Skip to main content

Heel graag wil ik een nieuwe smartphone kopen bij KPN winkel Osdorp, want ik ben al meer dan 50 jaar klant bij KPN en neem daar alles af. Vanmiddag liep ik daar binnen ,winkel leeg 3 medewerkers vrij. Mijn vraag was helpt u mij bij het overzetten van bestanden email etc  als ik een nieuwe telefoon koop?

Antwoord "Nee dat mogen wij niet " Ik wil er ook best voor betalen, maar dit is toch geen service. Waarom zou ik dan daar een telefoon kopen?  Geen wonder dat ze niets te doen hebben.

Is dit de policy van KPN of van de medewerker?

Goedemorgen @Kasterlee en bedankt voor jouw bericht :)

In principe is dit iets wat de consument zelf dient te doen. Uiteraard mag je best wat goodwill en support verwachten maar het is geen 'recht'. Op bepaalde momenten is het dusdanig druk in de winkel dat medewerkers hier niet de tijd voor hebben en het kan soms wat tijd kosten om dit allemaal in orde te maken, Om je verder op gang te helpen zou ik graag willen weten wat jouw huidige toestel is en wat je voor nieuw toestel hebt aangekocht. Als je dat kunt aangeven, kan er even gekeken worden naar een snelle en relatief eenvoudige manier. Veel telefoons hebben namelijk een functie om data over te laten zetten. 

 


Bedankt voor je reactie, ik heb uiteraard GEEN telefoon gekocht, omdat ik niet geholpen wordt.

Ik ben 75 jaar oud en het leven is al gecompliceerd genoeg, als je ouder bent.

Ik heb gezien dat ik bij Coolblue tegen betaling van 30 euro een nieuwe telefoon gebruiksklaar kan laten maken en op afspraak. De telefoon zal ik dus ook daar gaan aanschaffen.

Snap niet dat KPN zo iets niet doet.


Dat begrijp ik in jouw situatie dan ook volledig @Kasterlee, een prima alternatief lijkt me. 

In principe doen we dit niet omdat ons winkelpersoneel hier simpelweg niet altijd de tijd en ruimte voor heeft, daar moeten we helaas keuzes in maken. Ik zal dit signaal intern uiteraard wel doorzetten want ik begrijp jouw kant van het verhaal heel erg goed. Ik verwacht niet dat we hier op korte termijn iets in zullen wijzigen maar wie weet voor de toekomst!Â