Skip to main content

Ik had tot vorige week goede ontvangst met 3 streepjes

In de week van 18 oktober heeft KPN de zenders vernieuwd en nu heb ik nog maar 2 streepjes.

Ik wordt moedeloos van de KPN.

 

Hi Ed, welkom op het forum. 

Ik hoop dat dit een kwestie van afstellen is. Los van die streepjes, ervaar je ook slecht bereik of wegvallende diensten? 

Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?


De streepjes staan nog steeds op 2 en het was 3.

Voor betere ontvangst zou 3 beter zijn dan 2 

Waarom is dit nu anders na de verandering van de zendmast


De streepjes staan nog steeds op 2 en het was 3.

Voor betere ontvangst zou 3 beter zijn dan 2 

Waarom is dit nu anders na de verandering van de zendmast

Dat kan komen door een optimalisatie voor de hele omgeving. Als het bij jou nog steeds dezelfde snelheid leverbaar is, dan is er niets aan de hand. Vandaar ook mijn vraag of je nu een storing ervaart of verminderd bereik om dit na te kunnen kijken: 
 

Los van die streepjes, ervaar je ook slecht bereik of wegvallende diensten? 

Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Op je opgegeven gegevens vind ik namelijk niets. Ik mis je huisnummer in je profiel. Je opgegeven klantnummer van mobiel levert ook geen resultaten op. Zou je dit na willen kijken? :) 


We hebben geen geweldige verbinding maar dit is niet slechter geworden na de werkzaamheden. Maar ik snap niet waarom er nog maar twee streepjes staan. Ik zou verwachten dat er bij een optimalisatie een verbetering zou komen. De upload snelheid is 35 Mbps  de upload snelheid 15 Mbps.:
Profiel heb ik aangevuld


Dankjewel. Ik zie inderdaad geen gekke dingen aan onze kant, en dat beaamt de meting die jij hebt verricht ook. Die optimalisatie betekent dat de mast zo wordt geplaatst en ingesteld dat iedereen die daarmee verbinding maakt een daadwerkelijke goede verbinding heeft. In dit geval is de mast zo aangepast dat gebruikers ook aan andere kanten betere verbindingen hebben, waarschijnlijk was dit eerst niet zo. Bij jou resulteert dit in een streepje minder maar wel met dezelfde snelheden. 

In dit geval dus niet aan de hand, los van het visuele streepje op je scherm.