Skip to main content

Hoi, 

Sinds kort heb ik zeer slecht bereik met 4G op mijn iPhone 11. Hij maakt niet tot nauwelijks verbinding. Ik heb al verschillende oplossingen geprobeerd toe te passen (https://www.kpn.com/service/ugs/storing-mobiel-internet en VolTE staat ook aan), maar dit lijkt niet te werken. Zodra ik Wifi-verbinding heb, is er niets aan de hand. 

Wat kan ik doen om dit op te lossen? Op deze manier is mijn telefoon niet goed werkbaar. 

Ik hoor het graag!

Ik ga mijn telefoon NIET opsturen. 

Als er geen defect wordt gevonden, sturen we je de iPhone 11 terug. 

Maar wat heeft Woub hier aan? Als er geen defecten zijn geconstateerd, dan kan hij dus met deze iPhone 11 nog steeds niet communiceren met het KPN netwerk. Iets wat we al sinds eind mei weten.
Zelfs wanneer zijn iPhone 11 stuk is en wordt gerepareerd is er een zeer grote kans dat het niet met het KPN netwerk werkt. 

Bij mij werd er destijds dit in de mail gecommuniceerd, een copy/paste:

Wanneer krijg je een nieuw toestel? 

We controleren of jouw toestel last heeft van deze storing en sturen je een nieuw toestel op binnen 5 à 7 werkdagen. Het wordt een nieuwer model uiteraard dan de iPhone 11. Stuur je toestel zo snel mogelijk op zodat je ook zo snel mogelijk een nieuw toestel kan ontvangen van ons. Je ontvangt vanuit de betreffende afdeling een bericht wanneer je toestel wordt verzonden.

Mja ik snap wat er staat maar ik vind het nogal wat...
Mijn gehele werk(apps, contacten mailverkeer etc) staat er op (ondanks de backup die je dan maakt).
Gegevens prive etc. alles is te achterhalen ondanks een FBI (fabrieksherstel).

Het stoort me enorm dat er dan ook gezegd wordt; 'koop anders een goedkoop 2e toestel voor de tijd dat uw telefoon bij ons is'…. 

*idee:* KPN stuurt mij gewoon het toestel op wat ze bij ‘reparatie en/of herstel’ zouden opsturen en laten de klant even het gevoel hebben dat ze eindelijk gehoord worden? dat paranoia gedrag begint me enorm te storen… 

Helaas is er geen andere optie dan het toestel op te sturen voor verder onderzoek. Als er geen defect wordt gevonden, sturen we je de iPhone 11 terug. Mocht er toch een defect worden gevonden, dan informeren we je hierover.

Is dit nu de officiële procedure?

Er is mij weken (of is het al maanden) geleden door de klantenservice verteld dat er naar aanleiding van mijn ticket binnen twee weken contact met mij zou worden opgenomen en dat ik daarna een e-mail zou krijgen met het verzoek om mijn iPhone 11 op te sturen. Als er geen defecten zouden worden geconstateerd zou er een iPhone 13 naar mij worden opgestuurd. Dit is tweemaal bevestigd in nader contact met de klantenservice.

In heb daarop een ouder model beschadigde (uit kostenoverweging) iPhone gekocht om in de tussentijd niet zonder telefoon te zitten.

Uit jouw bericht begrijp ik dat ik voor niets kosten heb gemaakt en dat er geen iPhone 13 meer wordt uitgeleverd. Klopt dat?

Hoi @Woub. Ik begrijp heel goed dat het lastig is als je geen ander toestel hebt om tijdelijk te gebruiken. Helaas is er geen andere optie dan het toestel op te sturen voor verder onderzoek. Als er geen defect wordt gevonden, sturen we je de iPhone 11 terug. Mocht er toch een defect worden gevonden, dan informeren we je hierover. Ik weet dat dit niet ideaal is, maar hopelijk komt er snel een oplossing.

@Michel.uit.Arnhem Het lijkt erop dat je aannames maakt die niet kloppen, en dat maakt de situatie moeilijker. Laten we proberen deze aannames los te laten en samen aan een oplossing werken, zonder meer spanning te veroorzaken. Dit hebben we al eerder gezegd.

Hoezo zou een Iphone defect zijn? Zijn alle Iphone 11's bij KPN die nu met dit probleem kampen dan plotseling defect gegaan rond mei? 

Dus mensen sturen hun Iphone op (net zoals ik), krijgen hem vervolgens retour en dan??? Want voor jullie beeldvorming: het is niet dat als je een telefoon heen en weer stuurt dat dan de problemen op magische wijze opgelost zijn.

@mikesss Heb jij je iPhone 11 terug gekregen of heb je een nieuw toestel gehad.

Procedure is iPhone 11 inleveren en iPhone 13 terug krijgen, tenzij jouw toestel het “probleem” niet heeft.

Nee toestel teruggekregen zonder toelichting.

Elke keer als ik denk te weten wat er gaat gebeuren, wordt ik toch weer verrast. En niet in positieve zin.

