Skip to main content

Beste KPN, 

In december 2023 een abo afgesloten bij KPN samen met een IPhone 11. 

Sinds kort ervaar ik problemen met het toestel (IPhone meldt op willekeurige tijdstippen dat hij aan het verbinden is). Apps laden niet en bellen of gebeld worden lukt dan niet. Om gek van te worden. Je moet dan vliegtuigstand in- en uitschakelen en dan functioneert het toestel weer tot….. de volgende hickup.

Alle IOS updates keurig geïnstalleerd, factory refresh al uitgevoerd, nieuwe SIM in de KPN-winkel geplaatst, KPN netwerk in KPN-winkel laten aanpassen en verbinding door KPN gemeten. 

Niets helpt, dus maar eens in het Forum rondgekeken, en wat blijkt: dat is een bekend probleem!!!

Waarom verkoopt KPN dan nog dit toestel, vraag je je af?

En telefonisch proberen ze je af te schepen met, probeer het eens bij in een Apple-winkel.

Maar ik heb het toestel met abo bij KPN afgesloten.

Ik mag van KPN verwachten dat ik een deugdelijk toestel krijg wat doet waarvoor het is gemaakt. En als consument heb ik 2 jaar garantie, maar dan lees je dat het topic gesloten is.

 

VIS IK NU ACHTER HET NET?

 

Hoe gaat KPN dit alsnog voor mij keurig oplossen?

Wie van KPN mag ik het woord geven?

Hi @MSA3691, welkom hier. 

Uiteraard gaan we dit voor je oplossen. Heb je deze verbindingsproblemen overal? Of alleen op 1 plek? Mocht het echt overal zijn, en dus aan het toestel liggen, neem dan je toestel mee naar een KPN winkel. Ook al heb je dit al gedaan, ze moeten het daar weten.

Een medewerker kan dit dan voor je bekijken, en zo nodig het garantieproces in gang zetten.  

Mocht het alsnog niet lukken, dan hoor ik het hier graag van je. 


Hoi @Alex van KPN , het probleem speelt met geplaatste sim-kaart zowel thuis als ook buiten bereik wifi (dus via gsm). Nu de sim al enkele dagen verwijderd en thuis geen verbindingsproblemen alleen via wifi. 
ik snap even niet wat de medewerker kan bekijken, want volgens hen hebben ze alles gedaan wat mogelijk is. En dan beginnen ze in Heerlen raar te doen over garantie. 
Maar goed we gaan zondag maar weer eens naar de KPN-winkel in Heerlen. 
 

Groetjes, Marcel
 


@MSA3691 Hi Marcel, Alex is er even niet, vandaar dat ik in jouw topic reageer.

Niet fijn dat je er nog niet uit gekomen bent met de slechte verbinding op je iPhone 11. Bel even met onze klantenservice op het gratis nummer 0800-0402. Via die weg kunnen onze collega's overleggen en/of dit direct doorzetten naar de Technische Dienst. Zij kunnen het verder voor je uitzoeken en dit voor je oplossen. Dat is de snelste weg, en hoef je ook niet speciaal naar de KPN Winkel. 


Hoi @Alexandra van KPN en @Alex van KPN ,

gisteren zelf weer naar de KPN-winkel in Heerlen geweest en telefoon voor reparatie ingeleverd  (Z26016558). We moeten binnen 2 weken bericht ontvangen van Teleplan. We zijn benieuwd en wordt vervolgd. 
groetjes Marcel 


@MSA3691 Fijn om te lezen dat dat gelukt is en dat er nu actie ondernomen wordt, Marcel. Ik hoop dat je snel bericht én een oplossing hebt!


En? Wat was de oplossing? Ik heb dezelfde problemen ….

 


En? Wat was de oplossing? Ik heb dezelfde problemen ….

 

Hoi @GertB 

Erg vervelend die problemen met IPhone 11 en 12.

Ik lees niet dat er een oplossing is in het verhaal. Persoonlijk zou ik gewoon een andere telefoon aanschaffen. Mijn voorkeur heeft Android, gewoon met een fysieke simkaart.

Werkt de simkaart (bij een kruistest) in een ander toestel naar wens dan levert KPN wel de dienst. 


Hoi @GertB en anderen in deze topic,

we hebben 2 maanden geleden als oplossing van het probleem een IPhone 12 gekregen. Maar het probleem is nog altijd niet verholpen. 
Om het probleem te omzeilen gebruiken we buitenshuis alleen Bluetooth en mobiel netwerk (Wifi uit) en thuis andersom (Wifi en Bluetooth aan, mobiel netwerk uit). 
Dat is niet zoals het hoort maar werkt wel. 
 

@Alex van KPN , @Alexandra van KPN lezen jullie ook mee?

 

benieuwd welke combinatie van IPhone en KPN wel werkt?

groetjes Marcel 


Reageer