elke maand netjes mijn rekeningen, maar veel heb ik er niet aan. Ik ben zwaar aan het overwegen om over te stappen naar een nieuwe provider (terwijl ik dit helemaal niet hoef, want ook tevreden geweest de afgelopen jaren). 

 

Wat kunnen jullie nog voor mij betekenen? Klopt het dan andere providers dit probleem niet ervaren in combinatie met een iPhone 11? 

 

Mijn vriendin zit bij Vodafone. Mijn oude iPhone 11 werkt ook niet met haar SIM kaart. Ook niet met compleet nieuwe.

lijkt mij een probleem met de iPhone 11


Hoi KPN, 

 

Ik heb inmiddels een maand geleden dit bericht aangemaakt. Ik heb gebeld met KPN, er zou een ticket zijn aangemaakt met de technische dienst die mij vervolgens weer binnen 5 werkdagen zouden terugbellen. Dat is uiteraard nog niet gebeurd. 

 

In de tussentijd zit ik nog steeds met een telefoon zonder stabiel mobiel netwerk. Ik betaal wel elke maand netjes mijn rekeningen, maar veel heb ik er niet aan. Ik ben zwaar aan het overwegen om over te stappen naar een nieuwe provider (terwijl ik dit helemaal niet hoef, want ook tevreden geweest de afgelopen jaren). 

 

Wat kunnen jullie nog voor mij betekenen? Klopt het dan andere providers dit probleem niet ervaren in combinatie met een iPhone 11? 

 

Je zou bijna gaan denken, dat de medewerkers van de technische dienst de iPhone 11 gebruiken om terug te bellen. 😂

De providers die gebruik maken van het allerbeste (ahum) kpn mobiele netwerk, ervaren deze problemen met de iPhone 11 en 12 ook. Daar zijn op dit forum ook meldingen over. Als je wilt overstappen naar een andere provider, kies er dan een die geen gebruik maakt van het kpn netwerk, @04_Caro 


Identiek probleem. Zeer vervelend gezien ik veel onderweg ben voor werk. 

Ik lees veel terug dat Iphone 11 het probleem geeft binnen KPN.
Ik lees ook dat KPN de Iphone 12 aanbiedt ter oplossing.

Kan hiervan gebruik gemaakt worden?


Identiek probleem. Zeer vervelend gezien ik veel onderweg ben voor werk. 

Ik lees veel terug dat Iphone 11 het probleem geeft binnen KPN.
Ik lees ook dat KPN de Iphone 12 aanbiedt ter oplossing.

Kan hiervan gebruik gemaakt worden?

Hoi @Woub 

Er is zover ik weet momenteel geen omruil actie vanuit KPN, anders had één van de KPN moderatoren dat allang vermeld binnen deze (of een andere) topic omtrent dit probleem.
Daarnaast heeft ook de iPhone 12 series eveneens last van dit netwerk probleem, waardoor omruilen geen enkele zin heeft.

De omruil actie waar jij het waarschijnlijk over hebt, is die van enkele jaren geleden.
Toen waren er ook problemen met de iPhone 11 serie en het KPN mobiele netwerk.

Zodra er een oplossing is gevonden voor het huidige probleem, zal een moderator dat zo spoedig mogelijk vermelden op het forum.

In de volgende topic lees je meer over het huidige probleem: Problemen met de iPhone


Beste KPN er is een inmiddels een ticket gemaakt maar kunnen jullie a.u.b. deze case prioriteren want er zijn meerdere kpn abonnees met hetzelfde probleem en uit eerdere forum berichten blijkt dat dit probleem zich eerder heeft voorgedaan. Dus het zou snel opgelost kunnen worden

Goed dat je hebt gebeld! Des te meer voorbeelden er binnenkomen, des te sneller is hopelijk duidelijk wat er precies aan de hand is. Op dit moment is dat niet bekend en ik kan daar dan ook verder geen extra informatie over geven. 

Je snapt toch ook wel dat dit niet aan de devices ligt als er al 4 andere forumposts zijn met problemen met voornamelijk iPhone 11 devices in de afgelopen 2 weken? Andere providers hebben hier geen last van.

Toch sluiten we graag uit dat het daaraan ligt, vóórdat er een ticket aangemaakt wordt. Het zou namelijk ook wél zo kunnen zijn in een individueel geval, en dan is het zonde dat je het niet geprobeerd hebt. 

En uiteindelijk hebben 10k+ personen hier last van. En nog geen oplossing van KPN maar we betalen nog steeds de hoofdprijs. Echt een grap.  
 

Ik snap dat jullie als moderators ook niets kunnen doen. Maar vanuit de organisatie dient er wel gecommuniceerd te worden. Anders kunnen we net zo goed niet betalen voor een niet werkende service. 


Identiek probleem. Zeer vervelend gezien ik veel onderweg ben voor werk. 

Ik lees veel terug dat Iphone 11 het probleem geeft binnen KPN.
Ik lees ook dat KPN de Iphone 12 aanbiedt ter oplossing.