Procedure is iPhone 11 inleveren en iPhone 13 terug krijgen, tenzij jouw toestel het “probleem” niet heeft.

Vreemd, misschien dat @Vikash van KPN hier een antwoord op kan geven. Je bent overigens zo ver als ik weet op dit moment de enige die geen nieuwe iPhone heeft gehad.

Vreemd, misschien dat @Vikash van KPN hier een antwoord op kan geven. Je bent overigens zo ver als ik weet op dit moment de enige die geen nieuwe iPhone heeft gehad.

Nou heb ik een maand geleden pas de mail gehad dat ik hem op kon sturen. Wat ik lees van anderen die wel een nieuwe telefoon hebben gekregen was vooral van een paar maanden geleden.

Wat op zich wel in de ' de Iphone 13-s zijn op dus we sturen alles maar terug'- theorie past.

Telefonisch was mij ook aangegeven 'je krijgt een mail, je stuurt je Iphone 11 op en je krijgt een Iphone 13 terug en daarmee zijn de problemen opgelost' .

Maar dat is dus geworden: Iphone 11 opsturen, Iphone 11 teruggestuurd krijgen en geen enkel probleem is opgelost.

Hoi @mikesss 

Maar dat is dus geworden: Iphone 11 opsturen, Iphone 11 teruggestuurd krijgen en geen enkel probleem is opgelost.

We herkennen dit probleem niet meteen, maar we zoeken het graag voor je uit! We weten alleen niet zeker of je abonnement bij KPN of Simyo loopt, omdat je eerder in dit topic reageerde. Kun je aangeven bij welke provider je zit? Als het KPN is, vul dan je klantgegevens in je profiel in. Dan kijken we er zo snel mogelijk naar!

Vikash, kun jij of een andere KPN-medewerker ook mijn vragen beantwoorden?

Bij het opsturen van je Iphone 11 en hij wordt vervangen voor de Iphone 13,
dan neem ik aan dat de Iphone 11 ook mee retourgestuurd wordt?

Bij het opsturen van je Iphone 11 en hij wordt vervangen voor de Iphone 13,
dan neem ik aan dat de Iphone 11 ook mee retourgestuurd wordt?

Jouw toestel wordt onderzocht. Wanneer je toestel wordt vervangen wordt je iPhone 11 milieuvriendelijk vernietigd.

Er is wat verwarring ontstaan, lees ik. Met ‘defect’ bedoelden wij eerder te zeggen, dat de storing is geconstateerd. Dit is niet handig uitgedrukt van ons, sorry daarvoor. 

We nemen naar aanleiding van je ticket contact met je op. Als je je toestel dan in moet sturen, krijg je telefonisch uitleg over de stappen die er nodig zijn. Als er gezegd wordt dat je een vervangend toestel krijgt, dan krijg je deze. Er is geen sprake van geen voorraden o.i.d. (dat las ik hierboven ergens).

Er is wat verwarring ontstaan, lees ik. Met ‘defect’ bedoelden wij eerder te zeggen, dat de storing is geconstateerd. Dit is niet handig uitgedrukt van ons, sorry daarvoor. 

We nemen naar aanleiding van je ticket contact met je op. Als je je toestel dan in moet sturen, krijg je telefonisch uitleg over de stappen die er nodig zijn. Als er gezegd wordt dat je een vervangend toestel krijgt, dan krijg je deze. Er is geen sprake van geen voorraden o.i.d. (dat las ik hierboven ergens).

nb.
Er werd niet bevestigd dat ik een nieuw toestel zou krijgen.
Het was, of vervangen, óf rekening voor de reparatie.

Hoi @Woub. Ik begrijp heel goed dat het lastig is als je geen ander toestel hebt om tijdelijk te gebruiken. Helaas is er geen andere optie dan het toestel op te sturen voor verder onderzoek. Als er geen defect wordt gevonden, sturen we je de iPhone 11 terug. Mocht er toch een defect worden gevonden, dan informeren we je hierover. Ik weet dat dit niet ideaal is, maar hopelijk komt er snel een oplossing.

@Michel.uit.Arnhem Het lijkt erop dat je aannames maakt die niet kloppen, en dat maakt de situatie moeilijker. Laten we proberen deze aannames los te laten en samen aan een oplossing werken, zonder meer spanning te veroorzaken. Dit hebben we al eerder gezegd.

Wat jij zegt is heel scheef. Is er een defect wordt je Iphone 11 gerepareerd om vervolgens alsnog geen verbinding te hebben met 4G. Kunnen we niks vinden, dan sturen we het terug. Dat is toch geen oplossing. Lees even je bericht nogmaals terug.

Vooropgesteld dat ik het mooi vind dat er mensen vanuit KPN nu reageren (want niet reageren is wel het makkelijkst) wordt het er wel steeds ongeloofwaardiger op.

Want als iets niet defect is, wat valt er dan te repareren?

