Skip to main content

Dear KPN,

 

It’s out understanding that till 31.12.2022 SMS and calls to Ukraine are free. 
‘What about after 31.12?

 

Many thanks,

@MidNightInParis Sorry for the late reaction. 

I had to ask my colleagues about this. 

But the calls to Ukraine will be free untill at least 02-04-2023. :)


Thank you! 


Hallo!

Is het mogelijk om vandaag nog een KPN simkaart te kopen om gratis naar Oekraïne te bellen?

Misschien is er een mogelijkheid om online te bestellen?

Welke documenten zijn vereist voor Oekraïners?

Met vriendelijke groet Zhanna!


Helaas is het sinds 3 januari 2023 niet meer mogelijk om gratis met Oekraïne te bellen. Dit kreeg ik vandaag van de KPN  klantenservice telefonisch doorgekregen.

Welke datum klopt dan, 2 april of toch 2 januari 2023?


@Zjanna Welkom op het forum. 

Helaas is het niet meer mogelijk om nieuwe simkaarten te bestellen. 

Wel is het met een Nederlands bankrekeningnummer en een geldig verblijfsdocument mogelijk om een abonnement af te sluiten. 

 

@GoUA De actie is verlengd tot in ieder geval 02-04-2023. Ik heb dit nogmaals nagevraagd en dit is de datum die ik doorgekregen heb. 


@Rutger_ Dank voor je reactie en het bevestigen van de datum in april, zeker heel erg fijn voor ons, oekraïeners :))

Alleen daarmee is mijn probleem helaas nog niet opgelost: had vandaag weer een medewerker van de klantenservice aan de lijn. Hij heeft het bij zijn manager nagevraagd en het antwoord was: ja, bellen naar Oekraïne is nog steeds gratis, maar op 27 januari moet opnieuw via de Klantenservice geactiveerd worden. 

Toen ik vandaag naar een Oekraïense nummer belde kreeg ik gelukkig wél verbinding maar er was geld afgeschreven van mijn saldo. Ben eerlijk gezegd ten einde raad: hoe krijg ik dat gratis pakket weer terug???

 


@GoUA Dat is vreemd. 

Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Dan kan ik je gegevens er bij pakken en uitzoeken hoe dit zit! 


@Rutger_ Gedaan, heb mijn telefoonnummer ingevuld, dit betreft een prepaid sim van kpn. Is het zo voldoende?


@Rutger_ Hierbij een screenshot van begin januari, laatste dag dat ik Oekraïne gratis kon bellen. Er staat een "UnitSecond Onbeperkt" pakket, nu heb ik hem niet meer en de Klantenservice weet blijkbaar niet hoe ze het terug moeten zetten.

 


@GoUA Bedankt voor de extra uitleg en het plaatsen van de screenshot. 

Ik durf niet direct te zeggen waar dit misgaat. Maar ik heb de situatie bij een collega neergelegd. 

Zodra ik terugkoppeling van hem heb zal ik het hier zo snel mogelijk laten weten! 


@GoUA Ik heb zojuist contact gehad met mijn collega. 

Waarom de bundel inactief is geweest durf ik niet te zeggen, maar ik heb hem opnieuw er op gezet. 

De belkosten die gemaakt zijn heb ik weer aan het tegoed toegevoegd. 

Vanaf dit moment is het bellen naar Oekraïne dus weer gratis. 


@Rutger_ Fantastisch nieuws, hartelijk dank voor het regelen! 

De bundel voor gratis bellen is vandaag nu 83 dagen geldig 👍


Hi! I have KPN prepaid SIM card. Please help how to activate it again for calls to Ukraine ?

 


Support helped me to activate, but it wasn't easy. First they told me that I need to go to KPN shop. In the shop I was told that it's not possible. Then I call again to support - no success. One more call to support and it was activated. Thanks KPN  for keeping this opportunity!


Support helped me to activate, but it wasn't easy. First they told me that I need to go to KPN shop. In the shop I was told that it's not possible. Then I call again to support - no success. One more call to support and it was activated. Thanks KPN  for keeping this opportunity!

Glad to hear that that in the end your simcard has been activated @Bravvo


Hi!  This bundle was prolonged: 

Is it possible to activate it again for my account ? 


Free calls to ukrain and in ukrain is posible if you have a kpn sim. Prepaid or subscription. No special bundel required. @Bravvo 

 


Free calls to ukrain and in ukrain is posible if you have a kpn sim. Prepaid or subscription. No special bundel required. @Bravvo 

 

 

Last time in support they told the same(in January). But when I called money deducted. After several calls to support they activated special bundle and it was working perfectly. That's why I am asking )


Then better call kpn to be shure. 

Free number 0800-0402 (can only be called from the Netherlands)

Monday - friday 8:00 - 18:00; saturday till 17:00.


Beste KPN,

@Rutger_ 

@JanZ_ 

Zou u de gratis bel- en SMS bundel naar Oekraïne voor mij opnieuw kunnen activeren aub? Deze is namelijk alweer verlopen en uit mijn Prepaid app verdwenen. Bij voorbaat dank!

 

In het geval dat bellen/ sms'en naar Oekraïne niet meer gratis is:

1) mogen de minuten/SMS uit een prepaid bundel (bijv., 250- minuten bundel) zonder extra kosten gebruikt worden voor bellen/sms'en uit Nederland naar Oekraïne?

2) mogen minuten uit de abonnement zonder extra kosten ingezet worden voor het bellen naar Oekraïne? (Voor het bellen naar EU namelijk wel, binnen mijn huidige tarief).


Ik kopieer even de tekst die ik op m'n site heb geschreven. 

KPN voegt per 1 december voor alle klanten, prepaid en abonnementen, Oekraïne aan de EU bundel toe. Voor dat land geldt vanaf dan hetzelfde gebruik als voor de overige landen. Het gratis bellen en sms’en vervalt dan. Maar dankzij toevoeging aan EU gebruik is het dus nog niet duur. De EU bundel bevat dan 56 landen en regio’s die aan EU landen verbonden zijn.

Het beltarief voor prepaid is dan € 0,23 per minuut (berekend per seconde). SMS € 0,07 per 160 tekens.

Klik hier voor meer informatie.


Reageer