Kan hiervan gebruik gemaakt worden?

Er is op dit moment inderdaad geen omruilactie. We houden jullie op de hoogte, zodra er meer bekend is. Voor nu heb ik helaas geen concrete informatie. 


Zelfde gedoe hier. Ik ben al vanaf eind mei bezig met KPN, maar hoor helemaal niks. Ik bel ze iedere week en laat steeds weer nieuwe tickets aanmaken, maar geen resultaat. Mijn post op dit forum staat hier:

Is er iets aan de hand met data bij de iPhone 11 en SE 2020? | KPN Community

Ik ben HEEEL benieuwd wat de oplossing gaat zijn, alsook de compensatie voor al ruim een maand geen goeie internetverbinding waar ik wel voor betaald heb. 


@Marcia van KPN @Jasper van KPN 

Wanneer gaan jullie starten met een centraal topic rond dit probleem?

Ik krijg een flash-back naar 2 jaar terug…..

 

Wanneer er een centraal topic is en een betere klachtenbundeling kan er meer gebruikers worden bereikt.

Idd 2 jaar geleden was dit probleem er ook al, toen was het na een IOS update. Heeft maanden geduurd voor het opgelost was. Mijn zoon heeft nu mijn oude iPhone 11 en nu ook alweer een aantal weken hetzelfde probleem. Maar nu begint mijn iPhone 12 hetzelfde probleem te vertonen. Steeds vaker geen bereik op plekken waar ik voorheen altijd vol bereik had


YES!!!!!!! Ook ik sluit me aan in de rij van ontevreden KPN gebruikers, slechte verbindingskwaliteit tijdens het opstarten van telefoongesprekken, geen data, batterij die heet wordt, drama! Het ligt niet aan de iPhone11 want gebruikers via een andere provider hebben geen problemen, bij een KPN winkel geweest en kunnen niks voor me doen behalve indirect wijzen naar Apple. Zelf natuurlijk alles geprobeerd inclusief een harde reset, het is een grote schande.


Zelfde gedoe hier. Ik ben al vanaf eind mei bezig met KPN, maar hoor helemaal niks. Ik bel ze iedere week en laat steeds weer nieuwe tickets aanmaken, maar geen resultaat. Mijn post op dit forum staat hier:

Is er iets aan de hand met data bij de iPhone 11 en SE 2020? | KPN Community

Ik ben HEEEL benieuwd wat de oplossing gaat zijn, alsook de compensatie voor al ruim een maand geen goeie internetverbinding waar ik wel voor betaald heb. 

Drama


Ik ervaar al 2 maanden slecht bereik op mijn 11 iPhone toestel. Alle tips al opgevolgd en heeft niet geholpen. Zou fijn zijn als jullie in eerste instantie zouden erkennen dat er een probleem speelt en het niet individuele gevallen zijn. 
wanneer verwachten jullie dit probleem op te lossen is daar uitzicht op of zien jullie vele klachten maar hebben nog geen idee bij de oplossing en kan dit nog wel langer duren? Ik zou graag willen weten waar ik aan toe ben. 


@Kpn Sinds een aantal dagen ondervind ik ook problemen van een zeer slechte verbinding met de Iphone 11. Het betreft zowel bellen als gebeld worden en ook mobiel internet. Bellen of internet via mijn wifi verbinding gaat zonder problemen. 
Het probleem is niet locatie gebonden en doet zich voor waar ik mijzelf ook bevind.

De aanbevolen testen cq “oplossingen” zoals aan/uitzetten enz. halen niets uit.
Graag met spoed een echte oplossing !


Nu is er inmiddels een een ticket aangemaakt.
Advies simkaart wisselen. Echter blijft het probleem onopgelost.
Tot op heden geen terugkoppeling ontvangen van KPN.
Overstappen naar een ander netwerk dan?


Daar terugkoppeling uit bleef, zelf maar weer gebeld met klantenservice.
Wat bleek, de ticket die aangemaakt zou zijn op 12-06 was nergens te vinden in het systeem, terwijl dit wel per SMS is bevestigd. Op 03-07 is er weer (of misschien nu daadwerkelijk) een ticket aangemaakt voor de hierboven omschreven problemen die zich nog steeds voor doen. 
​​​​​​​Volgens medewerker klantenservice was dit inmiddels een bekend probleem wat niet alleen de Iphone 11 maar inmiddels ook de 12 betreft.
Ik vind het zeer kwalijk en enorm ongepast dat er zo laks wordt omgegaan met al deze problemen op dit forum en waarschijnlijk ook daar buiten.

 


Vreemd inderdaad. Er wordt ons hier verteld om tickets aan te laten maken, zodat dit wordt meegenomen in een mysterieus groot onderzoek dat al meer dan een maand duurt... en dan lees ik nu dat een ticket (of erger, misschien tickets?) niet wordt geregistreerd. Tja, dan kan zo een onderzoek wel lang duren.


Reageer