Plus: jullie constateren de storing, naar aanleiding daarvan krijgen mensen de mail om hun telefoon in te sturen

nb.
Er werd niet bevestigd dat ik een nieuw toestel zou krijgen.
Het was, of vervangen, óf rekening voor de reparatie.

Voor zover ik weet, houdt dat dus in dat het toestel vervangen wordt. Tenzij er dus een ander probleem wordt geconstateerd, dan krijg je een prijsopgave (waar je dan eerst akkoord mee moet gaan, voordat er iets in rekening gebracht wordt). Ik heb zelf nog niemand zien zeggen dat ze een prijsopgave hebben gekregen. Als wordt geconstateerd dat jouw toestel vervangen moet worden, zal dit gewoon gebeuren. 

Vooropgesteld dat ik het mooi vind dat er mensen vanuit KPN nu reageren (want niet reageren is wel het makkelijkst) wordt het er wel steeds ongeloofwaardiger op.

Plus: jullie constateren de storing, naar aanleiding daarvan krijgen mensen de mail om hun telefoon in te sturen

Zoals hierboven al eerder is gezegd: voor vragen over jouw Simyo aansluiting, kan je het beste contact opnemen met Simyo. 
Algemeen gesproken: stel dat je een toestel opstuurt dat half uit elkaar ligt, kan ik me voorstellen dat je daar een prijsopgave voor krijgt. Dat is zomaar even een voorbeeld hoor. Daar zal doorgaans natuurlijk geen sprake van zijn. 

Maar hij heeft ze telefoon terug gestuurd gekregen zonder oplossing, hoe kan dat ?

Zoals hierboven al eerder is gezegd: voor vragen over jouw Simyo aansluiting, kan je het beste contact opnemen met Simyo. 
Algemeen gesproken: stel dat je een toestel opstuurt dat half uit elkaar ligt, kan ik me voorstellen dat je daar een prijsopgave voor krijgt. Dat is zomaar even een voorbeeld hoor. Daar zal doorgaans natuurlijk geen sprake van zijn.

Simyo verwijst letterlijk naar de reparatiedesk van KPN. De procedure is ook precies hetzelfde, de reparatiedesk hetzelfde, zelfde telefoonummer, zelfde mail die rondgestuurd wordt.

Maar naar elkaar blijven wijzen is wel het makkelijkst natuurlijk.

Maar dat je automatisch een Iphone 13 krijgt als je een goed werkende Iphone instuurt is gewoon gelogen.

Buiten Simyo heb ik ook KPN abonnementen waar hetzelfde speelt maar uiteraard ga ik niet zomaar mijn Iphone insturen na deze ervaring.

En jullie weten goed zat dat er genoeg mensen zijn die hun Iphone insturen en deze gewoon terugkrijgen. Ik ben echt niet de enige.

Dat heen en weer wijzen is typisch KPN. Geen enkele afdeling kan zelf iets zeggen, dus moet je weer doorverbonden worden en vooral op de technische dienst wachten. Bijzondere is dat de technische dienst heel KPN lijkt te besturen. Niemand kan wat beslissen of weet iets; behalve de technische dienst.

Dat heen en weer wijzen is typisch KPN. Geen enkele afdeling kan zelf iets zeggen, dus moet je weer doorverbonden worden en vooral op de technische dienst wachten. Bijzondere is dat de technische dienst heel KPN lijkt te besturen. Niemand kan wat beslissen of weet iets; behalve de technische dienst.

Of de problematiek is onderschat en zo groot geworden dat het management niet meer in staat is de klantenservice en de technische dienst adequaat aan te sturen. 

Als de oplossing voor wat betreft de iPhone 11 (na vijf maanden!) eindelijk op stoom zou zijn, dan is het natuurlijk uitermate vreemd dat de wachttijd voor nieuwe tickets steeds langer wordt.

Klopt, ik wacht inmiddels al 77 dagen op een oplossing.

Of de problematiek is onderschat en zo groot geworden dat het management niet meer in staat is de klantenservice en de technische dienst adequaat aan te sturen. 

Als de oplossing voor wat betreft de iPhone 11 (na vijf maanden!) eindelijk op stoom zou zijn, dan is het natuurlijk uitermate vreemd dat de wachttijd voor nieuwe tickets steeds langer wordt.

Erger nog, dat tickets die in juli/augustus zijn aangemaakt constant een nieuwe, langere, doorlooptijd krijgen. We zitten inmiddels al in oktober.

Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar ik hoor nog steeds he-le-maal niets vanuit KPN. En intussen nog steeds akelige karige verbinding op mijn iPhone 11 en iPhone SE 2020…. 
Zijn er nog meer die nog steeds niet vernomen hebben? Of heeft iedereen al een oplossing aangeboden gekregen? 

Onze @Mr. TM zie ik nog dagelijks klagen over het feit dat er geen oplossing voor hem is aangeboden. Maar ook andere mensen wachten nog steeds. En niet alleen bij KPN, maar ook bij o.a. Simyo. We gaan richting de 5 maanden en nog steeds is het probleem niet netjes opgelost.

Het gaat allemaal erg langzaam.