Skip to main content

Goedemorgen,

Recent overgestapt van T-Mobile naar KPN, maar mis een en ander aan opties en instellingen.

Is er bij KPN ook de mogelijkheid om dit soort dingen uit te schakelen (zoals bij T-Mobile mogelijk is) zodat je hier niet meer over hoeft na te denken.

Denk hierbij aan SMS betaaldiensten en abbonementen (bijvoorbeeld gehackte apps die op de achtergrond dure SMS diensten, afnemen) 0900 nummers en maritieme netwerken (dus de echt dure gebruikers).

Bij T-Mobile had ik dit allemaal uitgeschakeld staan, echter bij de KPN (nog) niet (en dat heeft vannacht gekost op de ferry naar Zweden). Is dit bij KPN ook uit te schakelen?

Verder mis ik in de android app een overzicht van je gebruikte MB's uit je buitenland bundel. Kan het nergens terugvinden.

Als laatste lijkt het dat de android app niet buiten de data limiet valt. Dus als je door je 5GB heen bent, dan duurt het een paar minuten voordat je door alle menu's heen bent geladen om een GB aanvuller aan te zetten.

Dat kan beter.

Groeten, Mike.

Hallo @LiquidAtoR_PL, welkom op ons forum!

Leuk dat je de overstap naar KPN hebt gemaakt, bedankt voor jouw vertrouwen. Ik begrijp dat je nog een aantal zaken hebt waar je nu bij KPN tegenaan loopt. Ik kijk graag of ik je daarbij kan helpen.

Allereerst geef je aan dat je graag SMS betaaldiensten, 090x-nummers en maritieme netwerken blokkeren. Hoewel je dit niet zelf kunt regelen via MijnKPN, is het wel mogelijk om de eerste twee opties te laten blokkeren via de klantenservice. Als je wilt, kan ik deze blokkades voor je instellen. Zou je dan je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt, dan kan ik dit voor je in orde maken.

Het blokkeren van maritieme netwerken is bij ons geen mogelijkheid. Wij kunnen alleen data gebruik in het buitenland blokkeren, maar dan kan je dus ook geen gebruik maken van jouw data in Zweden, bijvoorbeeld.

Je geeft ook aan dat de MijnKPN app niet buiten het data limiet valt. Dat klopt. Ik snap dat dit onhandig is als je opnieuw 1 GB wilt toevoegen. Je kunt er ook voor kiezen om dit via SMS te doen. Dit doe je door NL1000 AAN te sms’en naar 1266. Dit kost je verder niets extra. :blush:

Als laatste geef je aan een overzicht van data verbruik in het buitenland te missen. Omdat je binnen de EU gebruik maakt van jouw Nederlandse bundel, zal je dit dus niet zien als een aparte bundel. Alleen als je een databundel voor een land buiten de EU aanschaft, zal je dit te zien krijgen als aparte bundel.

Hopelijk heb ik hiermee al jouw vragen kunnen beantwoorden. :smiley:


Allereerst geef je aan dat je graag SMS betaaldiensten, 090x-nummers en maritieme netwerken blokkeren. Hoewel je dit niet zelf kunt regelen via MijnKPN, is het wel mogelijk om de eerste twee opties te laten blokkeren via de klantenservice. Als je wilt, kan ik deze blokkades voor je instellen. Zou je dan je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt, dan kan ik dit voor je in orde maken.

 

Profiel is compleet nu, dus als je even de tijd hebt graag de eerste twee blokkeren.

Ik heb het een paar keer gehad met applicaties die gehackt waren, en om alles terug te vorderen is een lang proces waar ik niet altijd de tijd of mogelijkheid voor heb

 

Het blokkeren van maritieme netwerken is bij ons geen mogelijkheid. Wij kunnen alleen data gebruik in het buitenland blokkeren, maar dan kan je dus ook geen gebruik maken van jouw data in Zweden, bijvoorbeeld.

 

 

Mijn vermoeden is dat T-Mobile hier de data buiten de bundel standaard uitzet (dus alleen voor de landen die niet in je abbonement zitten). Hiervoor kon je een aparte pas kopen en activeren om er dan toch gebruik van te maken (soms rijden we ook buiten de Europese grenzen). Ik hoop dat hier eens naar gekeken kan worden want dit ga ik zeker vaker vergeten op de ferry overtochten (bijna 10 jaar bij dezelfde provider gezeten). Bij de laatste overtocht was 1MB voor €11.10 (ik werd wakker van een bericht op Whatsapp dat binnen kwam, zodoende dat ik 'm daarna meteen kon uitzetten, anders had het nog veel duurder geweest).

 

Je geeft ook aan dat de MijnKPN app niet buiten het data limiet valt. Dat klopt. Ik snap dat dit onhandig is als je opnieuw 1 GB wilt toevoegen. Je kunt er ook voor kiezen om dit via SMS te doen. Dit doe je door NL1000 AAN te sms’en naar 1266. Dit kost je verder niets extra. :blush:

 

 

Ok, even proberen te onthouden dit als ik het dringend nodig heb, bedankt.

 

Als laatste geef je aan een overzicht van data verbruik in het buitenland te missen. Omdat je binnen de EU gebruik maakt van jouw Nederlandse bundel, zal je dit dus niet zien als een aparte bundel. Alleen als je een databundel voor een land buiten de EU aanschaft, zal je dit te zien krijgen als aparte bundel. 

 

 

Maar de data in Europa komt niet echt uit dezelfde bundel, want deze is gelimiteerd tot 25GB en in Nederland heb ik een ongelimiteerde bundel. Ik zou graag een teller zien per periode voor die 25GB over de grens zodat je het dataverbruik in de gaten kunt houden (de ene keer gaat dit harder dan de andere keer). Bij de T-Mobile applicatie schakelt deze automatisch over naar de buitenland teller als je op een 'vreemd' netwerk zit.

Dus beschouw dat als een 'feature request' voor de applicatie.

 

Groeten en fijne dagen, Mike.


Ik heb een blokkade gezet op het bellen naar 090x-nummers. Ook heb ik de Premium SMS diensten geblokkeerd.

Data verbruik buiten de bundel is bij KPN standaard geactiveerd. Wel hebben we een limiet van € 60,50 ingesteld om hoge kosten te voorkomen. Zodra je dit limiet bereikt hebt, wordt gebruik van data in het buitenland automatisch geblokkeerd. Je ontvangt van ons een SMS als je het limiet bereikt hebt. In deze SMS vind je ook instructies voor het opheffen van dit limiet.

Bedankt voor de feedback op de MijnKPN functionaliteit! Ik ga dit zeker intern meenemen. Wie weet wordt dit in de toekomst aangepast. :blush: